• Anonym (K)

Står inte ut längre

Ni har sex en gång i kvartalet och du lyfter bdsm? Jag som sysslar med det har ett superaktivt sexliv även utan dom delarna, med såna sällanliggare som ni så hade jag inte nämnt eller verkligen inte velat göra det.

Jag är inte så säker på att hon inte lider av att inte ha sex, hon vill åtminstone inte ha det med dig, det är ett som är säkert.

Separera låter som det bästa alternativet av det man får reda på här.

• Anonym (K)
    Anonym (va) skrev 2024-09-09 23:12:46 följande:
    Men jag hade inte varit OK med att veta att min partner gick och var frustrerad och ledsen i förhållandet. Jag tycker hon är supersjälvisk som bara ser till sina egna behov och inte tycks vilja öppna konversationen.

Visst kan han fråga henne hur hon mår, men jag tycker även HON kunde fråga hur han mår. Om jag vore i hans sits med en så självisk partner skulle jag lämna (då är jag kvinna).
    Det kan bero rätt mkt på hur hans frustration och ledsenhet yttrar sig, en grinig sur man är liksom inte attraktiv. Nån som går runt med putande underläpp för att hon inte vill ha sex som inte är lockande för henne, den sträcker man sig inte långt för. Låter kärlekslöst åt båda håll för mig.
  • Anonym (K)
    Anonym (lol) skrev 2024-09-10 03:45:30 följande:

Ts har tanken någon gång slagit dig hur din fru känt när du föreslagit att du ska ligga med någon annan? Tror du inte att hon känner att du inte är attraherad av henne när du föreslår något sådant? 

Ja. Fi fan, det hade varit spiken i kistan för mig att få höra det. Har faktiskt hänt, då bestämde jag mig för att nu avslutar jag det här. Och innan så låg jag med en annan vilket ändå tydligen inte var ok, det var märkligt. 

TS, kan hända att dina förslag på bdsm och ligga med andra nu har fått henne att planera att lämna. Det är inte helt otroligt utan rätt rimligt imo. Då löser ju sig situationen.
  • Anonym (K)
    Anonym (Kvävs långsamt) skrev 2024-09-11 02:33:35 följande:

Kan bara konstatera att det finns många med hög moral och ?korrekta? åsikter om vad som är rätt eller fel. Som sagt. Hon är nog bara asexuell. Har man gått i åratal mer eller mindre utan sex, varit i terapi och vänt ut och in på sig själv för att inte röra upp hennes känslor, dvs trippat på tå omkring henne kring sex så tycker jag att frågan om att öppna upp relationen är högst befogad. Man kan inte tvinga in någon i celibat och tro att problemen bara försvinner av sig själva bara man tystar partnerns alla försök till att kommunicera. Tycker synd om alla som lever tillsammans med en oflexibel och oförstående partner. Verkar finnas väldigt många själviska människor som anser sig vara välsignade godhetsapostlar.

Jag tror inte alls att hon är asexuell, det finns så många exempel på kvinnor som fått tillbaka sin lust med råge när dom är med någon dom attraheras av. Hon vill inte ha sex med dig helt enkelt för hon tycker inte att du är attraktiv. Visst finns asexualitet men det är extremt få som är det.

Hon skulle ju kunna tycka att det är värt att behålla familjen AB och att du ligger runt utanför. Men då tror jag att det är slut med sex för er emellan. Vill du leva så resten av ditt liv?
  • Anonym (K)
    molly50 skrev 2024-09-11 12:23:54 följande:
    Lika lite som man kan tvinga någon till att leva i celibat,lika lite kan man tvinga någon till sex mot sin vilja. Än mindre till extrema former som bdsm.
    Det hoppas jag att du förstår.
    Japp. Ts, bdsm har man bara med dom man litar på till 100% och där attraktionen är mycket hög. Låter inte som du uppfyller något av det. Utanför det säger jag att det skulle röra sig om ett självskadebeteende.

Lämna.
  • Anonym (K)
    Anonym (Göran) skrev 2024-09-11 13:45:23 följande:

Det är inte så ovanligt det som nu händer i er relation. Vardagens plikter tar det mesta av er energi. 

har själv levt det livet du beskriver. Det blev skilsmässa. 

vi var ett par i ca 11 år fick tre barn. Vi träffades tidigt fick barn som 20 och 23 åringar. 

Det går att rätta till men det krävs verklig vilka och engagemang. 

skulle ni skilja er blir livet inte enklare. Det blir bara nya problem att hantera. 

din fru har gett upp och har slutar att bry sig. Hon funderar inte på att förändra er situation. Hon är trött uppgiven. Även bekväm. Hon har förmodligen analyserat situationen och väljer det minst jobbiga. 

som ensamstående med så många barn kommer vardagen och ekonomin att försämras och boendesituation blir besvärlig. 

det bästa ni kan göra är att ta tag i situationen och börja om med nya rutiner och fördelning av sysslor. 

om även det misslyckas eller motarbetas av din fru så återstår tyvärr bara att separera. 

många gånger blir det inte bättre vid separationer. 

Håller inte med om att det behöver bli nya problem att hantera vid ett avslut av ett förhållande som inte fungerar. Det som eventuellt blir kan vara en sämre ekonomi men en del drar pengar som man själv inte gör, en hel del får bättre ekonomi motsägelsefullt nog. Mitt liv blev väldigt mkt bättre av separationen från barnens pappa, fördelarna övervägde med råge. Min nuvarande partner passar mig väldigt mkt bättre, man har bara ett liv.

Så för ts kan sinnesron bara av att inte vilja saker som inte sker vara en stor lättnad. Han kan t ex söka allt bdsm-sex han vill på sina barnlösa veckor haha.
  • Anonym (K)
    Anonym (va) skrev 2024-09-11 15:58:31 följande:
    Det är sant att sura människor sällan är attraktiva. Men nu är de i en situation där de inte har sex oavsett, och den situationen har gjort honom missnöjd över sitt liv. Jag håller med dig om att det låter helt kärlekslöst, och jag har svårt att se hur det är värt för någon av dem att stanna kvar i förhållandet, men särskilt för den som vill ha sex och skulle kunna gå vidare och söka nytt förhållande där hen får sina behov tillfredsställda med någon som passar hen bättre.

Jag har även svårt att förstå hur många tycks vilja ha sex med någon som de inte inte ens verkar vara kära i (inklusive TS). Är det verkligen värt att gå omkring och ständigt vara olycklig "för barnens skull"? Att stanna i ett kärlekslöst förhållande kan för övrigt vara lika traumatiskt eller värre för barnen än en skilsmässa.

Han putar förmodligen inte med underläppen dock, jag vet inte varför du gör en karikatyr av honom. Han är ju en människa med verkliga känslor.
    Vill ha sex...jag tycker alltid att det är en märklig mening det där. Sex som någonting fristående med vem som helst. 

Jag håller med om att ett dåligt förhållande som ger dålig stämning hemma är sämre för barn än att gå isär.

Jag pekar på att det vi får berättat för oss här är den ena sidan av situationen. Ts är så ledsen och frun en asexuell osympatisk person. Jag gissar på att saker är mer komplicerade än så.
  • Anonym (K)
    Anonym (va) skrev 2024-09-12 11:45:02 följande:
    Ja, sex är för många en av grundstenarna i ett förhållande och inte något de skulle kunna tänka sig att leva utan. Det är högst normalt att anse det vara en dealbreaker, särskilt om de får höra tidigt att personen de går på dejt med är asexuell t.ex.

Att attraktionen försvinner efter några år tillsammans är en annan fråga. Då har man i bästa fall byggt upp en kärlek som får förhållandet att överleva ändå. Här verkar det dock inte vara så, från någondera part.

Vi får aldrig ta del av mer än ena sidan här på FL. Det är likadant i terapi, vilket jag bedrivit genom min utbildning. Det går inte att få tag på en objektiv sanning (om objektiv sanning ens existerar, men där är vi inne på filosofiskt territorium, och filosofi är inte min gren). Utgångspunkten blir istället personens (i det här fallet mannens) subjektiva perspektiv; det är hans historia vi har tillgång till och han som ber om råd i en situation han inte trivs med. Det behöver alltså inte vara bådas sanning, det räcker med hans - att den är sann för honom.
    Du pratar här om sex i ett förhållande, där är det en viktig komponent ja. Ts kan tänka sig sex utanför sitt förhållande, så för honom verkar sex kunna funka fristående, med vem som helst. Verkar inte finnas en koppling till förhållandets hälsa sammantaget där sex är en ingående del. Jag menar att det är helhetssynen man behöver ha. Som exempel så behöver min partner få bekräftelse på att det finns en stark anknytning mellan oss för att vilja ha sex, för mig är det mer självklart, jag behöver inte få det konkret bevisat för att vilja i stunden. Eftersom jag vill fortsätta min relation gör jag mitt bästa för att se till att bådas behov uppfylls.

Nej, så är det självklart, den ena sidan. För att göra en bättre analys behöver man ändå ha i åtanke att den andra parten förmodligen har en annan upplevelse än det vi får berättat för oss. Oavsett vilka tekniker som används vid terapi, vilket FL inte är.
  • Anonym (K)
    Anonym (Göran) skrev 2024-09-12 12:23:20 följande:

nej det behöver inte bli nya problem. Men man hoppar väl inte in i en ny relation direkt. under tiden blir det ofta problem  

huset ska säljas eller så ska någon köpa ut den andra. vem ska få bilen? Har den svagare parten råd att köpa bil.

vart hamnar man efter skilsmässa  om man inte bor kvar i huset  

kommer barnen att behöva dela rum. Måste man sova i vardagsrummet i en bäddsoffa  

nya möbler husgeråd ska köpas in. ev husdjur vart ska de bo?arbetstiderna man har kan man klara sig som singel med dem tiderna  

hur går det med ekonomin?

det kallar jag nya problem  

träffar någon en ny partner hur tar barnen det?
    hur många barn blir det då om den nya också har barn  

egna barn bonusbarn från ett förhållande som tog slut  sen inleder man ett nytt förhållande med någon som har barn som kanske har ett ex med barn från ett annat förhållande  

jag blir bara så trött av alla dessa separationer och människors dumhet.

Jo, men det du räknar upp är övergående hinder. Ny partner med barn inblandade, ja det verkar svårt i många fall, det är sant.

För många är dom problemen ändå en fördel jämfört att leva i en dålig relation. Lättnaden att bara behöva ta hand om ett hushåll med en vuxen plus barn, den var stor för mig, många upplever samma sak när stormen efter separationen har lagt sig. Bara att kunna välja själv vilken bil man vill lägga pengar på eller hur man ska bo, det går inte av för hackor imo. Jo, i storstadsregioner är boende inte okomplicerat men det går att byta upp sig. Jag snabbköpte en billig lägenhet och har sen skaffat andra som passade bättre. Det kan vara tufft ja men oändligt mkt bättre än att leva i dålig stämning.

Det jag kan bli trött på är att så många inte verkar vårda sina relationer medans dom är bra och fortsätta när saker kan bli tuffa. Ofta har det spårat en tid, då ser man tecknen till slut som t ex utebliven vilja till sex, men då har det tillåtits gå jäkligt långt. Ser man till varandras bästa utan egorace så är förutsättningarna iaf väldigt mkt bättre.
Svar på tråden Står inte ut längre