Inlägg från: Anonym (Holmen) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Holmen)

Svenskar + Palestina = sant...?

När Socialdemokraterna och Vänstern infiltreras av Palestina anhängare så hamnar de i en rävsax och gör konflikten till Sveriges konflikt.

I november bad Annika Strandhäll sina väljare att hjälpa till att punktmarkera dem som försöker klistra antisemitism och annat på deras parti.
    -Jag hävdar att Sossarna har lyckats med att sätta den etiketten på sig själva. Finns det ingen konflikt så vill oppositionen ha en konflikt genom att lägga sig i någon annans konflikt på hemmaplan.

Den vanliga gråsossen har hamnat i ett besvärligt läge då gråsossen inte vill ta parti i denna fråga, dessvärre måste gråsossen ta parti då deras valboskap är från mellanöstern. 

Det blir ett knivigt läge för vänsterblocket att ta sig ur, vänsterblocket borde ägna åt det man alltid har gjort nämligen skylla i från sig allt på högern. Men, vad gör man inte för att jaga makten?

• Anonym (Holmen)
    KillBill skrev 2024-09-07 13:59:35 följande:
    Vänstern? Den förre moderata stats- och utrikesministern delar i stort den syn på Israel som vänstern och mittenpartierna delar. 

I realtid har Palestinas och Israels konflikt blivit rikets konflikt och det beror inte på Carl Bildt. 

Jag vet att det är många som har samsyn med Israel, men S och V har anhängare som är av en annan åsikt. Den åsikten syns tidligt i vårt samhälle och terrorhoten mot Sverige har ökat. 

Vi kan inte ljuga för oss själva längre. Jag är rädd.

• Anonym (Holmen)
    KillBill skrev 2024-09-07 15:39:29 följande:
    Det man bör oroa sig för är att Israel i likhet med terroristerna i Hamas gör sig skyldiga till brott mot folkrätten/brott mot mänskligheten.
    Jag menar det som sker HÄR HEMMA i Sverige.

Jag vill inte att terroristerna ska terrorisera oss. Kulturkrocken I SVERIGE är på en samhällsfarlig nivå. Kulturkrockar har tidigare inte varit så här farliga i Sverige, inte på den här nivån i alla fall.

Jag är rädd i mitt hemland för att vi har gjort konflikten i Mellanöstern till Sveriges konflikt. Därför är jag rädd och mer rädd blir jag när du förminskar mins känslor.
  • Anonym (Holmen)
    KillBill skrev 2024-09-07 17:14:44 följande:
    Själv är jag rädd för vad som håller på att hända med den svenska folksjälen. Tidigare stod vi svenskar upp för människor i vår omvärld som hade det svårt oavsett om det handlade om människor som flydde från nazism, kommunism eller från annat politiskt förtryck. Nu finns det människor som vill stoppa huvudet i sanden..

Sverige har och varit involverat/engagerat i Israel/Palestinafrågan sedan andra världskriget. Bl.a. var kungens gudfar Folke Bernadotte  diplomat i Palestina efter kriget och han mördades 1948 i Jerusalem  av israeliska terrorister.
    Svenska folksjälen är inte ett säkerhetshot.
  • Anonym (Holmen)
    AndreaBD skrev 2024-09-07 15:37:38 följande:
    Försöker du skrämma upp folk i onödan? Det kan ju faktiskt vara så att han ville prata om Gaza och Israel och därför tyckte det var onödigt att rita in fler detaljer?
    Nej det försöker jag inte.
  • Anonym (Holmen)
    KillBill skrev 2024-09-07 17:51:19 följande:
    Nej men det är ju trist om svenskarnas engagemang för människor i nöd (en del av folksjälen) ersattes med rädda människor som väljer att stoppa huvudet i sanden..
    Mitt engangemang har inte slutat och stoppar inte huvudet i sanden för att jag inte är av samma åsikt som dig.

Fred vill jag ha men jag vill inte ha konflikten på hemmaplan. That?s it. 
  • Anonym (Holmen)
    Anonym (fi) skrev 2024-09-09 12:47:42 följande:
    Som socialdemokrat har du inte moraliskt utrymme att tala om den svenska folksjälen.

Det var din partiledarinna Mona Sahlin som förklarade att svenskar har ingen kultur annat än "midsommar och sådana töntiga saker".

Ni i ert parti hade chansen att komma i samklang med den svenska folksjälen runt åren 2006-2010 ungefär men istället valde ni att kalla SD, och alla andra som ville begränsa invandringen, för rasister och ni intensifierade ert arbete med att göra Sverige "mångkulturellt".

Nu lever vi alla med konsekvenserna av era ideologiska val och ni har ingen aning om vad den svenska folksjälen är och vill.
    Tack.

Du har en poäng. Det är därför tvivlar jag på vart jag har S och V.

Jag vill inte att judarna ska leva under förtryck och jag är besviken på hur S och V hanterar det.
  • Anonym (Holmen)
    Anonym (OkunnigSvenne) skrev 2024-09-04 17:53:47 följande:
    Svenskar + Palestina = sant...?

Det pågår så sanslöst mycket krig och terror ute i världen och har väl egentligen gjort det i alla tider. 

Men specifikt en av dessa förödelser håller sig inte inom sina gränser, utan har också livliga satellitkontor i alla Sveriges offentliga utrymmen.

Så många svenskar utan koppling till området, som tar aktivt ställning, går ut på gator och torg och viftar med flaggor.... Jag undrar hur detta kommer sig?

Varför är just Palestina en så stor svensk angelägenhet? Varför så mycket viktigare än t.ex. Ukraina, som ligger närmare på flera olika plan?

Jag är framförallt väldigt fascinerad av hur många svenska feminister och HBTQI-personer som har gjort Palestinas kamp till sin. Om du är en av dem, vad är det som driver dig? Skulle du kunna tänka dig att bo i den staten som kommer att bildas efter att ni ev. har vunnit?

Jag söker upplysning, inte provokation. Så, en saklig och civiliserad ton hade uppskattats mycket. Tack!

Kort och gott kan man säga att Socialdemokraterna, Vänsterpartiet och miljöpartiet har gjort sig beroende av Hammasanhägare. Socialdemokraterna är inte längre ett pari för arbetarna, de är ett parti för arbetslösa och oppositionen har inte råd att stöta sig med förortsrösterna.

Svenskar + Palestina = falskt

Oppositionen+ förorterna= sant

eller

Oppositionen + Hamasanhängare= sant

eller

oppositionen + diktaturregimen = sant
Svar på tråden Svenskar + Palestina = sant...?