Inlägg från: Anonym (Sandra) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Sandra)

Hur vet man om man blir hittad vid dödsfall?

Anonym (Handläggare) skrev 2024-09-09 09:09:59 följande:

Trygghetslarm är inte till för unga arbetsföra människor som vill bli hittade i rimlig tid om de dör så det skulle personen inte beviljas ändå om den ansökte om det.

Förslaget med att göra upp med släkting/vän om en enklare daglig kontakt är väl jättebra.

Jo precis , en frisk person får inte det bara för att han har sjukdomar i släkten.
    Det bästa är väl att bestämma med en släkting eller vän.

Men TS jag tycker det låter lite som att du har fastnat lite för mycket på det. Vad jag har förstått är du frisk? Känns inte som att man ska behöva tänka så mycket på sånt när man är frisk och i 35-40-årsåldern? Du kanske borde gå och prata med nån om det? Det kanske handlar om att du mår dåligt för att förhållandet tog slut och du är ensam? Eller att du inte har så många vänner? Känns som att problemet kanske ligger någon annanstans än just att det kan hända att du blir liggande länge efter att du går bort. 
    Du kanske skulle börja på nån aktivitet och träffa lite mer folk? 

• Anonym (Sandra)
    Daphodil skrev 2024-09-09 20:16:18 följande:
    Det händer att folk skadar sig på alla möjliga vis, men poängen är att de flesta av oss går inte runt och oroar oss för det såhär. 

Jo jag håller med. Då kan man ju lika gärna tänka på allt som kan hända överallt, man kan bli påkörd av en bil, krocka , ramla när man är ute nånstans och slå i huvudet.. vad som helst egentligen .

Det jag har tänkt på nån gång är väl isåfall om nått skulle hända (att jag dör eller blir medvetslös eller något händer så jag inte kan röra mig alltså) när jag är ensam med min minsta som är 2,5 nu, då räcker det ju med några timmar för att det skulle kunna bli farligt för honom.

Men det är inte heller något jag kan gå runt och tänka på hela tiden, jag är frisk just nu (utom järnbrist och lite lågt blodtryck pga graviditet) och man kan inte fastna för mycket i katastroftankar. Gör man det är det nog en bra idé att söka hjälp för det. Jag har själv lätt att oroa mig och se framför mig det värsta som kan hända men har fått lära mig att jag måste stoppa tankarna innan det blir för mycket. 

Svar på tråden Hur vet man om man blir hittad vid dödsfall?