Dricker jag för mycket?
Cathariiina skrev 2024-09-06 12:05:23 följande:
...och vem bestämmer vad som är "normalt"?Sedan finns det även många människor som arbetar varannan helg och i stället har två vardagar ledigt, eller som har fria arbetstider p.g.a. att de frilansar. Vore märkligt om de inte skulle få dricka en måndagkväll, om de har ledigt dagen därpå.
Är stolt icke-normal - bara att fråga kollegor, de barn & ungdomar jag är tränare för osv.
Tror väldigt få människor skulle anse mig vara normal på något plan
Jag dricker när jag har lust och den mängd jag själv bestämmer. Har så mycket alkohol hemma att jag skulle kunna vara askalas dagligen i minst 1 år utan att behöva gå utanför dörren för att skaffa mera.
Vill jag testa en ny drink en tisdag så gör jag det likväl som att jag inte har några problem att dricka annat än vatten om jag är bortbjuden och det är öppen bar.
Var i princip nykterist i 13 år och gud vad folk hade åsikter om det. Hur trist jag var som aldrig drack någonting. Lägg även till att jag inte heller drack kaffe, saft, läsk - ja cider är läsk, juice osv. utan endast ville ha vatten. Kan ni förstå vilken jobbig kalasgäst jag var! Vatten till maten och vatten till fikat... Dricker fortfarande endast vatten till mat, men kan ha ett glas vin bredvid att sippa på innan och efter maten.
Även om jag nu bytt och inte spottar i glaset när det serverar sådant jag gillar - för självklart dricker jag bara saker jag tycker är gott och har inga problem att hälla ut drinkar som inte är goda, så är det någon som ens hintat om att de tycker att jag dricker förmycket eller på fel dag osv.
Jo, en kvinna jag pratar med på bussen blev väldigt paff när jag sa att jag testat en ny drink en tisdag.
- Va? Tog du en drink på en tisdag?
Men hon är 15 år äldre än mig.