• New  Dawn

Står inte ut längre

Det här låter som en död relation, och jag tror inte den går att rädda. 
    Jag tror faktiskt inte att ni älskar varandra, och jag är förvånad över att du ens vill ha sex med henne. 
    Jag tror att skilsmässa är oundviklig, om du ska bli lycklig.

Mod är det som behövs för att ställa sig upp och tala. Mod är också det som behövs för att sitta ned och lyssna.
  • New  Dawn
    Anonym (lol) skrev 2024-09-09 19:53:20 följande:

Varför talar du inte om för din fru att du blir ledsen och känner dig oattraktiv när hon inte vill ha sex med dig? Det hade varit tusen gånger bättre än att föreslå Bdsm och att öppna upp relationen och ligga med andra. Du verkar ju dessutom inte bara vilja ha sex utan du vill ha Bdsm, så då förstår jag hennes reaktion.  

Håller med 
    Mod är det som behövs för att ställa sig upp och tala. Mod är också det som behövs för att sitta ned och lyssna.
  • New  Dawn
    Anonym (Kvävs långsamt) skrev 2024-09-11 02:33:35 följande:

Kan bara konstatera att det finns många med hög moral och ?korrekta? åsikter om vad som är rätt eller fel. Som sagt. Hon är nog bara asexuell. Har man gått i åratal mer eller mindre utan sex, varit i terapi och vänt ut och in på sig själv för att inte röra upp hennes känslor, dvs trippat på tå omkring henne kring sex så tycker jag att frågan om att öppna upp relationen är högst befogad. Man kan inte tvinga in någon i celibat och tro att problemen bara försvinner av sig själva bara man tystar partnerns alla försök till att kommunicera. Tycker synd om alla som lever tillsammans med en oflexibel och oförstående partner. Verkar finnas väldigt många själviska människor som anser sig vara välsignade godhetsapostlar.

Så varför vill du leva med någon du inte ens pallar att vara tillsammans med? 
  • New  Dawn
    Tilolo skrev 2024-09-11 07:15:40 följande:

Av det du förklarat så förstår jag att du känner att du håller på att dö inombords. Och det är så många i denna stund som går omkring och känner samma men ändå fortsätter stå ut för att smärtan att lämna är värre än att stanna kvar. För att lämnandet känns som precis som att man dör. Men sinnet luras. Egentligen är det en pånyttfödelse där all tidigare död man hela tiden känt släpps fri. 

Ett försök till sexliv skulle inte lösa era emotionella problem. Hon skulle dessutom tvingas göra något mot sin vilja för att du har en förhoppning att släcka din död. Er fortsatta samvaro skulle bara bli värre och du skulle känna att du dör ännu mer. För att kunna känna liv så behöver du först ha dig själv och det kan du inte få med en person som inte representerar dina behov. Det gäller på alla plan. 

Du har egentligen bara två alternativ;
    1. Att stanna kvar och fortsätta känna att ditt inre liv holkas ur ännu mer. 
    2. Att lämna. För det går bara att förändra sig själv och det är i det skedet av förändring som ens egna liv så småningom kan komma tillbaka. 

Önskar dig all kraft i detta! 🌟

Bra skrivet 
  • New  Dawn
    molly50 skrev 2024-09-11 12:23:54 följande:
    Men varför stannar du då kvar hos henne?
    Du beskriver henne som en självisk person som du knappt står ut med.
    Ändå stannar du kvar?
    Om sexet är viktigare för dig än allting annat så kanske du borde lämna henne och söka efter någon som delar dina preferenser när det kommer till sex.

Lika lite som man kan tvinga någon till att leva i celibat,lika lite kan man tvinga någon till sex mot sin vilja. Än mindre till extrema former som bdsm.
    Det hoppas jag att du förstår.
    Håller med 
Svar på tråden Står inte ut längre