• Anonym (Toker)

Blir jag av med mitt barn nu?

Brukar skoja att jag har ett eget arkivrum nere på soc.

De intervjuar alla barnen, och ditt ex. Framkommer inget konstigt som ungarna säger så tror jag att du är rätt lugn.

Nu utgår jag från att ungen inte sitter blåslagen i förhöret, utan att du talar sanning om att du inte slagit henne.

• Anonym (Toker)
    Anonym (Panik) skrev 2024-09-09 10:23:29 följande:

Jag tror att hon är under extrem manipulation och kommer således hålla sig till att vi slagit henne. Hoppas de ser igenom det. 

kanske nämner hon även annat negativt, kanske kraven är hemma. Kanske att vi bråkat. Kanske att hon fått hjälpa till hemma med Mindre saker ibland. Kanske att jag varit hård och bestämd mot henne. 

frågan är hur mycket hon blåser upp saker och hur mycket han fått henne att ljuga. Han är en riktigt lögnare och manipulativ. 

Visst... Men soc är normalt sett inte dumma i huvudet.

Du skriver att ni har fler barn. De frågar barnen hur livet med dig och din sambo är. Säger alla fyra ungar samma sak. Att ni slåss och bråkar. Då har du ju trovärdighetsproblem och lite uppförsbacke retoriskt.

Men är det en unge som har en historia som kraftigt avviker sig från de andras uppfattning så är det förmodligen lugnt för dig.

Sen ska hon prestera en trovärdig berättelse. Är det rena fantasier som du blir anklagad för så tror jag att de lögnerna kommer att vara rätt så genomskinliga i ett förhör.
  • Anonym (Toker)
    Anonym (Panik) skrev 2024-09-09 11:06:08 följande:
    De andra barnen är små, en är 5, en är 3 och en inte född ännu. Hur blir det, ska dem prata med alla trots ålder?
    Det gjorde soc för mig när jag var misstänkt för våldsrelaterade brott. De tog in ungarna och förhörde även deras mor. Jag var inte anklagad för att ha gjort något mot barnen. Soc sa att det var rutin när det är våld inblandat.

Sen gjorde de hembesök innan de la ner det hela.

Den gången med våld var det polisen som gjorde orosanmälan. Två stycken har jag insett senare.

Rent generellt så är deras jobb att se till att barnen får det så bra som möjligt. Inte att sätta åt dig eller jävlas med dig. Det låter ju som att pappan till flickan inte är kapabel till att ta hand om henne. Honom har soc säkert redan uteslutit. Kvar återstår ju då du eller att omhänderta flickan. I första hand vill de ju att flickan ska bo kvar hos dig. Eventuellt med stödinsatser. Det är deras utgångspunkt. Det ska rätt mycket till för att det ska ända på sig.
  • Anonym (Toker)
    Anonym (Panik) skrev 2024-09-09 16:10:33 följande:

Nej de verkar tycka pappan är ok. Vad får dig att inte tycka de? Att han flyttade? Att han manipulerar? jag håller med dig men vill förstå. 

nu har han dragit henne från skolan och all aktiviteter och kört till Stockholm med henne. Ska göra hemuppgifter trots att det finns en skolplikt för henne. Ljuger att han kommit överens med dem, men de skulle ?försöka? hitta en lösning men de är inte klart. Rektorn sa iallafall att de finns en skolplikt och de går inte på distans. 

Du sa något om att han skrek på henne (barnet), behandlade henne dåligt och hade en anmälan från en läkare. Du sa att soc inte gjorde något. Men varför skulle de? Barnet bodde ju hos dig.

Men det känns ju som att det skulle vara en annan sak om hon skulle flytta dit. Då tror jag att det får betydelse.

När jag blev anmäld var det viktigt att barnen inte var hos mig innan soc pratat med barnen. Det ringde två stycken buttra soc-tanter som förklarade att jag inte fick träffa ungarna tills det var klart.

Innan de ringde mig hade de pratat med mamman och löst så att barnen hade barnvakt bakom min rygg. De har väl säkert ringt och pratat med pappan i det här fallet.

När det var klart fick jag sms om att det var okej att träffa barnen igen. Då var de lite mindre buttra.
  • Anonym (Toker)
    Anonym (Panik) skrev 2024-09-09 19:32:02 följande:

Vad hade dina barn sagt? 

han har totalt stängt bort henne från mig, sin mormor och familjen. Stängt av hennes telefon och inga svar. Han skrev att de ska ringa mig imorgon men allt känns så planerat. 

ja hon har likt nu anklagat honom tidigare, första gången för misshandel (när hon var 5) och sedan för slag i bord, dålig behandling etc när hon var 9. Nu anklagar hon mig för att ha dragit henne i örat och slagit henne i benet på något oklart sätt. Sen ska jag och min sambo psykiskt misshandlat henne genom att kalla henne svin och idiot. finns ingen substans av sanning i något utav det. Dock är hon under hans järngrepp och han kommer troligtvis manipulera henne att fortsätts och säga ännu hemskare saker. Helt säker på det. hon är för svag för att gå emot och för rädd för honom och nu för rädd för hur hon svikit mig. 

socialen tyckte de va oroväckande att han åkt till Stockholm och struntar i hennes skolplikt. läraren hade sagt att de skulle se om de kunde lösa det men att de skulle prata med chefen rektorn imorgon men han hade återberättat för soc att de var löst. Vilket det inte var när jag ringde. Ändå åkte han iväg med henne till Stockholm. 

jag är såååå maktlös. 

hur mycket hon än hittar på - visst är de ord mot ord? Kan jag bli fälld?

Mina ungar hade inte sett eller hört något konstigt alls. De intog försvarsposition och försvarade mig, berättade hur bra jag var osv.

Jag var anklagad för att ha våldtagit och misshandlat mitt ex. Barnens mamma instämde i anklagelserna och bredde på med lite annat. Mitt försvar gick sammanfattningsvis ut på att jag jag dras till galna fruntimmer.

Jag skulle inte vara så orolig på så sätt... Det är bra att han bor i Stockholm. Han kan inte sätta henne på skola där på något enkelt vis utan att du godkänner saken. Sen har vi skolplikten. Rent praktiskt har han uppförsbacke om han tänkt överta henne. Jag tror att hon kommer tillbaka till dig snart. Rent praktiskt vore allt annat väldigt krångligt.

Anklagelserna skulle inte jag vara så orolig för. Det var rätt milda anklagelser.

Däremot är det lite giftigt om hon sitter och ljuger och råkar ut för saker som inte hänt. Jag som man skulle inte vilja vistas ensam samma rum som henne. (Din man är inte hennes pappa)

Hur du löser hennes problem och att hon mår dåligt vet jag inget alls om. Finns andra i tråden som kan sådant mer än mig.
  • Anonym (Toker)
    Anonym (Panik) skrev 2024-09-09 20:23:18 följande:

Tack för att du berättar och för bra stöd. 

mitt problem är att hon inte vill komma hem säger hon för att hon är rädd att bli utsatt för psykiskt och fysisk misshsndel. Nu när hon gjort som hon gjort med.

men är det verkligen milt? verkar vara så allvarligt att hon behöver skyddas från mig ju? 

hopps inte mina små barn säger något som kan uppfattas fel vid bedömningen. Jag tror inte det men man vet aldrig vad små barn kan få för sig. 

tror du jag får någon chans i närtid att prata med henne utan honom närvarande? Då har jag en chans att få fram sanningen. 

jag håller med om vad du säger - svårt att lita på henne och vad hon är kapabel till. 

jag har varit gravid och haft extremt illamående och kanske inte varit mitt bästa jag, inte varit lika glad osv. Man blir påverkad av illamåendet. så kanske det påverkat henne och i sin tur lett till att hon varit mer nere och gjorde detta För någon form av flykt från mig. Jag vet inte. 

vi lade mycket tid på hennes psykiska mående, pratade mycket med henne. Om kompisar, för att stärka henne. Hon gick på många aktiviteter, kanske ville hon inte det men vi gjorde det för hennes vikt (behövde vara aktiv och röra på sig)? samt bra för psyket också? men jag var inte sprallig och glad, orkade inte hitta på lika mycket som vanligt och var ändå sträng med läxor, att hon skulle lösa lärorika böcker istället för att fastna på telefonen osv? hon ville mest ta det lugnt och inte göra något?. Så allt som allt kanske hon flydde och han passade på och tog tillfället i akt istället för att reda ut och prata om saker som vuxna. Märkligt med tanke på att han själv blivit anklagad för samma saker?.. 

vad tycker du jag ska säga om jag får Prata med henne imorgon? 

Soc vet ju inget alls initialt. Kommer det en anmälan om att du slår barnet så måste de ju skilja bort barnet tills de får en lägesbild.

För mig var det som vanligt när förhöret med mig och barnen och exet var klart. Soc gav tummen upp att jag inte var farlig för barnen, att jag fick träffa dem igen. Men jag hade inte samma bråk med mamman. Så hon lämnade över dem till mig bara.

Ingen aning vad du ska säga... Säger som någon annan. Låter som att du har rätt mycket krav på henne. Förstår att det är välmenande. Men kanske tagga ner lite? Det kan du ju säga till henne?

Som läget är nu så är det ju en enorm vinst bara hon går till skolan...

En sport en gång i veckan kanske? Göra läxor som lärarna gett. Skita i lärorika böcker så får hon pilla i telefonen istället?
  • Anonym (Toker)
    Anonym (Panik) skrev 2024-09-10 05:26:37 följande:

Tack för svar.

det som oroar mig är - kan jag bli fälld för detta utan några bevis? Bara på hennes berättelse? 

Just... Glömde den detaljen. Att du inte vill ha Kumla i CVt. *ler*

Vi lever i ett rättssamhälle. Ingen döms utan bevis. Men berättar hon berättelsen för en kurator eller kompis och polisen förhör denne så finns det bevis. Därför jag som man inte skulle vilja befinna mig i samma rum som henne.

Har hon kommit på att hon kan slippa undan och få positiv uppmärksamhet genom att ljuga så kommer hon inte att bli sämre på det.

Med det sagt.

Jag kan ju inte veta. Men du hade nog redan blivit förhörd av polisen, och delgiven misstanke om det funnits en sådan risk för dig.

Även som fantasi-misshandel så är det ganska mild och låter mest som tjafs. Bryta i sin linda snarare än att blanda in polisen om jag ska gissa.

Återkoppla gärna om resultatet!
  • Anonym (Toker)
    Anonym (Panik) skrev 2024-09-10 12:18:12 följande:
    Men då är jag ju redan körd - hon har ju berättat för en läkare som ringt soc i sin tur. Är det inte bevis?
    Soc är inte polisen. Är det någon som sagt att du är polisanmäld?

Första förhöret har gått fort när jag varit med om något. Sen kan det dra ut på tiden.

Verkar vara lotto. I någon anmälan mot mig fanns vittnesmål från tredje part men det las ner. Sen har jag en annan anmälan där det fanns ett sämre vittnesmål som enda bevis, men det gick till åtal.
  • Anonym (Toker)
    Anonym (Panik) skrev 2024-09-10 16:17:51 följande:
     Lev du fälld efter åtal? 
    Rättegången är satt till början av nästa år. Sannolikt så döms jag. Åklagaren vinner nästan alltid.

Men det är ingen av de grövre anklagelserna.
  • Anonym (Toker)
    Anonym (Panik) skrev 2024-09-10 20:23:30 följande:
    På vilket sätt kan det bevisas detta min dotter anklagar mig för?
    han har försökt boka barnpsykolog nu utan mitt samtycke 
    Bevis? Hade det funnits bevis hade du nog vetat om det nu.

Just nu är du omyndigförklarad som vårdnadshavare för flickan. Tills det ändrar på sig kan du inte göra så mycket.

Du var ju gravid? Fokusera på det. Själv så passade jag på att dejta lite under den tiden. Polisen hade ju kört iväg min tjej till skyddat boende.

Kommer soc fram till att du är ofarlig för barnet så öppnar sig möjligheterna. Jag skulle fokusera på skolplikten. Skola kan han inte trolla fram utan ditt medgivande, och ni bor i olika städer. Men använd inte det kortet förrän flickan får bo hos dig.

Vet inte vad du har att vinna på att vägra flickan gå till psykolog? Det talar ju snarast mot dig som argument.
  • Anonym (Toker)
    Anonym (Panik) skrev 2024-09-11 07:38:24 följande:

Jag vill inte att han tar henne till psykolog när han proppat henne med massa skit, det kommer inte vara sanning något. 

därför ska hon komma bort från honom först? förstår du mig?

han vill bara använda det som bevisning mot mig?

Jag förstår. Du är en krångel-Fia. Släpp känslorna, se det som ett spel.

Du är misstänkt för att ha misshandlat ditt barn. Sen motsätter du dig att den saken utreds. Det får dig att verka skyldig. Du måste lita och hoppas på att psykologen kan se igenom sådant. Ditt ex kan ju ha bitit sig i svansen?

Samma sak för mig. Mtt ex anklagade mig för saker som var ganska allvarliga. Någon rabiat manshatande psykolog, men även en grönhårig kurator med nosring, båda kopplade till kvinnojouren satte "diagnoser"" på mig. Polisen förhörde dem med.

Det enda som går att göra är att förneka. Berätta varför man tror att hon gör som hon gör.

Du försöker fjärrstyra och bestämma från avstånd. Du sitter i utvisningsbåset och försöker delta i spelet. Du kommer bara att bli straffad för det.

Din dotter är någon annans ansvar just nu. Släpp henne. När du får ok som förälder igen kan du begära att träffa henne. Du kan även anmäla honom om han inte tar henne till skolan osv. Men det är då. Nu kan du inte göra så myclet.
  • Anonym (Toker)
    Anonym (Panik) skrev 2024-09-11 12:09:24 följande:
    det värsta med allt är att veta att han planerar för att hitta bevisning så jag kan bli av med henne. Proppar henne med skit och isolerar henne. Tagit hennes telefon, ingen i familjen kan nå henne. Hon används som ett vapen och jag står inte Ut. Vet att allt som är sagt är ren och skär lögn. Förstår inte varför hon hittat på detta lögner eller blivit ?proppad? med dem och går med på det?.. svårt att koppla bort känslorna med allt som står på spel?hon, mina andra barn, att bli fälld osv osv?
    Han gör säkert allt det du säger och lite till. Men det är inte så mycket du kan göra åt det just nu. Men ju mer han håller på så desto mer tror jag flickan kommer att vilja åka hem igen.

Varför? Ska jag gissa så pressade du henne för hårt. Det där blev hennes sätt att komma undan. Med lite hjälp av pappan som fick sin chans att angripa dig.

Soc kommer att vilja förhöra dig sist. I vart fall har de gjort så med mig. Då kan du ju ta upp din oro. Har han konfiskerat hennes telefon och avskärmat henne så går ju det att kontrollera för soc. I vart fall telefonen. Sen kan de ju undersöka hennes närvaro i skola å sånt.

Det är den vägen du ska gå om du vill vinna. Det är inte så att soc är ovana vid föräldrar som kastar skit på varandra. Håll dig till sådant som är enkelt att kontrollera.
  • Anonym (Toker)
    Anonym (Panik) skrev 2024-09-12 20:24:20 följande:

Idag har hon varit på soc På samtal och berättat att jag framförallt skrikit och Bråkat mycket med henne. hon hade tagit upp flera exempel som de inte gick in på. 

hon hade sagt att jag dragit henne i örat någon enstaka gång och slagit med en bok på hennes ben. 

Hon hade pratat mycket vuxet, hon är väldigt lillgammal så de märkte dem. 

när de frågat om hon ville vara hos mormor under utredningen hade hon sagt ?nej jag vill vara med någon av mina vårdnadshavare? hade hon sagt. Vilket lät absurt för en 10 åring.

socialsekreteraren bekräftade att hon lät lite påverkad och att det inte riktigt stod helt rätt till, hon fick den känslan. Att något var galet. 

hon vill fortfarande inte prata med mig eller träffa mig, 

hon hade också tryckt på att livet hos mig är strängt och mycket friare hos pappa. 

på onsdag ska killarna utredas?.. 

hur mycket mer ska man orka. 

Ta det med en klackspark. Jag tyckte det var lite skoj.

Ingen som kommer att ta "killarna" från dig. Du kan bli erbjuden stöd i ditt föräldraskap. Eller så läggs det bara ner (det vanliga).

Att hon skulle vara hos mormor är ju samma sak som dig. I praktiken. Du kan säkert ränna dit hur du vill. Det fattar väl dottern.

Du kan ju be soc att medla med flickan. Erbjud henne ett mindre strängt hem i fortsättningen.
Svar på tråden Blir jag av med mitt barn nu?