Inlägg från: Anonym (Logic) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Logic)

Svenskar + Palestina = sant...?

Anonym (OkunnigSvenne) skrev 2024-09-04 21:30:16 följande:

Att muslimerna i Sverige engagerar sig i Palestina ser jag inte som något konstigt alls. 

Det som förbryllar mig är att så många svenskar gör det. Och de som förbryllar mig mest är kvinnorna och HBTQI-personerna. 

Låt oss säga att Palestinas styre tog över Sverige så skulle HBTQI-personerna och kvinnor vara de som först avrättas.
  • Anonym (Logic)
    Anonym (OkunnigSvenne) skrev 2024-09-04 22:19:42 följande:
    Du menar väl lesbiska kvinnor i så fall?
    Islamisterna avrättar inte kvinnor enbart för att de är kvinnor. Det ska till att de bryter mot någon sharia-lag först.
    Lite otydligt av mig. HBTQI-folket skulle bokstavligen få svårt att överleva och kvinnor skulle bli gravt förtrycka och få aboslut noll och ingenting att säga till om.

Ungefär så.

Hat, hot och våld är en bra sammanfattning.
  • Anonym (Logic)
    Anonym (?) skrev 2024-09-04 22:41:38 följande:
    Låt oss säga att ditt resonemang är ologiskt och kan jämföras med "Tänk om danskarna tog över Sverige då skulle alla tvingas äta röd korv, dricka öl, röka hejvilt och prata en grötig dialekt som bara skåningar förstår"
    Låter inte speciellt sannolikt eller hur?
    Ha ha...är danskar religiösa galningar som hatar allt i någon religions namn?
  • Anonym (Logic)
    FuckGoggleAskMe skrev 2024-09-04 23:32:08 följande:
    Varför släpper inte Hamas gisslan så att kriget slutar? 
    Ju fler döda desto bättre för Hamas. 
  • Anonym (Logic)
    Anonym (Klabbe) skrev 2024-09-05 01:43:28 följande:
    Det är inte så konstigt med tanke på att gammelmedia alltid varit propalestinska och vänsterinriktade och när vänsterfolk går ut på gatorna med sina flaggor och schalar slås det upp stort i nämnda medier och man kanske får intrycket att detta är något som engagerar svenskarna i stort. Det skulle vara intressant med en undersökning där man frågar folk hur engagerade de egentligen är. Personligen bryr jag mig längre och inget jag heller diskuterar med någon. Detta är ingen svensk angelägenhet.
    Det är verkligen ingen svensk angelägenhet, men svensk media har gjort det till en sådan.

Tack vare invandring från dysfunktionella syster har konflikten spridit sig här och man lämnar inte gamla konflikter, seder och traditioner bakom sig.
  • Anonym (Logic)
    Anonym (OkunnigSvenne) skrev 2024-09-05 11:14:25 följande:
    Tyckte du skrev att du skulle lämna tråden. Flört
    Inte mig emot att du stannade, men då vill jag bara få fört till protokollet att du säger emot dig själv lite.

Å ena sidan "står du för människan", är emot brutaliteten som sådan. men det är ok och motiverat när det drabbar israeler (för det var faktiskt de som började).

Det ligger också en hel del rena åsikter i sådant som du lägger fram som "fakta".
    Respekterar dina åsikter förstås, men de ska inte kallas något annat än det.

Vet inte inte din etnicitet eller ditt kön. Det framstår dock väldigt tydligt var du står politiskt. Och mot bakgrund av detta vill jag ställa dig den fråga som intresserar mig mest av alla:

Skulle du kunna tänka dig att bo i ditt framtida, befriade Palestina?

Ha en fin dag!
    Bra fråga. Om Palestinavännerna tvingas att välja mellan att bo i Israel eller ett befriat Palrstina, vad väljer de då?

Man tror sig tycka om något man knappt vet något om.
  • Anonym (Logic)
    stallet90 skrev 2024-09-05 22:08:22 följande:
    Är ju dock lite som att säga George Bush och republikanerna och inte USA, gick i krig mot Irak. Länder får tyvärr ansvara för vilka styren som styr. Särskillt om folket valt styret, vilket de gjort i bägge fallen,
    Så är det. man har röstat fram en terrororganisation som styr området, en organisation som säkert har 70-80 % av befolkningens förtroende.

Inget bra val och heller inget bra val att starta krig.
  • Anonym (Logic)
    Rataxes skrev 2024-09-07 14:16:21 följande:
    Carl Bildt är en mycket olämplig kandidat till utrikesminister.
    Carl Bildt är en uppblåst person som vill leka stor statsman, men som haft fel i nästan alla sina prognoser om framtiden.

Bildt var ex Nordens främste förespråkare tillsammans med Reinfeldt för ett turkiskt EU-inträde.
  • Anonym (Logic)
    KillBill skrev 2024-09-07 17:51:19 följande:
    Nej men det är ju trist om svenskarnas engagemang för människor i nöd (en del av folksjälen) ersattes med rädda människor som väljer att stoppa huvudet i sanden..
    Det är väl deras grannländer som fullkomligt struntar i sina jämlikar.
    Egypten, Iran, Irak, Saudiarabien osv kan ta ansvar el ska Sverige hjälpa skadade terrotister? vad ska hända sen? ska de få bo kvar här och ta hit sina anhöriga?
    ja. det vill vänstern
  • Anonym (Logic)
    stallet90 skrev 2024-09-08 11:17:21 följande:
    Folk har blivit cyniska efter de senaste invandringsvågorna och känslan av att vi har ett delat samhälle idag. Håller med om att det är synd att debatten är cynisk. Skulle vi bara kunna slå fast att invandringen från mellanöstern ska hållas låg  tror jag folk skulle bli mycket mer gererösa i att hjälpa med sjukvård och bistånd i andra länder
    Vi kan inte ta emot fler människor som inte går att integrera.
  • Anonym (Logic)
    Anonym (OkunnigSvenne) skrev 2024-09-09 22:04:34 följande:
    Asså, vissa grejer ÄR faktiskt svåra att förstå.
    Som detta att två sidor utsätter varandra för bestialiska dåd, men här i Sverige bestämmer vi att den ena ska ha sympatier och den andra är satan. 

Och detta baserat på... vad, liksom?

"Öööh, dom började"? Men när i historien "började det"?
    Har detta område någonsin haft en normal, stabil period för någon att förstöra?
    Bara några dagar efter den bestialiska slakten på över 1000 israeler hade förövare och offer bytt plats.

Inga manifestiationer, demonstrationer eller TV-galer för de som fick sätta livet till i Israel.
  • Anonym (Logic)
    Anonym (Socialdemokratiskt arv) skrev 2024-09-12 16:43:22 följande:
    Svenskar har gillat Palestina sedan Palme. Tror en hel del av Palestinavurmen är ett c:a 50-årigt kulturarv helt enkelt.  
    Ja, vem minns inte Palme och Arafat tillsammans på nyheterna.

Starka band mellan S och terroriststaten Palestina grundlades då.
  • Anonym (Logic)
    Anonym (Inte i mitt namn) skrev 2024-09-12 21:48:47 följande:
    Fördrivningar och slakt av palestinier började för länge sedan, redan innan Israel skapades (läs på om de judiska terroristorganisationer tex Irgun som började med terrorism redan är 1931). 

De nuvarande bombningarna är inget annat än folkmord. Israel hävdar att det är ett svar på Hamas atacker men egentlingen är det mest civila palestinier man dödar. Samtidigt fortsätter Israel med utökning av illegala bosättningar på palestinska områden. Det är inte svårt att förstå att målet alltid varit att få bort palestiner och ta över deras områden. Det är så Israel skapas. Tycker du att det är ok? Att ockupera? Att döda över 18 000 barn? Blockera humanitär hjälp? Skjuta mot ambulanser? Döda journalister?
    Ett folkmord med 40 000 avlidna av drygt 2 000 000 människor?

Läs på vad folkmord betyder. Israel bedriver ett existentiellt försvarskrig mot de som vill begå ett folkmord i Israel. Utplåna landet och mörda alla judar.
  • Anonym (Logic)
    Anonym (OkunnigSvenne) skrev 2024-09-13 14:30:08 följande:
    Alright då, du har övertygat mig. Förföljelse av homosexuella är ok. Nej inte bara ok, det är RÄTT...?

Hade jag varit en hade jag gått och tagit värvning hos Hamas direkt. Eller nej vänta... hur tänkte jag nu? Det går ju inte. Ok, men jag demonstrerar för dem istället då.
    HBTQI-rörelsens stöd till Palestina och Gaza är obegripligt.

Det folket skulle snabbt bli avrättade om vi leker med tanken att Palestina skulle ta över Sverige.
  • Anonym (Logic)
    KillBill skrev 2024-09-15 11:26:12 följande:
    Ni?  S väljare  är i lägre grad antisemiter än väljare i  andra svenska partier. 

Källa: SOM undersökningen
    Vänstern har gapat om nya 30-talet, stöveltramp osv i säkert  15 år.

Nu när vi har en situation som liknar 30-talet i Tyskland är man knäpp tysta. 

Märkligt, var är demonstrationerna mot arabnazisterna?
  • Meddelande borttaget
Svar på tråden Svenskar + Palestina = sant...?