Inlägg från: Anonym (bag-in-the-box) |Visa alla inlägg
  • Anonym (bag-in-the-box)

Dricker jag för mycket?

Sluta med bag-in-the-box är mitt råd. Köp vin på flaska, och då helst med korkpropp. som tar slut efter en 6-7 glas och som man därefter är tvungen att dra upp en ny flaska om man vill ha mera. Bag-in-the-box är förrädiskt eftersom man inte lägger märke till gradvist ökad konsumtion fredag/lördag och det blir lätt att utöka antalet dagar man dricker. Också lätt att slänga bort och sen bara öppna en ny bag-in-the-box. Borde egentligen förbjudas. Vin borde bara få säljas från flaska enligt min mening.

• Anonym (bag-in-the-box)
    Anonym (För mycket?) skrev 2024-09-06 07:44:20 följande:

På fredagen tar jag ca 4-5 glas rödvin och på lördagen blir det runt 3. En bag in box räcker ca 3-4 veckor. Har en fru som är nykterist så jag har inget att jämföra med. 

En annan aspekt som du kanske bör beakta är hur detta påverkar sexlivet iom. att din fru är nykterist och du något förfriskad fredag/lördag som brukar vara populära dagar för såna aktiviteter. Din andedräkt, motorik och prestationsförmåga är kanske inte på topp just om kvällen på dessa dagar, och detta kan kanske påverka helhetsintrycket.
Svar på tråden Dricker jag för mycket?