• Anonym (Panik)

Blir jag av med mitt barn nu?

Fjäril kär skrev 2024-09-09 09:07:32 följande:
    Hon mår mycket dåligt och känner sig kanske besviken på dig och er familj - mest troligt för att hon måste träffa sin pappa och att hon inte kan få lugn och ro - kanske hos båda er .
    Det är INTE läxor det handlar om utan om andra saker . Hon är fortfarande liten och kan inte alltid förklara sina känslor. Och då blir det såna här saker istället. Hon ska få syskon och är förmodligen orolig över hur det ska påverka henne i en situation som redan är kaos . 

Hon sitter i mitten och verkar känns sig oerhört sviken av både dig och pappa . Förstår ni det?  
    Jag förstår det, men inte han. Jag tror allt detta var planerat från hans sida för han var trött på att pendla hit en gång per månad med kostnader för hotell, underhåll etc? 
  • Anonym (Panik)
    Anonym (Toker) skrev 2024-09-09 10:16:49 följande:

Brukar skoja att jag har ett eget arkivrum nere på soc.

De intervjuar alla barnen, och ditt ex. Framkommer inget konstigt som ungarna säger så tror jag att du är rätt lugn.

Nu utgår jag från att ungen inte sitter blåslagen i förhöret, utan att du talar sanning om att du inte slagit henne.

Jag tror att hon är under extrem manipulation och kommer således hålla sig till att vi slagit henne. Hoppas de ser igenom det. 

kanske nämner hon även annat negativt, kanske kraven är hemma. Kanske att vi bråkat. Kanske att hon fått hjälpa till hemma med Mindre saker ibland. Kanske att jag varit hård och bestämd mot henne. 

frågan är hur mycket hon blåser upp saker och hur mycket han fått henne att ljuga. Han är en riktigt lögnare och manipulativ. 

• Anonym (Panik)
    Anonym (Toker) skrev 2024-09-09 10:30:11 följande:
    Visst... Men soc är normalt sett inte dumma i huvudet.

Du skriver att ni har fler barn. De frågar barnen hur livet med dig och din sambo är. Säger alla fyra ungar samma sak. Att ni slåss och bråkar. Då har du ju trovärdighetsproblem och lite uppförsbacke retoriskt.

Men är det en unge som har en historia som kraftigt avviker sig från de andras uppfattning så är det förmodligen lugnt för dig.

Sen ska hon prestera en trovärdig berättelse. Är det rena fantasier som du blir anklagad för så tror jag att de lögnerna kommer att vara rätt så genomskinliga i ett förhör.
    De andra barnen är små, en är 5, en är 3 och en inte född ännu. Hur blir det, ska dem prata med alla trots ålder?
  • Anonym (Panik)
    Anonym (Toker) skrev 2024-09-09 11:19:24 följande:
    Det gjorde soc för mig när jag var misstänkt för våldsrelaterade brott. De tog in ungarna och förhörde även deras mor. Jag var inte anklagad för att ha gjort något mot barnen. Soc sa att det var rutin när det är våld inblandat.

Sen gjorde de hembesök innan de la ner det hela.

Den gången med våld var det polisen som gjorde orosanmälan. Två stycken har jag insett senare.

Rent generellt så är deras jobb att se till att barnen får det så bra som möjligt. Inte att sätta åt dig eller jävlas med dig. Det låter ju som att pappan till flickan inte är kapabel till att ta hand om henne. Honom har soc säkert redan uteslutit. Kvar återstår ju då du eller att omhänderta flickan. I första hand vill de ju att flickan ska bo kvar hos dig. Eventuellt med stödinsatser. Det är deras utgångspunkt. Det ska rätt mycket till för att det ska ända på sig.

Nej de verkar tycka pappan är ok. Vad får dig att inte tycka de? Att han flyttade? Att han manipulerar? jag håller med dig men vill förstå. 

nu har han dragit henne från skolan och all aktiviteter och kört till Stockholm med henne. Ska göra hemuppgifter trots att det finns en skolplikt för henne. Ljuger att han kommit överens med dem, men de skulle ?försöka? hitta en lösning men de är inte klart. Rektorn sa iallafall att de finns en skolplikt och de går inte på distans. 

• Anonym (Panik)
    Anonym (Toker) skrev 2024-09-09 17:23:14 följande:
    Du sa något om att han skrek på henne (barnet), behandlade henne dåligt och hade en anmälan från en läkare. Du sa att soc inte gjorde något. Men varför skulle de? Barnet bodde ju hos dig.

Men det känns ju som att det skulle vara en annan sak om hon skulle flytta dit. Då tror jag att det får betydelse.

När jag blev anmäld var det viktigt att barnen inte var hos mig innan soc pratat med barnen. Det ringde två stycken buttra soc-tanter som förklarade att jag inte fick träffa ungarna tills det var klart.

Innan de ringde mig hade de pratat med mamman och löst så att barnen hade barnvakt bakom min rygg. De har väl säkert ringt och pratat med pappan i det här fallet.

När det var klart fick jag sms om att det var okej att träffa barnen igen. Då var de lite mindre buttra.

Vad hade dina barn sagt? 

han har totalt stängt bort henne från mig, sin mormor och familjen. Stängt av hennes telefon och inga svar. Han skrev att de ska ringa mig imorgon men allt känns så planerat. 

ja hon har likt nu anklagat honom tidigare, första gången för misshandel (när hon var 5) och sedan för slag i bord, dålig behandling etc när hon var 9. Nu anklagar hon mig för att ha dragit henne i örat och slagit henne i benet på något oklart sätt. Sen ska jag och min sambo psykiskt misshandlat henne genom att kalla henne svin och idiot. finns ingen substans av sanning i något utav det. Dock är hon under hans järngrepp och han kommer troligtvis manipulera henne att fortsätts och säga ännu hemskare saker. Helt säker på det. hon är för svag för att gå emot och för rädd för honom och nu för rädd för hur hon svikit mig. 

socialen tyckte de va oroväckande att han åkt till Stockholm och struntar i hennes skolplikt. läraren hade sagt att de skulle se om de kunde lösa det men att de skulle prata med chefen rektorn imorgon men han hade återberättat för soc att de var löst. Vilket det inte var när jag ringde. Ändå åkte han iväg med henne till Stockholm. 

jag är såååå maktlös. 

hur mycket hon än hittar på - visst är de ord mot ord? Kan jag bli fälld?

• Anonym (Panik)
    Anonym (Toker) skrev 2024-09-09 20:02:00 följande:
    Mina ungar hade inte sett eller hört något konstigt alls. De intog försvarsposition och försvarade mig, berättade hur bra jag var osv.

Jag var anklagad för att ha våldtagit och misshandlat mitt ex. Barnens mamma instämde i anklagelserna och bredde på med lite annat. Mitt försvar gick sammanfattningsvis ut på att jag jag dras till galna fruntimmer.

Jag skulle inte vara så orolig på så sätt... Det är bra att han bor i Stockholm. Han kan inte sätta henne på skola där på något enkelt vis utan att du godkänner saken. Sen har vi skolplikten. Rent praktiskt har han uppförsbacke om han tänkt överta henne. Jag tror att hon kommer tillbaka till dig snart. Rent praktiskt vore allt annat väldigt krångligt.

Anklagelserna skulle inte jag vara så orolig för. Det var rätt milda anklagelser.

Däremot är det lite giftigt om hon sitter och ljuger och råkar ut för saker som inte hänt. Jag som man skulle inte vilja vistas ensam samma rum som henne. (Din man är inte hennes pappa)

Hur du löser hennes problem och att hon mår dåligt vet jag inget alls om. Finns andra i tråden som kan sådant mer än mig.

Tack för att du berättar och för bra stöd. 

mitt problem är att hon inte vill komma hem säger hon för att hon är rädd att bli utsatt för psykiskt och fysisk misshsndel. Nu när hon gjort som hon gjort med.

men är det verkligen milt? verkar vara så allvarligt att hon behöver skyddas från mig ju? 

hopps inte mina små barn säger något som kan uppfattas fel vid bedömningen. Jag tror inte det men man vet aldrig vad små barn kan få för sig. 

tror du jag får någon chans i närtid att prata med henne utan honom närvarande? Då har jag en chans att få fram sanningen. 

jag håller med om vad du säger - svårt att lita på henne och vad hon är kapabel till. 

jag har varit gravid och haft extremt illamående och kanske inte varit mitt bästa jag, inte varit lika glad osv. Man blir påverkad av illamåendet. så kanske det påverkat henne och i sin tur lett till att hon varit mer nere och gjorde detta För någon form av flykt från mig. Jag vet inte. 

vi lade mycket tid på hennes psykiska mående, pratade mycket med henne. Om kompisar, för att stärka henne. Hon gick på många aktiviteter, kanske ville hon inte det men vi gjorde det för hennes vikt (behövde vara aktiv och röra på sig)? samt bra för psyket också? men jag var inte sprallig och glad, orkade inte hitta på lika mycket som vanligt och var ändå sträng med läxor, att hon skulle lösa lärorika böcker istället för att fastna på telefonen osv? hon ville mest ta det lugnt och inte göra något?. Så allt som allt kanske hon flydde och han passade på och tog tillfället i akt istället för att reda ut och prata om saker som vuxna. Märkligt med tanke på att han själv blivit anklagad för samma saker?.. 

vad tycker du jag ska säga om jag får Prata med henne imorgon? 

• Anonym (Panik)
    Anonym (Camilla) skrev 2024-09-09 16:39:12 följande:

Er dotter mår inte bra och spelar nu ut er mot varandra. Det du känner nu ang anklagelser mm är antagligen precis vad pappan kände när han blev anmäld. Du vet gången med samtal och besök. Men visst känns det som att det var planerat med skolväskan osv. Om han har slagit henne kanske hon ser genom fingrarna med det för en chans till slappare tillvaro. Kanske du ställt för höga krav på henne med läxor och motion. Dessutom mobbad i skolan. Vilken hjälp får hon för trasslet i skolan? Det var likadant i förra skolan. Något går käpprätt åt skogen. Eftersom det verkar ha pågått ett tag där hon anklagar pappan är det märkligt att ni inte satt in stödinsatser. Nu sitter du plötsligt i skiten. Hoppas verkligen att det löser sig till det nästa och att flickan får hjälp. 

det blev en utredning men utan insatser från soc sida, jag kunde inte göra mer?. 

trasslet i skolan är kopplat till att hon inte vågar stp på dig, blir dåligt behandlad och är väldigt känslig samtidigt. 

vi har jobbat stenhårt med hennes psyke för detta och det blev bättre upplevde jag. Men hon ville inte ta hem vänner utan gärna bara var med dem på skolan. Fritids tyckte hon inte om utan ville cykla hem. 

ja Jag kanske ställde för höga krav parallellt med att jag själv inte var i bästa skick (gravid o extremt illamående) hon kunde ljuga om allt möjligt ?

• Anonym (Panik)

Tack för svar.

det som oroar mig är - kan jag bli fälld för detta utan några bevis? Bara på hennes berättelse? 

• Anonym (Panik)
    Anonym (Toker) skrev 2024-09-10 10:06:00 följande:
    Just... Glömde den detaljen. Att du inte vill ha Kumla i CVt. *ler*

Vi lever i ett rättssamhälle. Ingen döms utan bevis. Men berättar hon berättelsen för en kurator eller kompis och polisen förhör denne så finns det bevis. Därför jag som man inte skulle vilja befinna mig i samma rum som henne.

Har hon kommit på att hon kan slippa undan och få positiv uppmärksamhet genom att ljuga så kommer hon inte att bli sämre på det.

Med det sagt.

Jag kan ju inte veta. Men du hade nog redan blivit förhörd av polisen, och delgiven misstanke om det funnits en sådan risk för dig.

Även som fantasi-misshandel så är det ganska mild och låter mest som tjafs. Bryta i sin linda snarare än att blanda in polisen om jag ska gissa.

Återkoppla gärna om resultatet!
    Men då är jag ju redan körd - hon har ju berättat för en läkare som ringt soc i sin tur. Är det inte bevis?
  • Anonym (Panik)
    Anonym (Teori) skrev 2024-09-10 13:43:57 följande:

Som alla skriver så är det bara att hålla sig lugn och samarbeta med socialen. Du har ju fått många bra tips.

Men ang. din dotter tänker jag såhär: Hon har en pappa som psykiskt och/eller fysiskt misshandlar henne (låter det ju som trots utredning inte kommit fram till något). Sen har hon ett hem med massor med regler som säger att hon gör/är fel hela tiden (eftersom hon inte kan/vill hålla sig till dom). Då känner man sig ju inte accepterad någonstans i världen. Då får man ju nog till slut, det blir för mycket. Man kanske hittar på något för att slippa allt. Kanske tror hon att det kommer leda till en ny situation. Kanske känner hon sig utanför i familjen och dom andra barnen klarar sig bra och hon bara är "fel". 

Som andra sagt, hon behöver en samtalskontakt som förstår henne och hjälper hemma. Att hon vill äta och titta på tv är klassisk flyktbeteende från någon som inte klarar av det som hon får vara med om. Så säger du (med god intention) att hon inte kan fly för hon får inte titta på tv eller äta gottis. Min sambo har haft exakt samma beteende som barn och han har först nu förstått sig själv efter att ha gått till psykolog. Man skapar en bubbla i tvn när miljön utanför inte går att hantera. Ni behöver också råd kring hur ni ska hjälpa henne. Kanske massor med regler är det sista hon behöver. Kanske t.o.m hon behöver få sitta och titta på tv en period för att läka. Kanske kan hon vara hos mormor och det kan vara hennes trygga punkt och där bara gå bara sig själv?

Jag tycker situationen är allvarlig och ni ska inte sitta hemma och försöka pussla ihop detta själva. Gå helst till någon privat för dom är MYCKET bättre. Både jag och min sambo har varit hos otal offentliga psykologer/kuratorer och aldrig blivit hjälpta av det. Privata psykologer tänker med långsiktigt och hjälper en att bli frisk. I offentlig vård ser dom bara det sjuka och fixar det men sen när man fungerar igen tycker dom som gjort sitt fast det ofta leder till att man blir sjuk igen.(Man behöver bli ledd genom grinden inte bara till den om du förstår vad jag menar).

Jag tror inte att han misshandlar henne fysiskt utan mer manipulerar, får henne att överdriva och skapar saker som inte finns. 

pratade med honom och han lät så trovärdig ?jag är verkligen orolig, hon har precis fått berätta allt hon känner och det är massa hemska saker?, så sa jag som vad? att jag kallat henne svin och idiot, kastat en bok i hennes ben, dragit i hennes öron, behandlar henne dåligt och vänt henne mot sin pappa?. Vad mer frågade jag, så sa han kan inte gå in på detaljer men MASSA saker? sen pratade jag med henne och sa att jag älskar henne och inte är arg och hon var som en zombie? frågade när vill du komma hem? Vet inte sa hon? frågade varför hennes telefonen är av ?vet inte? ?vill inte nu?? hon lät väldigt påverkad av honom?. Jag frågade i slutet men du känner dig inte arg nu? ?Nej? sa hon då?. 

jag är väldigt rädd för saker och ting som hon hittar på i förhöret med soc som kan ge konsekvenser för att bli av med de andra barnen också?.

jag tror det stämmer att hon skulle behövt mer lugn och ro, mindre stränghet och ?skäll? från mig? men känns försent att göra något nu, han verkar ha påverkat henne mycket och hon står bara på sig nu om allt?. 

• Anonym (Panik)
    Anonym (Alien) skrev 2024-09-10 13:44:57 följande:

Läs på om parent alination och lyssna/läs boken ?jag ska se till att barnen hatar dig?.
    Låter som att det är det som pappan håller på med.

vad baserar du det på? Han tycker ju att jag gör det!!
  • Anonym (Panik)
    Anonym (Toker) skrev 2024-09-10 13:11:48 följande:
    Soc är inte polisen. Är det någon som sagt att du är polisanmäld?

Första förhöret har gått fort när jag varit med om något. Sen kan det dra ut på tiden.

Verkar vara lotto. I någon anmälan mot mig fanns vittnesmål från tredje part men det las ner. Sen har jag en annan anmälan där det fanns ett sämre vittnesmål som enda bevis, men det gick till åtal.
     Lev du fälld efter åtal? 
  • Anonym (Panik)
    Anonym (Livrädd) skrev 2024-09-10 16:17:20 följande:
    Jag förstår verkligen att du är livrädd just nu, och det är helt naturligt att känna så i en sådan här situation. Det du går igenom låter oerhört tufft, och oron för att förlora ditt barn är något ingen förälder borde behöva känna. Det är viktigt att du håller dig stark och tar ett steg i taget.
    Socialen kommer att göra sin utredning, och även om det känns överväldigande, kan det vara en chans att få en djupare förståelse för vad som händer med din dotter. Hon verkar vara i en väldigt utsatt situation och det är möjligt att hon har svårt att hantera allt omkring sig. Det kan också vara ett tecken på att hon behöver hjälp, och även om det nu ser mörkt ut, kan utredningen faktiskt vara en väg till att hon får det stöd hon behöver. Om det skulle komma till att hon behöver placeras på ett hem tillfälligt, kan det vara ett sätt för henne att få ro och få professionell hjälp att bearbeta det som hänt.
    Men framför allt, håll fast vid din övertygelse om att du aldrig skadat henne. Det är viktigt att du samarbetar fullt ut med socialen, visar din vilja att samarbeta och vara öppen. Om du inte har en advokat redan, kan det vara klokt att kontakta en som har erfarenhet av den här typen av fall.
    Det är en lång och svår process, men det finns alltid hopp. Även om det känns som att allt kan tas ifrån dig just nu, kom ihåg att det också finns möjlighet att genom denna process komma fram till en lösning som är bäst för din dotter.

Tack för jättefint stöd. 
    ja jag är livrädd. Inte bara för henne utan även för mina andra barn. 

det jag gjort som förorsakat en del är att ställa för höga krav, på studier, på kost, på aktiviteter parallellt med att jag själv varit sååå illamående av graviditet och inte mått bra. Har således inte kunnat fånga upp detta i tid. Och nu känns det som att jag förlorar allt?.. helt maktlös är jag. 

vad kommer sannolikt hända om hon står för anklagelserna?

• Anonym (Panik)
    Anonym (Toker) skrev 2024-09-10 19:03:26 följande:
    Rättegången är satt till början av nästa år. Sannolikt så döms jag. Åklagaren vinner nästan alltid.

Men det är ingen av de grövre anklagelserna.
    På vilket sätt kan det bevisas detta min dotter anklagar mig för?
    han har försökt boka barnpsykolog nu utan mitt samtycke 
  • Anonym (Panik)
    Anonym (Toker) skrev 2024-09-10 22:10:12 följande:
    Bevis? Hade det funnits bevis hade du nog vetat om det nu.

Just nu är du omyndigförklarad som vårdnadshavare för flickan. Tills det ändrar på sig kan du inte göra så mycket.

Du var ju gravid? Fokusera på det. Själv så passade jag på att dejta lite under den tiden. Polisen hade ju kört iväg min tjej till skyddat boende.

Kommer soc fram till att du är ofarlig för barnet så öppnar sig möjligheterna. Jag skulle fokusera på skolplikten. Skola kan han inte trolla fram utan ditt medgivande, och ni bor i olika städer. Men använd inte det kortet förrän flickan får bo hos dig.

Vet inte vad du har att vinna på att vägra flickan gå till psykolog? Det talar ju snarast mot dig som argument.

Jag vill inte att han tar henne till psykolog när han proppat henne med massa skit, det kommer inte vara sanning något. 

därför ska hon komma bort från honom först? förstår du mig?

han vill bara använda det som bevisning mot mig?

• Anonym (Panik)
    Anonym (Teori) skrev 2024-09-10 20:49:37 följande:

Kanske kan du säga att hon ska bo hos något fosterhem tills allt är utrett? 

Psykisk misshandel är misshandel. Man behöver inte komma hem med blåmärken för att det ska ge sår. Min syster är ihop med en som psykiskt misshandlar henne och barnen och jag har varit ihop med en psykopat. Manipulation är stor faktor i det. Han vrider och vrider och vrider tills man varken vet ut eller in. Man vet inte ens vart diskussionen började. Man lär sig att hans ord är det rätta för man slutar lita på sig själv. Sannolikt är han bra på att manipulera omgivningen också. Så från din sida var jättenoga med att göra allt rätt in i minsta detalj. Sen är psykopater otroligt omtänksamma och världen är som ett paradis när dom är i sitt bästa. Det går i cykler, sämre sämre sämre fantastiskt. Sannolikt kan han nu hålla henne nöjd eftersom han är på sin bästa sida eller så har han hotat att ta livet av sig om hon inte stannar vilket tyvärr är ganska vanligt också. Ledsen att vara så ärlig. 

Men om du har vårdnaden så kan hon väl inte välja att vara kvar hos pappan efter den avtalade tiden? Eller är det soc som bestämt det? Annars skulle jag begära att få hen henne eller ett annat alternativ att orosanmäler honom (det tycker jag du ska göra oavsett pga din misstanke) som någon skrev och eventuellt få henne fosterhemplacerad under utredningen. Så han kommer bort från hans grepp och att han inte kan manipulera henne vad hon ska säga. Är ju skithemskt!

Känner så fruktansvärt med dig iaf. Skulle ha samma oro och tänka på dom andra barnen! Få ont i magen av att tänka på hur fel det kan bli! Ta ETT steg i taget, en dag i taget. Det är allt du kan göra. Har svårt att tro att du skulle bli dömd om dina andra barn talar gott om er.
    Tack för fint svar! Kan jag fråga om hon kan bo hos mormor under utredningen? Dem är jättenära!
  • Anonym (Panik)
    Anonym (Toker) skrev 2024-09-11 09:23:48 följande:
    Jag förstår. Du är en krångel-Fia. Släpp känslorna, se det som ett spel.

Du är misstänkt för att ha misshandlat ditt barn. Sen motsätter du dig att den saken utreds. Det får dig att verka skyldig. Du måste lita och hoppas på att psykologen kan se igenom sådant. Ditt ex kan ju ha bitit sig i svansen?

Samma sak för mig. Mtt ex anklagade mig för saker som var ganska allvarliga. Någon rabiat manshatande psykolog, men även en grönhårig kurator med nosring, båda kopplade till kvinnojouren satte "diagnoser"" på mig. Polisen förhörde dem med.

Det enda som går att göra är att förneka. Berätta varför man tror att hon gör som hon gör.

Du försöker fjärrstyra och bestämma från avstånd. Du sitter i utvisningsbåset och försöker delta i spelet. Du kommer bara att bli straffad för det.

Din dotter är någon annans ansvar just nu. Släpp henne. När du får ok som förälder igen kan du begära att träffa henne. Du kan även anmäla honom om han inte tar henne till skolan osv. Men det är då. Nu kan du inte göra så myclet.
    det värsta med allt är att veta att han planerar för att hitta bevisning så jag kan bli av med henne. Proppar henne med skit och isolerar henne. Tagit hennes telefon, ingen i familjen kan nå henne. Hon används som ett vapen och jag står inte Ut. Vet att allt som är sagt är ren och skär lögn. Förstår inte varför hon hittat på detta lögner eller blivit ?proppad? med dem och går med på det?.. svårt att koppla bort känslorna med allt som står på spel?hon, mina andra barn, att bli fälld osv osv?
  • Anonym (Panik)

Idag har hon varit på soc På samtal och berättat att jag framförallt skrikit och Bråkat mycket med henne. hon hade tagit upp flera exempel som de inte gick in på. 

hon hade sagt att jag dragit henne i örat någon enstaka gång och slagit med en bok på hennes ben. 

Hon hade pratat mycket vuxet, hon är väldigt lillgammal så de märkte dem. 

när de frågat om hon ville vara hos mormor under utredningen hade hon sagt ?nej jag vill vara med någon av mina vårdnadshavare? hade hon sagt. Vilket lät absurt för en 10 åring.

socialsekreteraren bekräftade att hon lät lite påverkad och att det inte riktigt stod helt rätt till, hon fick den känslan. Att något var galet. 

hon vill fortfarande inte prata med mig eller träffa mig, 

hon hade också tryckt på att livet hos mig är strängt och mycket friare hos pappa. 

på onsdag ska killarna utredas?.. 

hur mycket mer ska man orka. 

• Anonym (Panik)
    Anonym (Camilla) skrev 2024-09-12 22:10:38 följande:

Du orkar. Ta fram tigermorsan i dig. Du märker att något är skevt. Dessutom ska inte en 10 åring använda dig av ord som vårdnadshavare. Det känns planterat. Dessutom har det ju framkommit att det är strängt hos dig och fritt hos pappa. Det har också framkommit att du skrikit och bråkat en hel del. Du bortförklarar det med en graviditet. Det här kommer förhoppningsvis få dig att tänka till. Soc är inte ute efter att straffa. Däremot han de erbjuda stöd i din föräldraroll. Pappan kommer också att bli granskad. Då lär de komma på hur han manipulerar dottern. Soc var varit med förr. Kommer att bli bra i slutändan. 

Tack!! Ska verkligen tänka på dessa ord. 

största bekymret med henne är att hon säger att hon är rädd för mig, känner sig inte trygg och vill inte prata eller träffa mig. 

men i själva verket tror jag hon är rädd för honom och vad han skulle säga om hon ville hem. När hennes lillebror hos pappa mobbade henne och kallade henne fet och ful vågade hon inte ens ta upp de eller låta mig ta upp det med sin pappa. ?Nej mamma snälla han blir arg?. och han hade kommit överens med henne att hon inte för ta upp något med mig innan hon pratat med honom först om de. 

rädd att denna rädsla för honom och manipulation gör att hon aldrig vill tillbaka och då finns inget att göra. 

hsn väntar säkert också på att söka ensam vårdnad i samband med detta så hon flyttar till honom.

han hade sagt stt hans arbete är ??mobilt? i värsta fall med hennes skolgång- allt för att hålla henne borta från mig för han VET att kommer hon till mig vänder hon tillbaka och berötter om manipulationen ?.

så hur får jag henne att vilja komma hem i denna hemska påverkan av honom? 

föreslog för soc att jag får träffa henne med den men utan honom närvarande. Men så länge han sitter där och väntar vågar hon säkert inte säga att hon vill hem?.

• Anonym (Panik)
    Anonym (Malin) skrev 2024-09-13 07:04:51 följande:

Ingen rök utan eld.

Dottern mår uppenbarligen dåligt och det är ditt ansvar att se till att hon hardet tryggt. 

Såklart förstår jag det men hon är under påverkan och rädd för honom.
Svar på tråden Blir jag av med mitt barn nu?