Anonym (förälder) skrev 2024-09-05 17:10:39 följande:
Ja men har du bestämt dig för att inte hamna i den sitsen med en man med barn då du inte vill leva så, jag antar att din man inte heller vill det då han är barnlös och inte vill ha barn.
Har du barn sen innan antar jag att du inte heller flyttade ihop med din man innan det eller dom barnen flyttade ut eller hade han en annan åsikt?
om du har barn sen innan vad tyckte han om det?
inte bonusar i alla fall då.
Men det är ju bra att du när du inte vill leva med en man som har hemma boende barn inte heller då flyttat ihop med någon som har det.
Alla väljer ju det livet man vill leva och självklart ska du välja vad du anser passar dig. Andra gör andra val. Det viktiga är ju att man väljer själv hur man vill leva men accepterar att andra gör andra val.
En del i vår omgivning och som har skilt sig och sen träffat nya har det gått bra för när dom blivit bonusfamiljer, andra som har äldre barn som tonåringar är särbos och väntar med att flytta ihop till barnen flyttat.
För några har inte nya familjer funkat. Allt beror ju på alla inblandade.
Mina barn är vuxna och utflugna sedan flera åt tillbaka.
När vi träffaes hade jag skaffat mig en tvåa som jag bodde själv i, så inga "bonusar" för honom.
Han är mer på kompisnivå med mina söner.
Jag är vis av erfarenhet, har levt i styvfamilj en gång för ganska länge sedan och det gör jag aldrig om.
Men nu har jag träffat den man jag är menad att leva med, det är iaf vår starka övertygelse. Skulle det gå åt pipan så tror jag att jag kommer leva resten av livet som singel.