Inlägg från: Anonym (*) |Visa alla inlägg
  • Anonym (*)

Max fem plagg per år

Arbetsbyxor och regnbyxor står överst på inköpslistan. Och ett par kängor som är tillräckligt breda i tårna och regntäta utan att vara för varma. Jobbsandalerna sjunger på sista versen och behöver nog ersättas av nya rätt snart. Sedan vore det trevligt att ha en snygg vit blus men då får jag se till att hålla hårt i mitt enda par vinterhandskar så att jag inte tappar bort dem.

• Anonym (*)
    Anonym (Inte klädnörd) skrev 2024-09-08 00:23:22 följande:

Jag tycker denna rekommendation känns lite orättvis. Om man som jag har ett antal baskläder jag köpt under ett flertal år och också övertagit från mer modeintresserade, så behöver jag just det som inte räknas, underkläder. Möjligen en ny vinterjacka och ett par snygga höstskor.

Men om man är ung, har ett flertal hobbies med olika kläd- och skobehov och kanske ett jobb där man ska vara representativt klädd, då känns det lite verklighetsfrämmande.

Hurdå orättvis? Det är ju bara en rekommendation! Det är fortfarande upp till var och en att avgöra hur den ska leva.

Jag tror att de flesta av oss har perioder i livet då vi behöver köpa mycket nytt och andra perioder då vi egentligen klarar oss bra med det vi redan har. Det viktiga är inte att alltid hålla sig till max fem plagg om året. Det viktiga är att tänka sig för innan man köper något nytt.
Svar på tråden Max fem plagg per år