Barnens pappa pedofil
Vad händer med barnen och umgänge efter att pappan avtjånat sitt fängelsestraff?
Vad händer med barnen och umgänge efter att pappan avtjånat sitt fängelsestraff?
Bra fråga. Min gissning är ju att en förälder alltid har rätt till sina barn om han inte har utsatt sina egna barn för något.
Som när män dödar sin fru (barnens mamma) och när han kommer ut får han egen vårdnad om barnen. Tragiskt.
Bra fråga. Min gissning är ju att en förälder alltid har rätt till sina barn om han inte har utsatt sina egna barn för något.
Som när män dödar sin fru (barnens mamma) och när han kommer ut får han egen vårdnad om barnen. Tragiskt.
Om han utsatt andra barn än sina egna kommer han sannolikt få träffa sina egna barn. Dessutom är straffet avtjänat. Alltså har han sonat sitt brott i lagens mening. I verkligheten är det något helt annat. Återfallsrisken är skyhög. Är han få lämplig att ha barn i din närhet? Egna eller andras? Nej inte ett dugg lämplig. Är mannen under utredning eller redan dömd? Lämpligt att ansöka om enskild vårdnad och ska han ha umgänge skall det vara övervakat.
Beror väl på vad som hände. Ordet kan omfatta mycket olika scenarion.
Det gäller inte egna barn.
så direlt när straffet är avtjänat så återgår man till varannan vecka då?
verkar ju sjukt
verkar ju sjukt
verkar ju sjukt