Inlägg från: Anonym (Kia) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Kia)

Max fem plagg per år

Jag har bara köpt ett enda plagg under de senaste två åren (och några trosor) och har nu behov av ett par höst/vinter-byxor och några toppar. I stort sett allt är urtvättat och/eller trasigt. 

• Anonym (Kia)
    Anonym (Kia) skrev 2024-09-06 13:13:16 följande:

Jag har bara köpt ett enda plagg under de senaste två åren (och några trosor) och har nu behov av ett par höst/vinter-byxor och några toppar. I stort sett allt är urtvättat och/eller trasigt. 

Så lite kläder brukar det inte bli, det har varit lite omständigheter som orsakat det. Det normala för mig är nog ca fem plagg om året, faktiskt. Köper man bra kvalitet och är rädd om kläderna behöver man inte köpa nytt särskilt ofta. 
  • Anonym (Kia)
    Mrs Moneybags skrev 2024-09-06 15:16:54 följande:

Spännande att höra hur ni tänker!

Hur ser ni på att köpa second hand? 

Det är nog många som har haft det tufft de sista åren av olika skäl...för mig är det både ekonomi och miljö som inspirerar mig att försöka tänka nytt/tänka om. 

Jag kollar alltid andrahandsbutiker först (finns tre där jag bor). Det är bara om jag inte hittar vad jag behöver där som jag köper nyttnytt. Har handlat andrahand sedan jag var tonåring (snart 50 nu). 

• Anonym (Kia)
    EnAnonumius skrev 2024-09-06 16:13:13 följande:

Väskor? Sedan när räknas väskor in till "plagg"?
    Skor kan jag köpa att det kan räknas in i plagg, men väskor?

Håller med! Jag letar faktiskt väska nu. Har haft samma rygga i tjugo år. Det är bara dragkedjan som är lite trasig och den kan jag ju byta, men väskan ser inte så tjusig ut längre.. Har skämts ibland, faktiskt. 
Svar på tråden Max fem plagg per år