Inlägg från: Anonym (Knubbisen) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Knubbisen)

Viktminskningspepp

Anonym (Caroline) skrev 2024-09-12 18:27:00 följande:

Jag vill vara med! 😊 

Tjoho! Välkommen välkommen!

Berätta gärna hur mycket du tänkt gå ner och hur. Så får du hoppa runt här för pepp och hejarrop. 😊💪
  • Anonym (Knubbisen)

Kvällens middag!

355 kalorier.

Pizza på tortilla (old el pass har en extra tunn variant med bara 96 kalorier per tortilla), med grillad kyckling, ananas, tomatsås och mager ost.

Första gången jag testar att göra pizza på tortilla. Hoppas den blir god. 😋

• Anonym (Knubbisen)

Ikväll blir det tacos. Även det en kalorifälla för mig (så svårt när jag är den enda i familjen som dietar 😅) men har vägt och förberett mina ingredienser nu i alla fall.

Kommer landa på 438 kalorier, så inte jättefarligt i alla fall.

Tacos är annars en sån där grej jag kan äta "hur mycket som helst av"... så det var nog bra att jag fixade mitt nu innan. 😅😅

Hur går det för er andra? 

• Anonym (Knubbisen)

Pizzan blev god förresten! Lagom stor för en portion med. Komemr definitivt göra om.

Ska se om jag kan använda tortilla att göra lunchwraps och sånt med.

• Anonym (Knubbisen)

Kvällens middag. 302 kalorier. 

Kyckling, potatis, creme fraiche (smak av vitlök, parmesan) och sallad. 

Kanske inte ser så gott ut men var gott!

• Anonym (Knubbisen)
    Anonym (H) skrev 2024-09-16 17:42:39 följande:

Jag kör fasta och gått ner 8-9 kilo sedan april. Började med varannan dag, men oftast har det blivit 2-3 ggr i veckan. På semestern ingen fasta, är på semester igen och håller det bra. Äter det jag vill, men äter alltid 2 måltider om dagen (ingen frukost). Fasta=500 kalorier/dag. Detta är det ända som funkat för mig då jag äter/dricker vad jag vill på ätardagarna 

Vad kul att du hittat nåt som funkar för dig!

Låter sunt också att inte fasta på semestern. Då vill man kanske njuta (med måtta) ändå. 😊
  • Anonym (Knubbisen)
    Anonym (Carla) skrev 2024-09-16 19:14:43 följande:

Hej!

För att hålla den vikt jag vill så ska jag hålla ca 1500 kcal per dag (obs jag är kort) så det är vad jag ska ta nya tag med nu. Har funkat bra om jag är sparsam med kolhydraterna. Men under sommaren har det tyvärr blivit alldeles för mycket glass och fika... 

Törs inte väga mig :(

Äsch strunta i att väga dig till en början. Satsa på nya bra vanor istället. Det är ju faktiskt viktigast. Så kanske du kan väga dig längre fram om du vill.

(Glass är för övrigt jättegott, förstår dig!).

Själv beställde jag precis det här. Hoppas det smakar gott. Tänkt som lite lyx utan att bränna hela dagens kalorikvot.

• Anonym (Knubbisen)
    Anonym (Carla) skrev 2024-09-16 19:29:46 följande:
    Bara så bra att du inspirerar med olika exempel, den där tacobrödspizzan du gjorde ska jag göra någon egen variant av. Tycker faktiskt det är kul och intressant att räkna ut kalorier och sträva efter ett dagsmål 
    Vad kul! ????????

Jag använde tortillan idag och gjorde en wrap med. Pizzan var dock godare 😅 så kanske gör en favorit i repris av den snart igen.

Jag gillar också räknandet och planerandet.

I helgen ska vi fira mitt barn så då har jag planerat så jag kan ta en bit kladdkaka med glass utan att gå över mitt kalorimål. Känner mig väldigt nöjd med den planeringen!
  • Anonym (Knubbisen)
    Anonym (Carla) skrev 2024-09-16 20:23:54 följande:

Ok, nu har jag ju inte räknat frukosten och äpplet jag åt på eftermiddagen men såhär slutade det med kvällsmaten:

50 g skruvmakaroner
    1 ägg
    122 g zucchini
    79 g fiskpinnar
    7 g smör
    Summa 488 kcal

Så dagssumman vet jag ju inte men ska försöka räkna för hela dagen i morgon 
    Omg fiskpinnar vad gott!

Jag ska testa att göra kladdkaka av mitt proteinpulver.

(Jag sötsugen? Nej nej. 😅 Pms-varning på mig).

Såg ett recept som såg så gott ut!

Räknade att det skulle bli typ 200 kalorier med bär till. Lite överslagsräknat sådär.

• Anonym (Knubbisen)
    Anonym (Carla) skrev 2024-09-16 20:47:21 följande:
    Ja det var gott. Hade tänkt ta ketchup till men det gick så bra utan 

Ok jag som älskar choklad...du får gärna uppdatera om hur det blev
    Kommer en recension när jag testat!
    Väntar på leverans av proteinpulver bara. 😊
Svar på tråden Viktminskningspepp