Barnens pappa pedofil
Vad händer med barnen och umgänge efter att pappan avtjånat sitt fängelsestraff?
Vad händer med barnen och umgänge efter att pappan avtjånat sitt fängelsestraff?
Sexuella övergrepp mot barn
Jag kommer göra som socialtjänsten säger men jag undrar bara hur de brukar gå till
Är brottet avtjänat som kan han inte straffas längre. Det beror också på vad britter var. Många grader av sexuella handlingar mot barn. Hur långt straffet blir osv. Kan ju tänkas att hans egna barn kan hålla kontakten med honom i fängelset. Vad soc ger tingsrätten för rekommendation mm. Viktigt är barnets rätt till förälder även om han är ett rövhål. Känslomässigt kan man tycka att han inte ska få komma i närheten av barn igen. Man ÄR pedofil. En typ av personlighet och sexuell orientering. Det du UTFÖR som pedofil är straffbart. Skillnad. Lås in och bryt av nyckeln.
Jag kommer göra som socialtjänsten säger men jag undrar bara hur de brukar gå till
Jag kommer inte förhindra nåt beslut
Jag kommer inte förhindra nåt beslut
Är barnets ena förälder dömd för sexualbrott så får man väl till rätten och yrkar ENSKILD vårdnad, samt bevakat umgänge. Så att det finns färdig tills dess att straffet är avklarat.
För inte tusan skulle jag som medförälder fortsatt ha varannan vecka.
Om man väljer att söka enskild vårdnad och får igenom det, så har ju den andra föräldern ändå umgängesrätt. Men umgängesrätten kan faktiskt anpassas. I vissa fall kanske umgänget övervakas. I mitt fall blev det för pappans del tidsanpassat och endast dagtid. Pappan nyttjade aldrig sin umgängesrätt i vilket fall som helst. Det var skitjobbigt men nödvändigt att gå den vägen. Mitt barn är vuxet nu och mår BRA... Det är det enda som räknas....All styrka och kärlek till alla er som kämpar oavsett skäl.
Är barnets ena förälder dömd för sexualbrott så får man väl till rätten och yrkar ENSKILD vårdnad, samt bevakat umgänge. Så att det finns färdig tills dess att straffet är avklarat.
För inte tusan skulle jag som medförälder fortsatt ha varannan vecka.