• Anonym

Kronofogden börjar dra pengar igen utan förvarning

Anonym (skriver av mig) skrev 2024-09-08 00:34:58 följande:
    Kronofogden börjar dra pengar igen utan förvarning

Nu vill jag bara säga att det faktiskt är ok.

Men det var väl tur att det är ok att folk får tillbaka pengar som du varit skyldig dem.
  • Anonym
    Anonym (skriver av mig) skrev 2024-09-08 01:03:49 följande:
    Visst. Absolut. Det jag menade är att det är ok att de drar så mycket. Jag kommer överleva/betala mina räkningar. Men om det hade varit för ett halvår sen hade det inte blivit några pengar över till mig och mina räkningar pga att de har gamla uppgifter och inte har frågat efter nya.
    Hela grundgrejen är ju att det är andras pengar och uppenbarligen har det gått så långt att dessa andra inte ser någon annan utväg än att låta KFM hjälpa dem att helt enkelt ta pengarna, då de anser sig säkra på att du annars inte betalar.
    I det läget är man inte riktigt i position att avgöra hur mycket som är ok eller om det ska bli pengar över till en själv.
  • Anonym
    Anonym (skriver av mig) skrev 2024-09-08 01:14:12 följande:
    Ja, förlåt att jag hamnade mellan stolarna och inte kunde betala mina räkningar på 8 månader för att Försäkringskassan inte fick tumme ur. Jag är extremt hemskt ledsen för det, jag mår jävligt dåligt, och även denna period när Kronofogden inte har gjort någon utmätning har jag ändå gjort vad jag kunnat för att betala. I snitt 200 kronor i veckan har jag betalat in.

Och Kronofogden har faktiskt belopp för hur mycket pengar som sak bli kvar, som man ska klara sig på.
    Ja? Inget av detta har jag berört.
  • Anonym
    Anonym (Man) skrev 2024-09-08 08:14:08 följande:

Om kronofogden gått på personens upplevelse så hade dom aldrig fått in några pengar.

Det är aldrig personens fel och man har aldrig tillräckligt med pengar just då för att kunna betala tillbaka.

Som någon skrev tidigare, det är andras pengar vi pratar om.

Du har inte läst ts va? Utan bara rubriken?
  • Anonym
    Anonym (Man) skrev 2024-09-08 08:42:47 följande:

Det är alltid någon annans fel.

VAr menar du att ts har skyllt ifrån sig?
    JAg tycker att det verkar som att ts tar sitt ansvar.
  • Anonym
    Anonym (Man) skrev 2024-09-08 12:56:19 följande:
    Om TS tagit ansvar så hade hen inte behövt vara i kontakt med kronofogden.

Det låter hårt, jag vet, men det är sant.
    Vet du något som vi andra inte vet?
  • Anonym
    Anonym (M) skrev 2024-09-08 18:35:42 följande:
    Man hamnar inte hos Kronofogden om man skött sig. 
    Frågar igen, vet du något som vi andra inte vet?
Svar på tråden Kronofogden börjar dra pengar igen utan förvarning