Svenskar + Palestina = sant...?
Det vissa fortfarande låter sig luras av är att detta skulle börjat den 7 oktober samt Hamas tjat. . Så oavsett hur långt bort det är så är det friskhetstecken att vara emot detta folkmord och slakt, etniska rensning, barnamord och svält. Med detta sagt hoppas jag att du förstår lite mer. Skriver detta till dig och kommer INTE att svara på några opålästa kommentatorer oavsett vad de skriver för jag vet vad sanningen är ändå.
Tack för att du har engagerat dig med en så utförlig text!
Jag förstår till 10000% alla dem som vill engagera sig mot alla de vidrigheter du räknar upp ovan. Vilket leder mig in på lite följdfunderingar.
? Om det nu är folkmord, förtryck och annat mys i sig man vill bekämpa i första hand - så förekommer ju detta i katastrofal omfattning på så många håll i världen. På vilket sätt är en sprängd kropp värre i Palestina än någon annan stans?
? Om det nu är folkmord, förtryck och annat mys i sig man vill bekämpa i första hand - varför då stödja Hamas som med stor entusiasm ägnar sig åt just detta?
? Om det nu är folkmord, förtryck och annat mys i sig man vill bekämpa i första hand - varför skriks det då inte "stop the war" i demonstrationstågen, utan "Free Palestine"?
? Hur långt bak i historien ska man gå för att fastslå vem det var som började? (Kan ju ha fel, men nog har väl en och annan judestam blivit fördriven från området av muslimer?)