• Lindhafarmor76

Tatueringar 👍 eller 👎??

Många har förutfattade meningar om tatuerade personer, idag är det väl ganska så ?normalt och accepterat?.

Men vad tycker DU???

Jag personligen tycker det är vansinnigt vackert på kvinnor/gravida kvinnor och otroligt sexigt och attraheraned på män med snygga kroppar 👌👌👌 mmmmm MUMS 😋 
    Tonårsmamma, känna sig ensam i ett samboförhållande
  • Svar på tråden Tatueringar 👍 eller 👎??
  • Anonym (Diss)

Stor 👎 för tatueringar. Det ser kladdigt ut och man ser också ut som en sunkig graffiti-vägg i en sunkig gränd. Man ser mer sofistikerad och mogen ut utan dom helt enkelt. Och eventuella hudproblem syns bättre utan, såsom hudcancer etc. 
    Min partner har några, vilket jag tycker är synd. Dom flesta av hans tatueringar ser också riktigt dåligt gjorda ut, vilket verkligen inte gör saken bättre.
    Tycker dock det är fult på alla, oavsett kön. Men jag tycker mycket är fult på folk nu för tiden. Folk är jävligt duktiga på att förfula sig, man som kvinna, ung som äldre. 

• EnAnonumius
    Anonym (Diss) skrev 2024-09-10 00:22:26 följande:

Men jag tycker mycket är fult på folk nu för tiden. Folk är jävligt duktiga på att förfula sig, man som kvinna, ung som äldre. 

Din höga häst du sitter på, har du döpt den till "Snobb"?
    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Anonym (Diss)
    EnAnonumius skrev 2024-09-10 07:17:02 följande:
    Din höga häst du sitter på, har du döpt den till "Snobb"?
    Kul du. 
    Dock är det sant. Kolla på gamla bilder från 40-50 talet. Folk klädde sig propert, hade inga disney-frisyrer, inga tatueringar, inga piercings eller töjningar. Folk såg ut som folk och höll sig i en sund form. Män såg ut som män och kvinnor som kvinnor. 
    De enda som håller en liknande stil idag är överklassen. Att klä sig propert och inte se ut som något katten släpat in har blivit en klassfråga, trots att det faktiskt är BILLIGT att se proper och naturlig ut. 

För att bolla tillbaka din egen kommentar så tror jag snarare det är folks strävan efter att sticka ut från mängden och få rampljuset på sig, som gör att "normalt" anses tråkigt. Så vem/vilka är det som sitter på sina höga hästar egentligen? 
  • Anonym (Tatuerad)

Man behöver popcorn när man läser alla dessa kommentarer :D snacka om överanalyseraringar 

Jag tycker ju om mina och tycker det är snyggt, jag hade en granne som hade tatuerat huvudet och en del i ansiktet, skitfult var det i mina ögon, hur långt är ett snöre liksom, det beror ju helt på vad det är

• cosinus

Jag har själv inga tatueringar men kan tycka det är snyggt på andra.

Folk som har teman på armarna, med snygga och välgjorda tatueringar som hänger ihop i svartvit skala kan jag tycka är riktigt fint.

Folk som ser ut som de lånat ut sina kroppar till dagisbarn och har glesa figurer som man inte förstår hur de hänger ihop varken i färg eller stil. Inte min kopp the. Finns t ex en Norsk Friidrottare som tillhör den här senare kategorin. Vet inte om man får hänga ut folk och säga att de har fula tatueringar men googla så ser ni :)

Tatuering på överkropp generellt ok om fina, på benen nej tack. På hals och ansikte absolut inte.

• Cathariiina
    Anonym (o )( o) skrev 2024-09-09 23:45:42 följande:

Jag själv har inga tatueringar men har flera vänner som har och har haft ex inom den förstnämnda kategorin. Kan absolut tycka det är snyggt med andra ord, men det handlar också hur man är som person, hur man stylar den, ens levnadssätt osv. Lite som att fråga om typ trenchcoat är snyggt - vilket det absolut kan vara, men om det är klädsamt eller inte avgör i slutändan personen som bär den.

Inga kläder, konstiga hårfärger, osmakliga smycken eller NÅGONTING sådant som går att ta av, går att jämföra med tatueringar - tycker jag, då. Just för att tatueringarna är permanenta, och det kräver ett större mått av idioti att förfula sig permanent.

Många ungdomar har ju en period där de leker med långt, alternativ mycket kort snaggat hår (killar), onaturliga hårfärger, haschlöv om halsen, till och med en säkerhetsnål i läppen eller en ditklistrad pärla på näsan. MEN de vet själva att detta bara är en period, och att de om några år kommer att befinna sig någon helt annanstans - på en högskola eller en arbetsplats - där inget sådant passar in. Så de skulle aldrig göra något permanent som skulle förstöra deras framtid, som en tatuering, en nosring eller onaturligt förstorade hål i örsnibbarna.
  • Agda90

Absolut finns det tatueringar som är fina, eller rent av vackra. Men inget jag uppskattar på något vis oavsett.
    1. Man sprutar in gift i kroppen som kroppen ska ta hand om. Majoriteten av de som skaffar tatueringar får svullna lymfkörtlar kring tatueringen, inte alla som känner det själv för att de inte vet hur det ska kännas. Så det är skräp som kroppen kämpar med att ta hand om. Inte så nice.
    2. Jag har sett lampskärmar som är gjorda utav människohud enbart för att personen hade en fin tatuering. Vidrigt. Men så kunde det vara under 2:a världskriget. 
    3. Kroppen är vacker naturlig som den är.
    4. Ju äldre man blir desto mer sliten ser tatueringen ut. En ros som blir en lilja som på ålderns höst blir helt vissen. Varför vill man utsätta sin kropp för det?

• Anonym (Borderlina)

Jag är kluven till mina. För det mesta gillar jag dem men i vissa sammanhang ser det så trashigt opassande ut.

• EnAnonumius
    Anonym (Diss) skrev 2024-09-10 13:18:58 följande:
    Kul du. 
    Dock är det sant. Kolla på gamla bilder från 40-50 talet. Folk klädde sig propert, hade inga disney-frisyrer, inga tatueringar, inga piercings eller töjningar. Folk såg ut som folk och höll sig i en sund form. Män såg ut som män och kvinnor som kvinnor. 
    De enda som håller en liknande stil idag är överklassen. Att klä sig propert och inte se ut som något katten släpat in har blivit en klassfråga, trots att det faktiskt är BILLIGT att se proper och naturlig ut. 

För att bolla tillbaka din egen kommentar så tror jag snarare det är folks strävan efter att sticka ut från mängden och få rampljuset på sig, som gör att "normalt" anses tråkigt. Så vem/vilka är det som sitter på sina höga hästar egentligen? 
    Ursäkta, och det är inte 1940-50..
    Vi är inne på 2024...

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Cathariiina
    Anonym (Diss) skrev 2024-09-10 13:18:58 följande:
    Kul du. 

Jo, och det var inte bara överklassen heller. Jag har bilder på mina släktingar, som då var lantarbetare, fabriksarbetare, bagerska, barnsköterska. De hade det där rena, fräscha, snygga, välvårdade. Hemskt att jämföra med hur många unga ser ut nu. 
Svar på tråden Tatueringar 👍 eller 👎??