Stör mig på bonusdottern..
Så det finns inga konstigheter med att en 8åring smeker sin pappa över kroppen, på sättet som i min värld bara partners gör, samtidigt som hon säger saker som ?min gosseman, älsklingsbaby? m.m? Sen kollar på migoch flinar? Visst, ibland kan jag få hennes fötter i mitt knä och ibland en fis under tiden. Jättemysigt. Att sitta nära och krama sin pappa är helt naturligt men detta beteende gör mig obekväm.
Hon kan ge komplimanger men hon lägger alltid in en diss, typ ?det är så bra att du flyttat hit, jag och pappa behöver någon som städar?. Ber jag henne plocka undan lr så säger hon ?men du är ju här?? Sen är det bara hon och pappa, allt jag tycker om är skit enligt henne. Pappan kramar och umgås mycket med henne på egen hand och hon får bekräftelse och uppmärksamhet.
Jag eller mina 5 syskon har aldrig gjort såhär mot varken våra föräldrar eller bonus när vi var små eller i vuxen ålder.
Du menar alltså att hennes beteende är helt naturligt?
Jag har inte befunnit mig i denna typ av situation, men när jag lever mig in i detta så skulle jag ha känt på samma sätt som du gör.
Även om barn ej anses kunna förstå vad de gör med dess konsekvenser så agerar dom ändå via impuls. Genom det kan de lära sig vad som gagnar dom själva. T,ex, att gråta extra mycket när de har slagit sig för att få omsorg. De är därmed det inte helt oförmögna att kunna känna och tänka ut vissa saker.
Vuxna personer med liknande uttänkta beteende får inte denna typ beteende helt plötsligt. Det är något som har övats upp under deras tidiga år i livet. Det är väldigt svårt för såna föräldrar att hantera sina barn.
Barn är inga heliga kor.
Därför tycker jag dina upplevelser är viktiga att tas på allvar, extra speciellt av flickans reaktion efter det hon gjort. Det tycker jag känns väldigt medvetet där hon verkar kunna se din känslighet av hennes egna handling. Hon märker att hon får ut något av situation under sitt tillstånd av impuls.