• Anonym (Sop)

Barnens pappa pedofil

Vad händer med barnen och umgänge efter att pappan avtjånat sitt fängelsestraff?

• Svar på tråden Barnens pappa pedofil
  • Anonym (Sop)

Det gäller inte egna barn. 

så direlt när straffet är avtjänat så återgår man till varannan vecka då? 

verkar ju sjukt 

• Anonym (Sop)
    Anonym (Buff) skrev 2024-09-05 17:34:09 följande:
    I princip ja..

Mamman har ju ett val att inte lämna ut  barnen till pappan. Det finns en skyldighet i lag att skydda sina barn och det kan hon ju använda sig av som motivering till att hon förvägrar pappan boende/umgänge när(om?) han stämmer henne på umgänge. Man tar alltid en risk när man förvägrar umgänge, att själv förlora vårdnaden och/eller umgänge men det är ju högst osannolikt att det skulle ske i ett fall där man förvägrat umgänge för att den andre föräldern förgripit sig på barn.

Sen beror det ju lite på vad för brott han begått, du skriver att han är pedofil och det är ju inget brott i sig, så vad är det han är dömd för?

Sexuella övergrepp mot barn 

Jag kommer göra som socialtjänsten säger men jag undrar bara hur de brukar gå till 

• Anonym (Sop)

Jag kommer inte förhindra nåt beslut 

• Anonym (Sop)

Men om inte soialtjänsten bestämmer ang umgänge. 

varför gör dom de sänk då innan straffet Är avtjänat? Dom har ju hotat mig o talat om hur det ska gå till med umgänge. 

• Anonym (Sop)
    Anonym (Sop) skrev 2024-09-07 08:04:45 följande:

Men om inte soialtjänsten bestämmer ang umgänge. 

varför gör dom de sänk då innan straffet Är avtjänat? Dom har ju hotat mig o talat om hur det ska gå till med umgänge. 

Nu då*
  • Anonym (Sop)
    Anonym (Kim) skrev 2024-09-07 13:34:11 följande:

Jag tror du behöver skaffa dig ett ombud eller advokat. Vad hotar socialtjänsten dig för? Orimligt. Om barnens pappa sitter i finkan pga sexbrott mot barn ligger han ju rätt beiget till. Visst man ska alltid ta tillvara barnens rätt. Men frågan blir då också om det är rätt för barnen att träffa den personen då? Pappa eller inte. Att det är biologiska barn har ingen som helst betydelse för risken för övergrepp. Att de är barnens pappa är ju som bekant inget skydd. Har man den böjelsen som en pedofil har så är släktskap egalt. Dessutom straffar man inte bort pedofili. Det är obotbart. 

Dom har hotat mig med att jag måste se till att barnen inte träffar honom annars tar dom barnen från mig oxå eftersom jag inte kan skydda dom då. 

men sen har dom ångrat sig o barnen får träffa pappa men inte sova över. Men han har inte åkt in än

• Anonym (Sop)
    fornminne skrev 2024-09-07 13:52:05 följande:
    Så tråden handlar inte om att du kanske måste lämna barnen till honom, utan tvärtom? Om du inte skyddar barnen, ses du själv som en olämplig förälder. Vilket jag kan hålla med om i det här fallet.

Var står du själv i frågan? Vill du att pappan ska träffa barnen? Var det därför Soc klargjorde sin ståndpunkt? Hur gamla är barnen? Vill de träffa sin pappa?

Men allt utom övervakat umgänge, låter som uteslutet.
    Nej tråden handlade om vad händer efter fängelsestraffet 
  • Anonym (Sop)

Okej 
    tacl För svar 

Svar på tråden Barnens pappa pedofil