Inlägg från: Mrs Moneybags |Visa alla inlägg
  • Mrs Moneybags

Stör mig på bonusdottern..

Lite märklig tråd med all pajkastning fram och tillbaka mellan alla anonyma.

Men min tanke är såhär - barnet saknar uppenbarligen sin pappa och törstar efter uppmärksamhet och tid med honom. Oavsett om du tycker att de umgås jättemycket så är det helt klart något som inte är tillräckligt.

Just detta med att smekas och kalla varandra små kärleksnamn kanske man kan hålla inom sovrummets fyra väggar eller när man är ensamma? Hon tar ju uppenbart efter ditt beteende och då är det du som får ändra på dig för att hon ska ändra på sig. Barn tar ju efter vuxna, som bekant. 

Pappan måste även markera att såhär pratar du och jag med varandra (till sin dotter) och det här är okej och detta är inte okej. Det är hans jobb som förälder att sätta gränser och leda deras relation på rätt spår.

Men som man alltid skriver i trådar som denna - en tanke är ju att man endast träffas på de barnfria veckorna. Då slipper man reta sig på varandra.

• Mrs Moneybags
    Anonym skrev 2024-09-05 11:06:18 följande:
    Det finns dessvärre inte gott om män som inte har barn. Är man relativt ung (under 40-45) så har så gott som alla potientiella partners minderåriga barn.
    Det är först när man blivit lite äldre som inte var och varannan har ungar i släptåg.

Vuxna barn kan ju fungera såvida de inte mer eller mindre tvingar sina föräldrar att vara barnvakt i tid och otid. Då blir det ju barnbarnen istället som fokuset hamnar på. Och så vill iaf inte jag leva.

Nu har jag tur som själv har vuxna barn och lever med en man utan egna barn. Herrejösses så underbart vi har det!

Jag har också barnbarn men mina "barn" är mycket väl medvetna om att jag bara barnvaktar i undantagsfall. Det har hänt fem gånger på sju år.
    Jag umgås gärna med mina barns familjer men tar inget ansvar för deras barn.
    Men man måste inte bo ihop.

Man måste inte träffa den andras barn överhuvudtaget om den har barnen varannan vecka, som de flesta har. 

Jag har flera vänner som har valt att INTE flytta ihop så länge deras barn bor kvar hemma. Just för att de vill undvika såna här situationer. 

Så tänker även jag inför stundande separation. Jag kommer inte flytta ihop med någon så länge min son bor kvar hemma. 
Svar på tråden Stör mig på bonusdottern..