Inlägg från: KillBill |Visa alla inlägg
  • KillBill

Svenskar + Palestina = sant...?

Anonym (Holmen) skrev 2024-09-05 16:22:47 följande:

När Socialdemokraterna och Vänstern infiltreras av Palestina anhängare så hamnar de i en rävsax och gör konflikten till Sveriges konflikt.

I november bad Annika Strandhäll sina väljare att hjälpa till att punktmarkera dem som försöker klistra antisemitism och annat på deras parti.
    -Jag hävdar att Sossarna har lyckats med att sätta den etiketten på sig själva. Finns det ingen konflikt så vill oppositionen ha en konflikt genom att lägga sig i någon annans konflikt på hemmaplan.

Den vanliga gråsossen har hamnat i ett besvärligt läge då gråsossen inte vill ta parti i denna fråga, dessvärre måste gråsossen ta parti då deras valboskap är från mellanöstern. 

Det blir ett knivigt läge för vänsterblocket att ta sig ur, vänsterblocket borde ägna åt det man alltid har gjort nämligen skylla i från sig allt på högern. Men, vad gör man inte för att jaga makten?

Vänstern? Den förre moderata stats- och utrikesministern delar i stort den syn på Israel som vänstern och mittenpartierna delar. 

Hellre Arga Andersson än Kassa Kristersson!
  • KillBill
    Rataxes skrev 2024-09-07 14:16:21 följande:
    Carl Bildt är en mycket olämplig kandidat till utrikesminister.
    Tänk om du varit lika förlåtande när palestinierna visar en karta där israel har mindre landyta än idag. Då spelar minsann inte kontexten någon roll (exempelvis att kartan visar 1967 års gränser)..
  • KillBill
    Anonym (Logic) skrev 2024-09-07 14:47:37 följande:
    Carl Bildt är en uppblåst person som vill leka stor statsman, men som haft fel i nästan alla sina prognoser om framtiden.

Bildt var ex Nordens främste förespråkare tillsammans med Reinfeldt för ett turkiskt EU-inträde.

Det finns ett före och efter Erdogan som kom till makten 2014.

EU och flera svenska politiker såg förutsättningar för ett EU medlemskap för Turkiet före 2014 (förutsatt att Turkiet uppfyllde kraven för ett medlemskap t.ex krav på demokrati).

Efter det att Erdogan kom till makten har såväl EU som svenska politiker släppt tankarna på Turkiet som medlem i EU.

• KillBill
    Anonym (Holmen) skrev 2024-09-07 15:32:21 följande:

I realtid har Palestinas och Israels konflikt blivit rikets konflikt och det beror inte på Carl Bildt. 

Jag vet att det är många som har samsyn med Israel, men S och V har anhängare som är av en annan åsikt. Den åsikten syns tidligt i vårt samhälle och terrorhoten mot Sverige har ökat. 

Vi kan inte ljuga för oss själva längre. Jag är rädd.

Det man bör oroa sig för är att Israel i likhet med terroristerna i Hamas gör sig skyldiga till brott mot folkrätten/brott mot mänskligheten.
  • KillBill
    Anonym (Holmen) skrev 2024-09-07 16:07:57 följande:
    Jag menar det som sker HÄR HEMMA i Sverige.

Jag vill inte att terroristerna ska terrorisera oss. Kulturkrocken I SVERIGE är på en samhällsfarlig nivå. Kulturkrockar har tidigare inte varit så här farliga i Sverige, inte på den här nivån i alla fall.

Jag är rädd i mitt hemland för att vi har gjort konflikten i Mellanöstern till Sveriges konflikt. Därför är jag rädd och mer rädd blir jag när du förminskar mins känslor.
    Själv är jag rädd för vad som håller på att hända med den svenska folksjälen. Tidigare stod vi svenskar upp för människor i vår omvärld som hade det svårt oavsett om det handlade om människor som flydde från nazism, kommunism eller från annat politiskt förtryck. Nu finns det människor som vill stoppa huvudet i sanden..

Sverige har och varit involverat/engagerat i Israel/Palestinafrågan sedan andra världskriget. Bl.a. var kungens gudfar Folke Bernadotte  diplomat i Palestina efter kriget och han mördades 1948 i Jerusalem  av israeliska terrorister.
  • KillBill
    Anonym (Holmen) skrev 2024-09-07 17:19:01 följande:
    Svenska folksjälen är inte ett säkerhetshot.
    Nej men det är ju trist om svenskarnas engagemang för människor i nöd (en del av folksjälen) ersattes med rädda människor som väljer att stoppa huvudet i sanden..
  • KillBill
    Anonym (fi) skrev 2024-09-14 13:57:47 följande:
    Den svenska folksjälen.

S-o-c-i-a-l-d-e-m-o-k-r-a-t-e-r-n-a
    -
    Har du ens läst artikeln? Med på resan var i stället flera andra unga socialdemokrater exempelvis från  S-studenter. 
  • KillBill
    Anonym (fi) skrev 2024-09-15 10:27:52 följande:
    Ni har ett parti att städa.
    Ni?  S väljare  är i lägre grad antisemiter än väljare i  andra svenska partier. 

Källa: SOM undersökningen

• KillBill
    Anonym (S) skrev 2024-09-15 11:35:03 följande:

Jag förstår det inte heller. Konflikten pågår i en helt annan del av världen och påverkar inte mig, knappt Sverige heller. Det är inte min plats att ta ställning.

Sen är folk så väldigt svart-vita i just denna konflikt. Antingen är Hamas ren ondska och Israel god oskyldiga offer, eller precis tvärtom. Väldigt få ser det i gråskala.

Det är extremt få som visar sympatier för Hamas. Här på FL har jag inte sett någon.
  • KillBill
    Anonym (Logic) skrev 2024-09-15 16:22:10 följande:
    Vänstern har gapat om nya 30-talet, stöveltramp osv i säkert  15 år.

Nu när vi har en situation som liknar 30-talet i Tyskland är man knäpp tysta. 

Märkligt, var är demonstrationerna mot arabnazisterna?
    Nu skrev du väl ändå fel? Det som är skrämmande i Tyskland är att för första gången sedan andra världskriget har ett högerextremt parti (där toppolitiker i partiet gett stöd för nazism) blivit största parti i en tysk delstat..
Svar på tråden Svenskar + Palestina = sant...?