• Lindhafarmor76

Tatueringar 👍 eller 👎??

Många har förutfattade meningar om tatuerade personer, idag är det väl ganska så ?normalt och accepterat?.

Men vad tycker DU???

Jag personligen tycker det är vansinnigt vackert på kvinnor/gravida kvinnor och otroligt sexigt och attraheraned på män med snygga kroppar 👌👌👌 mmmmm MUMS 😋 
    Tonårsmamma, känna sig ensam i ett samboförhållande
  • Svar på tråden Tatueringar 👍 eller 👎??
  • Anonym (isabelle)
    Cathariiina skrev 2024-09-10 15:42:54 följande:

Som sagt, jag tycker faktiskt att det kan vara snyggt på en man någon sällsynt gång, men då måste det vara en man som är snygg och manlig och muskulös och sexig från början - tatueringen GÖR honom inte sexig, men den tar i alla fall INTE BORT från hans sexighet... som tatueringar brukar göra annars. Veka, omanliga män som tror att de ska bli "någon" för att de tatuerar sig, är bara patetiska. Men - något sådant här:  Tungan ute

Nä. Jag tycker det ser fruktansvärt ut. Smaken är som baken!

Den typen av tatuering ser ut som något som var inne år 2000. 
  • Cathariiina
    EnAnonumius skrev 2024-09-10 15:57:54 följande:
    Hittade du ingen bild på s.k "hunk" med en äkta tatuering för att stärka din dubbelmoral?

Inte ens en precis nygjord svart tatuering har en perfekt svart färg så som det är på bilden du lade in.
    OK, sådant känner inte jag till. 
  • Anonym (Diss)
    EnAnonumius skrev 2024-09-10 15:53:11 följande:
    Bara för att folk inte följer era idéer på "propert klädda", så måste de vara per se sunkiga, skitiga och nedgångna. 🙄

Den enda som inte verkar må bra på  är ju ni gnäller och klagar på folk som väljer att göra som de själva vill.
    Folk som ser sunkiga ut brukar oftast vara sunkiga. Mer eller mindre, = ha dåliga vanor, ha låg självkänsla, ha destruktiva beteenden etc. 

Varför tror du annars det är så viktigt för de allra flesta att klä upp sig för en dejt, en arbetsintervju eller för ett möte med banken om det inte vore för att ge ett bra intryck? 
    Och varför tror du att majoriteten av överklassen inte är fulla med tatueringar upp till halsen, har rosa hår och örontöjningar? 

När det kommer till tatueringar är det dock något många skaffar under 20-års åldern när de fortfarande är "unga och dumma" och inte har hittat sig själva än. Och sen sitter tatueringen där livet ut.. 
    Synd. 
  • EnAnonumius
    Anonym (Diss) skrev 2024-09-10 23:19:10 följande:
    Folk som ser sunkiga ut brukar oftast vara sunkiga. Mer eller mindre, = ha dåliga vanor, ha låg självkänsla, ha destruktiva beteenden etc. 

Varför tror du annars det är så viktigt för de allra flesta att klä upp sig för en dejt, en arbetsintervju eller för ett möte med banken om det inte vore för att ge ett bra intryck? 
    Och varför tror du att majoriteten av överklassen inte är fulla med tatueringar upp till halsen, har rosa hår och örontöjningar? 
    Eller så kan  det ju vara så pissenkelt att man har blivit lärd från barnsben att går man i kläder  xv, så är man en sunkig person med låg självkänsla, medan om  man klär sig i kläderna Yyz så har man bra självkänsla och man gör då ett "gott intryck".
    Då det är så viktigt att samhället kan sätta stämplar på folk...

Ja och? Även om överklassen kanske inte är överrepresenterade med gärgat hår och öronmärkningar, så säger det knappast något om deras självkänsla.
    Självkänslan kan knappast fejkas och/eller sitter i vilka kläder man bär.

När det kommer till tatueringar är det dock något många skaffar under 20-års åldern när de fortfarande är "unga och dumma" och inte har hittat sig själva än. Och sen sitter tatueringen där livet ut.. 
    Synd. 

Fördomarna haglar här ser jag.

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Cathariiina
    EnAnonumius skrev 2024-09-11 03:47:44 följande:
    Eller så kan  det ju vara så pissenkelt att man har blivit lärd från barnsben att går man i kläder  xv, så är man en sunkig person med låg självkänsla, medan om  man klär sig i kläderna Yyz så har man bra självkänsla och man gör då ett "gott intryck".

Ja och? Även om överklassen kanske inte är överrepresenterade med gärgat hår och öronmärkningar, så säger det knappast något om deras självkänsla.

Synd. 

Fast vad är det egentligen för fel med välvårade människor? Jag tror att vi alla skulle vara gladare, om vi själva och våra medmänniskor vore mer välvårdade. På samma sätt som vi skulle må bättre av fler klassiska byggnader, i stället för fyrkantiga betonglådor. 

Flights: Pilot reveals when really happens when they travel away with cabin  crew | Travel News | Travel | Express.co.uk

• EnAnonumius
    Cathariiina skrev 2024-09-11 14:57:57 följande:

Fast vad är det egentligen för fel med välvårade människor? Jag tror att vi alla skulle vara gladare, om vi själva och våra medmänniskor vore mer välvårdade. På samma sätt som vi skulle må bättre av fler klassiska byggnader, i stället för fyrkantiga betonglådor. 

Vad har byggnader med saken att göra? Skulle man inte kunna ha klassiska fina byggnader  i stället för betongklumpar, om man lät människor få lov att klä sig som h*n själv önskar utan att det skall komma patetiska människor och stämpla dem, med er nedvärderande stämplar som ni håller på med?

Jag anser att en människa har rätt att få klä sig i de kläder h*n trivs i utan en massa påhopp från VISSA omgivningen, med sina feta vidriga nedvärderande stämplar på dem?

Vad är det för fel med att låta människor få lov att vara sig själva och klä sig som de själva vill, och även få lov att tatuera sig, pierca sig om de så önskar?

Det går att ha ett trevligt välfungerande samhälle, även om nu inte alla följer en s.k  "proper klädsel" (vad nu en proper klädsel är) som vissa av er promotar.

• Anonym (Diss)
    EnAnonumius skrev 2024-09-11 03:47:44 följande:

Synd. 

Du kan ju inte förneka att utseendet spelar roll i en mängd olika avseenden? 

Nej, självkänslan kan inte fejkas. Men man kan få bättre självförtroende genom att förbättra sitt utseende och med det, kan med tiden även en bättre självkänsla komma. 

När det gäller överklassen handlar ju deras utseende mycket om att ge ett gott intryck. Ingen vill göra miljonaffärer med någon som ser infantil ut. 
  • Anonym (Diss)
    EnAnonumius skrev 2024-09-11 16:47:31 följande:
    Vad har byggnader med saken att göra? Skulle man inte kunna ha klassiska fina byggnader  i stället för betongklumpar, om man lät människor få lov att klä sig som h*n själv önskar utan att det skall komma patetiska människor och stämpla dem, med er nedvärderande stämplar som ni håller på med?

Jag anser att en människa har rätt att få klä sig i de kläder h*n trivs i utan en massa påhopp från VISSA omgivningen, med sina feta vidriga nedvärderande stämplar på dem?

Vad är det för fel med att låta människor få lov att vara sig själva och klä sig som de själva vill, och även få lov att tatuera sig, pierca sig om de så önskar?

Det går att ha ett trevligt välfungerande samhälle, även om nu inte alla följer en s.k  "proper klädsel" (vad nu en proper klädsel är) som vissa av er promotar.
    Ingen har väl hävdat att folk inte får göra som dom vill? Så varför så upprörd?
  • EnAnonumius
    Anonym (Diss) skrev 2024-09-12 00:02:21 följande:
    Ingen har väl hävdat att folk inte får göra som dom vill? Så varför så upprörd?
    Det påstod jag aldrig heller om du läser ordentligt.

• EnAnonumius
    Anonym (Diss) skrev 2024-09-11 23:48:37 följande:
    Du kan ju inte förneka att utseendet spelar roll i en mängd olika avseenden? 

Nej, självkänslan kan inte fejkas. Men man kan få bättre självförtroende genom att förbättra sitt utseende och med det, kan med tiden även en bättre självkänsla komma. 

När det gäller överklassen handlar ju deras utseende mycket om att ge ett gott intryck. Ingen vill göra miljonaffärer med någon som ser infantil ut. 
    Jag har inter förnekat något..

Är det något mer ord du skall lägga i min mun och tillskriva mig åsikter jag aldrig haft?

• Anonym (B.Pitt)

Tatueringar är så white trash. 

• Anonym (Borderlina)
    Anonym (B.Pitt) skrev 2024-09-12 15:11:39 följande:

Tatueringar är så white trash. 

Kanske, men är det så dåligt att vara White Trash då? .Det är ett nedsättande begrepp iofs men tänker "vit underklass" varför får inte vi ha klassmarkörer, klädstil och en egen klassrelaterad kultur? Medelklassen får ju ha sin, överklassen sin, men vår är...dålig? Varför? Jag gillar den. Kläderna, tatueringar, musiken, maten osv.

Förutom då i sammanhang med min mans släkt, då skulle jag vilja se övre medelklassig ut och inte ha tatueringar.
  • OlgaElvira

Tatueringar är idag nästan standard i vissa åldersgrupper. Jag tycker själv att de ser ?smutsigt ut?. Hur säkrar de att händerna ar rena? 

Jag ha ren nära vännina som var överviktig, inte mycket ca 15 kg gick hon ner. Hennes tatueringar på överarmar och lår blev väldig fula. Dyrt att  ta bort så hon valde långärmat och långbyxor.

• Cathariiina
    EnAnonumius skrev 2024-09-11 16:47:31 följande:

För att det hör ihop, tatueringar är typiskt för uppgiven förortskultur:

May be an image of ?La Sagrada Familia, skyscraper and ?text that says '?MODERN ARCHITECTURE 面新品 문 BUL ? YOU ARE YOUAREONLY ONLY A CONSUMER. JUST A COG IN THE MACHINE. YOU YOUARE ARE REPLACEABLE. YOU YOUHAVENOPAST HAVE NO PAST ANO NO FUTURE TRADITIONAL ARCHITECTURE ??? BELONG to BRIA GLORIOUS CIVILIZATION. TIS IS YOUR DUTY to PRESERVE TOPRESERVEYOUR YOUR HERITAGE, YOU U.WILLINHERIT WILL INHERIT YOUR ANCESTOR'S GREAT WORKS. YOUMUST YOU MUST START FAMILY ENSURE THE FUTURE OF YOUR NATION.?'??

• EnAnonumius
    Cathariiina skrev 2024-09-12 21:03:15 följande:

För att det hör ihop, tatueringar är typiskt för uppgiven förortskultur:

Har du objektiv källa att länka till, som stödjer ditt påståenden?

Källan skall inte vara äldre än max 5år.

• EnAnonumius
    OlgaElvira skrev 2024-09-12 16:52:15 följande:

Tatueringar är idag nästan standard i vissa åldersgrupper. Jag tycker själv att de ser ?smutsigt ut?. Hur säkrar de att händerna ar rena? 

Hur säkrar de?
    Du en tatuerar tvättar sina händer för att sedan använda sig av latexhandskar (kirurghandskar) och så tvättar de av ytan som skall tatueras med bakteriedödande medel. Nålarna som används är sterila och de återanvänder inga nålar, eller färg de tappat upp i "färg kopparna", till nästa canvas, utan det slängs och tas nytt till nästa canvas.

Risken att råka ut för smitta, eller infektioner hos en tatuerar är inte högre än hos ett sjukhus. D.vs minimal här i västvärlden.

• BjästaBo

Tycker tatuerade kvinnor är extremt sexigt och snyggt. Trotts att jag själv inte har några tatueringar....

Svar på tråden Tatueringar 👍 eller 👎??