• Jemp

Stör mig på bonusdottern..

Anonym (Frustrerad) skrev 2024-09-04 22:20:27 följande:

Hans handlingar i de situationerna förmedlar ändå ?okeeej? det här blev lite väl intimt/fel men pappa älskar dig ändå? sen reser sig och går. 

Det är jättekonstigt och jag rivaliserar inte utan tycker bara att intimitetsgränsen mellan vuxen och barn blir väl luddig när situationen uppstår. Det för konstigt. 
    Samtidigt som hon beter sig så får jag dessa blickar, sen efter kommer kommentarerna om att jag är deras hemhjälp m.m? Klart jag blir orolig, är ju rädd för att hon inte uppskattar mig. Beter hon sig så här nu - hur blir det då när hon är äldre? 

Det är inte ett lätt samtalsämne att ta upp med sin partner heller. 

Varför skulle hon uppskatta dig när du inte uppskattar henne? Varför kan du inte prata med din partner?
    Det låter som ett barn, helt enkelt. Som dessutom inte får uppmärksamheten hon vill ha/behöver. Som det barn hon är kan hon såklart också behöva ha vägledning i hur man beter sig, vilket i det här fallet lämpligast kommer från pappan då det är upp till honom att sätta gränser för sin kropp och du dessutom inte verkar ha någon bra relation till hans dotter. 

• Jemp
    Anonym (Frustrerad) skrev 2024-09-05 22:20:59 följande:

Käre väl, hur kan du veta om jag uppskattar henne eller inte? Jag tar upp en specifik sak i vår relation och du dömer ut mig direkt? Jag älskar henne och ser henne som min egen dotter. Hon älskar mig också och kallar mig för mamma, och då får jag påminna henne om ?bonusmamma?.

Att man stör sig på en liten del av en helhet gör ALLA i vilken relation som helst. Sitt du på din kammare och döm mig, men vi alla vet att du har faktorer som stör dig i prick varenda relation du har. 

Alla dessa människor med Moder Theresa-komplex får mig att spy. Du är en sån som innerst inne håller alla dina mörka tankar för dig själv, och du ser lätt andras mörka tankar för du är expert på dem. skillnaden är att du förnekar dig själv samtidigt som du projicerar ditt mörker på andra. Du har såklart aldrig gjort fel. Bara din omgivning som gör fel, aldrig du. För du är ju en felfri människa. Tror.Du.

Du har skrivit en lång tråd om hur mycket du stör dig på henne, hur äcklad du blir av henne och att du knappt ser henne som en tänkande varelse. Underligt sätt att visa uppskattning på. 

• Jemp

Men personliga påhopp är ju också charmigt att ta till. Eller nåt. 

• Jemp
    Anonym (Frustrerad) skrev 2024-09-06 19:38:53 följande:

Det är väl samma sak? Min son bor med oss 24/7 och han klänger inte på mig för att få uppmärksamhet. Min sambo hämtar/lämnar och tar hand om precis lika mycket som mig. Visserligen har bonusdottern en mamma, så hon bor vv hos oss. Min pojk har en frånvarande pappa och bor därför hos oss 24/7. Varför skulle kön spela roll i den här situationen? Barn är väl barn? Eller menar du att barn, beroende på kön, tänker olika?

Givetvis tänker och agerar barn olika. Inte främst pga kön, utan pga att de är olika individer. 

Nu har ni ju ett barn i hushållet som bevisligen är i behov av mer uppmärksamhet (varför har du så många exempel där hon blir ignorerad?), som reagerar negativt på din/sambons närhet och som ni behöver behandla därefter.
    Vad din son gör eller inte gör har ju inget med saken att göra. 

Svar på tråden Stör mig på bonusdottern..