Inlägg från: Anonym (IJ) |Visa alla inlägg
  • Anonym (IJ)

Står inte ut längre

vad tråkigt att höra vad du går igenom. 

jag har varit med min sambo ca 1,5 år. Då åkte han på utbrändhet för ca 8 månader sedan och hans lust är helt borta. Jag förstår verkligen vad du menar med att inte känna sig attraktiv För sin partner. Sex är en viktigt pusselbit i ett förhållande. Jag och min sambo är i 30 års ålder bägge två. 

jag går själv hos psykolog för att få bukt på mina tankar. 

du kan alltid testa en period att uppvakta henne mer. Gå på dejter och lägga bort kravet på sex och försöka närma dig utan just de kravet. Kramas, pussas osv. 

om de inte funkar så kanske parterapi. 

Hoppas de löser sig 

• Anonym (IJ)
    Anonym (va) skrev 2024-09-12 11:52:10 följande:
    Det låter tufft. Av ditt inlägg tolkar jag det dock som att det finns mer kärlek och ömhetskänslor än vad som verkar finnas mellan TS och hans fru. Ni borde ha varit i nykärsstadiet fortfarande (?) när han blev utbränd.

Förhoppningsvis kan han hitta tillbaka till sig själv så att ni kan hitta tillbaka till varandra. Oavsett är det bra att du kan bolla dina tankar med någon; att hans lust är borta reflekterar ju inte på något sätt hur attraktiv du är.

De är väldigt tufft. Jag trodde vi skulle ha våran känsla av nykära ett tag men de blev verkligen inte så. inte som man hade tänkt. Så jag själv är rätt nere och har svårt att kommunicera med min kille om just sex biten. för pratar jag om det så blir det som jag tjatar och då blir det prestation. Jag vet inte heller om jag vågar närma mig honom eller testa på nått sätt då jag är väldigt rädd för avvisandet. Men de är tufft att bita ihop (som jag gör just nu). 

sen får jag väldigt mycket pikar om annat som gör mig ledsen. Vilket jag försöker kommunicera till honom. Men ja, att han en utbränd sambo är inte lätt för den som står bredvid och försöker stötta. 

Svar på tråden Står inte ut längre