Stör mig på bonusdottern..
Han blir stel, kramar henne och säger ?pappa älskar dig? sen ställer han sig upp och gör någonting annat i nån minut. Vi pratar inte om det, tanken är väl att jag ska ta upp det när tillfälle ges. Han verkar också tycka att det blir jobbigt/för mkt eftersom han inte ?möter? hennes sätt att mysa på. Vid de tillfällen hon bara sitter nära oss båda blir det aldrig stelt, utan då är det bara mysigt.
För mig är det väldigt uppenbart att det är ett barn som söker uppmärksamhet från sin pappa. Pappan å andra sidan kan inte sätta gränser och förklara för sitt barn vad som är lämpligt och då blir det problem.
Ge pappan en spark i röven! Han får ju ta sitt ansvar och prata med sin dotter!
Eftersom tösen gör som du gör så kan du visa genom handling vad som är lämpligt. Du kan smeka din man när ni är ensamma. En kram, en puss på kinden, hålla hand. Håll det barnvänligt helt enkelt.
Vad gäller soffan. Sätt honom i mitten om det är jobbigt att hon sitter mellan er hela tiden.
Jag vet inte hur länge ni har levt tillsammans men det är ett barn vi talar om här. Hon behöver veta att hon fortfarande är nr 1 för sin pappa och han behöver visa det. Risken är annars att hon kommer att bli den där snikna saken som försöker behandla dig som en husa och göra allt för att komma mellan er och förstöra för er.