Anonym (SomewhereOverTheRainbow) skrev 2024-09-07 11:26:51 följande:
Ey Maktlös, you had me at hello. :)
Tagga nu ner och punkta upp en konkret plan.
Jag är dödligt seriös med att ditt 2.0 behöver bli verklighet. Den homofoba delen av rikets invånare växer lavinartat och inom några år (när den kommit upp i majoritet) så finns risken att är det ajöss och goodbye med regnbågsfolkets rättigheter.
Därför behöver rörelsen befästas stenhårt i orten redan nu, men som sagt, inte på ett sätt som blir kontraproduktivt. Att mer och mer göra freakshow av det, eller göra anspråk på att vara den nya standardnormen kommer bara att öka motståndet.
Go, go, go!
![](https://www.familjeliv.se/bundles/flmtinymce/vendor/tiny_mce/plugins/emotions/img/smiley-smile.gif)
Maktlös har taggat ner =)
Eftersom jag var på afterwork igår och tog ett glas för mycket, alltså mer än vad min kropp klarar av att hantera, så har jag nu vaknat upp i ett nyktert tillstånd =)
Nu när alkoholen har avdunstat från min kropp så är hjärnkapaciteten inte lika nedsatt. Därmed klarar jag av att göra en konsekvensanalys
Min snilleblixt medför följande risker:
-terrorhoten riskeras att ökas och med tanke på att polisväsendet också är hotad av kriminella gäng så kan det gå käpprätt åt helvete. Oppositionen har ju sänkt antagningskraven för "jämlikhetens skull" och tar in studenter som har lägre hjärnkapacitet än mig efter en utekväll med arbetskollegorna.
- Det kan bli riktigt smutsigt om vi väcker den björn som sover. HBTQ-rörelsen är trots allt en rörelse där det finns personer som länge levt under förtryck eller som har flytt från länder som inte accepterar homosexualitet. Jag har inte hjärta att utsätta denna grupp för mer förtryck. För när allt kommer omkring så mäktar poliserna inte med att lösa brott eller skydda denna minoritet då polisväsendet är överbelastad. Poliserna har fullt upp med att skydda Judarna som numera lever under förtryck.
Samhället har onekligen blivit annorlunda, jag tror att introverta surgubbar som är åt det konservativa hållet får tänka om och inte haka upp sig på att HBTQ-rörelsen är en rörelse som kränker gamla surgubbar. För om sanningen ska fram så är HBTQ- rörelsen en rörelse som bara vill stå upp för den man är och utgör inget hot mot demokratin eftersom denna rörelse inte infiltrerar myndigheter eller dylikt. Så lite kritik förtjänar en del av höger-sympatisörer trotts allt, nu med facit i hand så var Ulf Kristersons könslag inte så dum trots allt. Detta är ett sätt att vinna över förtroende och skydda den grupp som inte utgör ett hot för samhället. Det finns en betydligt farligare grupp som hotar våran demokrati där ute.
En liten avstickare innan jag avslutar min novell.
-En röst på den nuvarande SD-regeringen ska nog inte betraktas som ett missnöjesparti längre. Den väljargrupp förstår att det är något allvarligt i görningen.
År 2017 fick den franska radikalnationalistiska partiledaren Le Pen ett stort stöd från homosexuella män. Frankrike är det land som drabbats av flest attentat och är därmed det land som ser vad utkomsten har blivit. Att rösterna har skiftat i Frankrike beror förmodligen på att denna minoritet röstar för sitt liv, det borde vara ett rimligt svar tänker jag.
Det kan anses vara motsägelsefullt enligt vissa att HBTQ- rörelsen skulle rösta på en SD-regering vid nästa val. Men det är värt att ha med i beaktningen att HBTQ-rörelsens frågor är nu på en nivå där det handlar om liv eller död.
Nu hörs vi inte mer på ett tag, rödtjutet gav mig huvudvärk och mina hjärnceller måste få återhämta sig i vila.
Tjilevippen!