-
Det är inte för gammalt. Om du vill ha ett till så kör baraAnonym (Moira) skrev 2024-09-09 14:40:15 följande:För jag känner mig gammal, helt enkelt för det. Skulle ju vara 42 när den kom, minst.
-
Klimakteriet kommer man vanligast i 50 års åldern.Körsbärsdalen skrev 2024-09-09 15:08:23 följande:
Jag har inte det bekymret, varken med för få barn (har fem) eller att jag är för gammal (är 29), men jag tänker nog ändå att jag i dina skor hade försökt mig på ett till barn. OM det nu inte är så att du faktiskt är i klimakteriet och det tåget har gått, eller om du kanske har snittats och avråtts fler barn av medicinska skäl eller något. Dina tankar om att du är för gammal... Är det att du KÄNNER dig gammal och trött och orken tryter, eller att du tänker mer att "samhället i stort" ser dig som för gammal? Är det det sistnämnda så strunta i det! Så länge du kan bli gravid och själv känner att du har ork så är det ju rätt val. 😊
Eller så, ja... Väntar du på eventuella barnbarn, går i terapi, köper en hund eller vad du nu tror kan vara rätt sätt för dig.
-
Vill du verkligen ha ett tredje barn? Låter faktiskt inte så.Anonym (Moira) skrev 2024-09-09 15:31:28 följande:Nej skillnaden i absoluta tal är ju liten, men jag kände mig redan gammal när första kom. Sen är det ju jobb och så, vilken arbetsgivare skall vilja ha en om man skaffar 3 barn på 5 år liksom?
Och vad är det med tre barn som du tycker är så speciellt? Jag har två barn som dig och även om jag skulle kunna skaffa fler så har jag ingen som helst önskan om fler barn. Jag tycker att två är alldeles lagom. -
Fast det är hon ju intebaam77 skrev 2024-09-09 15:42:39 följande:du får acceptera att du har blivit för gammal.
-
Meddelande borttaget
-
Svärmodern verkar själv inte vara så väluppfostrad som inte fått lära sig att man inte behöver säga allt man tycker och tänker högtAnonym skrev 2024-09-09 16:04:34 följande:Hennes man kanske inte är fostrad att vara uppkäftig mot sina föräldrar... det får vi hoppas iaf.
-
Ts har ett barn som är 1 år så hon är nog inte ett av de undantagenKörsbärsdalen skrev 2024-09-09 20:09:07 följande:Absolut, men vilken regel saknar inte undantag? Vissa kvinnor är betydligt yngre än så.
-
Jag skaffade mitt sista barn när jag var 27 och idag vid 30 år är jag skild från barnens pappa och sjukt olycklig över hur livet blev. Om jag kunde göra om och flytta tillbaka tiden så hade jag väntat med barn några år till för vi hade inte varit tillsammans så många år innan vi skaffade barn.Anonym (Moira) skrev 2024-09-10 09:55:04 följande:Jo, jag vet ju att det är en del av livet. Jag tror mycket det är en insikt i att jag till slut hittade vad som det känts gav mig mer mening i saker. Och jag får kanske också jobba med att hitta en tacksamhet i att jag i alla fall fick två barn, att jag inte kom på det helt försent. Men det är svårt med när jag känner en sorg kring att ligga 10 år för sent med saker.
Jag kan känna en avundsjuka över att de som för barn senare har haft tid att resa och bygga upp mycket i livet som bra boende och karriär. Och du har 2 friska barn, finns många yngre som inte ens får 1 barn. -
Handlar det här med ett tredje barn om att du har två barn av samma kön och vill ha ett av motsatt kön?