Höja statusen på läraryrket?
Anser inte att någon form av läraryrke är lågstatus, men har full förståelse för att folk idag inte vill utbilda sig till det eller jobba som det.
Dagens ungar är ju helt galna. Inte alla, men majoriteten.
Sedan verkar det heller inte längre finnas någon stolthet i yrket. När jag växte upp så hade man samma lärare hela mellanstadiet och jag tror inte att jag bytte lärare i något ämne under högstadiet.
När min yngsta gick i grundskolan hade han minst 1 ny mentor varje år, nya ämneslärare i princip alla ämnen varje år. Är det konstigt att skolgången inte fungerar då för barnen?
Måste vara en ledningsfråga när man inte får folk att trivas på sin arbetsplats utan hela tiden byter runt i tron om att det ska fungera bättre på annan skola.
Min egen nutida erfarenhet:
När jag började som barn- och ungdomstränare var det kanske 1 barn som hade myror i brallan och hade svårt att lyssna.
Nu är det 95% av deltagarna grupperna som är så.
Jag slutade med uppdraget för det gick inte att styra upp en verksamhet och få resultat när de inte lyssnade eller gjorde enligt instruktion.
Och eftersom jag klarat av det tidigare år så är det troligen inte min ledarstil som ändrats.
Och jag har nu efteråt fått höra av de äldre barnen/ungdomarna att de vill att jag ska komma tillbaka som tränare för det var bättre med mig. Behöver jag nämna att de skötsamma är de som säger så?