• molly50

Står inte ut längre

Anonym (va) skrev 2024-09-09 22:16:31 följande:
    Han har väl lika stor rätt att ha sexuella preferenser som hon har. Ska man inte kunna prata med varandra i ett äktenskap? Är det bara den som är pryd och präktig som får prata om vad man tycker om?

Att öppna upp relationen är inte heller en konstig önskan om hon ändå inte vill ha sex.

Jag tycker verkligen TS borde gå vidare, det verkar varken finnas kärlek, ömhet eller lust kvar.
    Han har självklart rätt till sina preferenser.
    Men har man problem med sexlivet så är det kanske inte rätt vägt att gå att börja med att föreslå bdsm eller att öppna upp förhållandet.
    Jag förstår att han är frustrerad. Men då tycker jag det är bättre att han berättar för henne att han känner sig sårad,ledsen och oattraktiv när hon inte visar det minsta intresse för honom. Kanske fråga henne hur hon egentligen mår.
    Om hon ändå fortsätter på samma väg så tycker jag det är bättre att de går skilda vägar.
  • molly50
    Anonym (va) skrev 2024-09-09 23:12:46 följande:
    Kanske inte rätt. Men hennes reaktion var verkligen inte heller OK eller schysst, skamma honom för att hans preferenser ser annorlunda ut än hennes.

Jag försöker förstå varför hela ansvaret tycks ligga på honom. Hon är nöjd med att inte ha sex och hon vet att han vill ha mer sex - så långt allt OK, ingen ska tvinga sig till sex man inte vill ha. Men jag hade inte varit OK med att veta att min partner gick och var frustrerad och ledsen i förhållandet. Jag tycker hon är supersjälvisk som bara ser till sina egna behov och inte tycks vilja öppna konversationen.

Visst kan han fråga henne hur hon mår, men jag tycker även HON kunde fråga hur han mår. Om jag vore i hans sits med en så självisk partner skulle jag lämna (då är jag kvinna).
    Nej,det håller jag med om.
    Han borde kanske istället ha berättat att det gör honom ledsen och att det får honom att känna sig oattraktiv när hon beter sig så här.
    Visst kan hon fråga hur han mår,men hon verkar vara så uppe i sig själv att hon nog inte ens tänker på det.
    TS kan också föreslå parterapi. Vill hon inte heller det så har han i alla fall gjort det han kan.
    Och då är det kanske bättre att lämna.
    Jag säger inte att allt ansvar ligger på honom. Man är ju två i en relation.
    Men eftersom han är den som lider av situationen så är det ju han som måste ta upp det.
    Inte genom tjat eller att föreslå bdsm eller öppen relation då det kan få motsatt effekt och vara avtändande.
    Men försöka prata som de vuxna människor de är.
    Funkar det inte så lämna.
    Man ska ju inte heller behöva ställa upp på sex,om man inte vill.
  • molly50
    Anonym (Kvävs långsamt) skrev 2024-09-11 02:33:35 följande:

Kan bara konstatera att det finns många med hög moral och ?korrekta? åsikter om vad som är rätt eller fel. Som sagt. Hon är nog bara asexuell. Har man gått i åratal mer eller mindre utan sex, varit i terapi och vänt ut och in på sig själv för att inte röra upp hennes känslor, dvs trippat på tå omkring henne kring sex så tycker jag att frågan om att öppna upp relationen är högst befogad. Man kan inte tvinga in någon i celibat och tro att problemen bara försvinner av sig själva bara man tystar partnerns alla försök till att kommunicera. Tycker synd om alla som lever tillsammans med en oflexibel och oförstående partner. Verkar finnas väldigt många själviska människor som anser sig vara välsignade godhetsapostlar.

Men varför stannar du då kvar hos henne?
    Du beskriver henne som en självisk person som du knappt står ut med.
    Ändå stannar du kvar?
    Om sexet är viktigare för dig än allting annat så kanske du borde lämna henne och söka efter någon som delar dina preferenser när det kommer till sex.

Lika lite som man kan tvinga någon till att leva i celibat,lika lite kan man tvinga någon till sex mot sin vilja. Än mindre till extrema former som bdsm.
    Det hoppas jag att du förstår.
  • molly50
    Anonym (va) skrev 2024-09-11 16:33:19 följande:
    Jag håller med dig om precis allt i det här inlägget.

En eloge till dig (ännu en) för att du så gott som alltid är balanserad i diskussioner och verkar ta in andra perspektiv och samtidigt får fram ditt eget på ett schysst sätt {#emotions_dlg.flower}
    Tack! Det värmer att höra. Glad
Svar på tråden Står inte ut längre