• Anonym (O)

Stör mig på bonusdottern..

Anonym (Frustrerad) skrev 2024-09-04 21:49:39 följande:

Han blir stel, kramar henne och säger ?pappa älskar dig? sen ställer han sig upp och gör någonting annat i nån minut. Vi pratar inte om det, tanken är väl att jag ska ta upp det när tillfälle ges. Han verkar också tycka att det blir jobbigt/för mkt eftersom han inte ?möter? hennes sätt att mysa på. Vid de tillfällen hon bara sitter nära oss båda blir det aldrig stelt, utan då är det bara mysigt.

Han får väl säga stopp min kropp.
    Till viss del förstår jag att det känns konstigt, just att hon sitter där och klappar på honom och medvetet härmar dig. Jag kan även förstå din känsla när hon dissar dig, prata med sambon om det, han behöver gå in och uppfostra där och lära henne vad som är ok och inte.
  • Anonym (O)
    Anonym (Frustrerad) skrev 2024-09-04 22:20:27 följande:

Hans handlingar i de situationerna förmedlar ändå ?okeeej? det här blev lite väl intimt/fel men pappa älskar dig ändå? sen reser sig och går. 

Det är jättekonstigt och jag rivaliserar inte utan tycker bara att intimitetsgränsen mellan vuxen och barn blir väl luddig när situationen uppstår. Det för konstigt. 
    Samtidigt som hon beter sig så får jag dessa blickar, sen efter kommer kommentarerna om att jag är deras hemhjälp m.m? Klart jag blir orolig, är ju rädd för att hon inte uppskattar mig. Beter hon sig så här nu - hur blir det då när hon är äldre? 

Det är inte ett lätt samtalsämne att ta upp med sin partner heller. 

Nej det är inte lätt, men ett måste. En anledning till att bonusfamiljer är svårt för kvinnor är ju att män är dåliga på att sätta gränser och uppfostra sina barn, så kvinnan måste gå in och göra det, för män funkar det bättre med bonusbarn eftersom kvinnor överlag sköter uppfostran av sina barn.

Men tänk på hur du uttrycker dig, din kommentar om att hon är en tänkande varelse var märklig, klart hon är en tänkande varelse. Tror du menar att hon är slug eller har en baktanke med saker.
    Så var mitt ex dotter också. Kan du snälltolka och se det som att hon skämtar när hon gör sånt? Skämta tillbaka?

• Anonym (O)
    Anonym (Frustrerad) skrev 2024-09-04 23:47:32 följande:

Jag tycker inte min sambo ska sätta sin dotter före mig, absolut inte.

Detta får du jobba med. Det är självklart att en förälder kommer sätta sitt barn före en eventuell partner.
    Däremot ska man inte gå och säga det till partnern hela tiden, man måste fortfarande få partnern att känna sig som nummer ett.
Svar på tråden Stör mig på bonusdottern..