Blir jag av med mitt barn nu?
Hej, jag behöver verkligen lite tips och hjälp från er med erfarenhet eller goda tankar.
Jag har varit i flera utredningar och tvister med mitt ex om min dotter... När hon var ca 5 år anklagade hon honom för att slå henne (han och hans sambo)... Det blev en lång utredning och jag ansågs lämplig och han fick halva vårdnaden och ca halva umgänget trots allt för att de inte kunde bevisas att hon talade sanning.
En lång väg till att kämpa för ett bättre samarbete därefter...
För ca 2 år sedan flyttade han till Stockholm... Vi bor långt därifrån kan jag nämna. Ca 5-6 timmar bort.
Förra sommaren kom det in en anonym orosanmälan om att dottern sagt till någon i skolan att hennes pappa slår henne. Det startades en utredning och då sa hon att han inte slår henne men skriker, behandlar henne dåligt, kastat en kastrull i golvet, boxat i bord, skrämt henne etc.. Även denna ledde inte till mycket mer än jag är lämplig som boende förälder.
Paralellt med denna orosanmälan fick jag en till orosanmälan att pappan är självmordsbenägen som kom från en läkare till soc, även där hände ingenting..
han kommer 1 gång i månaden och träffar henne 2-3 dagar och på loven är hon där halva loven.
Nu igår ringde socialjouren mig då hon umgåtts med honom, då har en läkare från sjukhuset ringt till socialjouren då dottern berättat att det framkommer fysiskt våld mot henne från mig och min sambo... gud vet vad mer hon berättat... vilket absolut inte stämmer. Har aldrig satt ett finger på henne... Innan hon skulle åka till honom hade hon bett mormor gå ut och slå honom för hon ville absolut inte dit.. sen plötsligt detta... vi har 3 andra barn jag och min sambo och jag är sååå rädd att förlora mina barn nu....... Socialen ska kontakta mig imorgon och prata med henne först och sedan med mig vad jag förstår.
Jag är helt förstörd och sambon också.... Någon med erfarenhet, vad händer nu????Vad gör jag???