Inlägg från: Anonym (Knubbisen) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Knubbisen)

Viktminskningspepp

Tänkte att det säkert inte bara är jag som försöker gå ner i vikt.

Här kan vi peppa varandra tänkte jag. Oavsett hur mycket vi ska ner eller om vi kör fasta eller vad man nu gör. 

Själv har jag envisa 6 kg som ska väck.

Kör klassiskt "räkna kalorier och öka aktivitetsnivån"-metoden. Funderade på fasta men jag blir så hangry att jag nog inte ska utsätta min familj för det... 

Gick ner lite förra veckan men den här veckan vet jag inte hur det går... 

Har vägdag på fredagar så antar att jag får min dom imorgon då.

Berätta gärna om er själva! Hur mycket ska ni gå ner? Vad för metod använder ni?

• Svar på tråden Viktminskningspepp
  • Anonym (Knubbisen)
    Anonym (1234) skrev 2024-09-05 20:24:45 följande:

Hej, vad koll, jag hackar på tråden. Cool

Själv kör jag på måltidsersättning. Jag behöver gå ner mycket i vikt. Jag väger 90 kg, och är 176,5 cm lång. 

Heja heja!

Vad kör du för ersättning? Hur länge har du ätit det?
  • Anonym (Knubbisen)
    Anonym (1234) skrev 2024-09-05 20:44:51 följande:
    Tack!

Jag kör allevos måltidsersättning. 
    Denna:
    www.apoteket.se/produkt/allevo-shake-skogsbar-15-st-lada-1466019/
    Spännande! Jag testade sån ersättning för länge sen men hittade ingen som jag tyckte var god.

Godast jag testade var Protein.se med chokladsmak. Var ganska god om man lät den bli riktigt kall.

Har du någon vägdag? Har du gått ner nåt än? 
  • Anonym (Knubbisen)
    Anonym (1234) skrev 2024-09-05 20:57:22 följande:
    Jag har gått ner till 86 kg, men sedan gick jag upp igen, för jag orkade inte längre köra måltidsersättning. Jag har försökt måltidsersättning flera gånger, men har gett upp.

Men skam den som ger sig. Jag ska lyckas gå på måltidsersättning en längre tid. 
    Ja det är bara upp på hästen igen. Skrattande

Jag ska nog testa proteinpannkaka till typ lunch eller frukost. 200 kalorier per portion, verkar ganska mättande ändå. 

Jag fastnar lätt i att äta exakt samma sak för jag orkar inte väga om massa saker och räkna. Utan då skapar jag istället "färdiga" måltider så jag slipper räkna varje gång... Men tillslut vill man ha lite variation... Eller jag vill i alla fall. Skrattande
  • Anonym (Knubbisen)

Yayy!

- 1kg exakt den här veckan.

Är väldigt förvånad faktiskt. Tyckt jag rört mig lite lite och ätit lite dåligt. Men det kommer kanske på nästa veckas vägning då...

• Anonym (Knubbisen)
    Anonym (1234) skrev 2024-09-06 06:32:51 följande:
    Bra! 

Själv har jag kört dagens första måltid,en måltidsersättning. Hoppas detta varar ett bra tag. 
    Heja heja!

Tanken med tråden är ju att man ska kunna skriva här när det känna jobbigt så får man lite pepp. :) 

Så den här gången har du den här tråden att bolla med i alla fall när du vill "ge upp". 
  • Anonym (Knubbisen)

Jag har för övrigt kommit fram till att mina "fallgropar" är att det lätt blir lite mycket om jag inte planerar. Okej om jag bara ska äta sallad hela dagen blir det ju inte så mycket kalorier även om jag äter hur mycket som helst.

Men ikväll t.ex ska vi äta ost och kex och sånt. Så jag har vägt och plastat in min ostbit, tog smörgåsrån istället för digestive, vägt skinkan osv. Så min tallrik är redan "färdig" och uträknad. Om jag bara ska äta på känsla kommer jag frossa i mig all ost typ och det är ju inte jättebra om man ska hålla kalorierna nere Tungan ute

Så helgerna blir ju svårast för då är det oftast lite "extra". Speciellt då min partner inte behöver gå ner i vikt och därför köper hem och äter massa snacks.

Men jag tänker så länge jag väger det jag vet kan få det att skena lite så kan jag ju hålla koll och därmed också klämma lite snacks.

• Anonym (Knubbisen)

Hur går det för dig Anonym? Har du lyckats hålla dig till dina ersättningar? :) 

Själv hamnade jag typ 70 kalorier över mitt mål igår, men hade ocksp 27 000 steg loggade så jag hoppas det gick jämnt ut ändå. 😅

• Anonym (Knubbisen)
    Anonym (1234) skrev 2024-09-07 15:01:52 följande:
    Hej, tack för att du frågar. 
    Än så länge går det bra. :)

Jättebra med 27 000 steg! :) 
    Åh vad bra! Hoppas det håller i sig! 💪
  • Anonym (Knubbisen)
    Anonym (1234) skrev 2024-09-12 18:15:46 följande:

Hej, hur går det för dig?
    För mig går det bra, jag håller mig till mina måltidsersättningar! 

Åh vad bra!!! Heja!!

Jo det går bra kalorimässigt men mens på ingång och då går jag alltid upp i vikt (mest vätska skulle jag tro) så vågen landade på +0,5 kg.

Men jag tar det med ro eftersom jag vet vad det beror på. Mest lite surt nu när jag varit så duktig 😅😅
Svar på tråden Viktminskningspepp