Barnens pappa pedofil
Vad händer med barnen och umgänge efter att pappan avtjånat sitt fängelsestraff?
Vad händer med barnen och umgänge efter att pappan avtjånat sitt fängelsestraff?
Det gäller inte egna barn.
så direlt när straffet är avtjänat så återgår man till varannan vecka då?
verkar ju sjukt
Sexuella övergrepp mot barn
Jag kommer göra som socialtjänsten säger men jag undrar bara hur de brukar gå till
Jag kommer inte förhindra nåt beslut
Men om inte soialtjänsten bestämmer ang umgänge.
varför gör dom de sänk då innan straffet Är avtjänat? Dom har ju hotat mig o talat om hur det ska gå till med umgänge.
Men om inte soialtjänsten bestämmer ang umgänge.
varför gör dom de sänk då innan straffet Är avtjänat? Dom har ju hotat mig o talat om hur det ska gå till med umgänge.
Jag tror du behöver skaffa dig ett ombud eller advokat. Vad hotar socialtjänsten dig för? Orimligt. Om barnens pappa sitter i finkan pga sexbrott mot barn ligger han ju rätt beiget till. Visst man ska alltid ta tillvara barnens rätt. Men frågan blir då också om det är rätt för barnen att träffa den personen då? Pappa eller inte. Att det är biologiska barn har ingen som helst betydelse för risken för övergrepp. Att de är barnens pappa är ju som bekant inget skydd. Har man den böjelsen som en pedofil har så är släktskap egalt. Dessutom straffar man inte bort pedofili. Det är obotbart.
Dom har hotat mig med att jag måste se till att barnen inte träffar honom annars tar dom barnen från mig oxå eftersom jag inte kan skydda dom då.
men sen har dom ångrat sig o barnen får träffa pappa men inte sova över. Men han har inte åkt in än
Okej
tacl För svar