7 månaders bebis - omöjligt att få rutiner, blir galen
Förstagångsmamma här som håller på att fullständigt tappa det
Min bebis på 7 månader är helt omöjlig att få sovrutiner på.
Jag har sedan hon var ca 5 månader gammal försökt att hålla ordning på hennes dagssömn så att nattsömnen ska bli bättre. Målet är att ha någorlunda liknande läggdagstid varje dag, men jag förstår inte hur jag ska göra?? Det är HELT olika när hon blir trött. Ibland blir hon trött efter bara 2 timmar vaken och ibland vill hon inte sova förens efter 4 timmars vakenhet. Jag har försökt nu i tre månader att följa nått slags schema, och det stressar ur mig totalt eftersom hon inte följer det!! Det är omöjligt att förutse när hon ska bli trött och hur länge hon kommer att sova under dagarna!!
Och när man googlar kommer det bara upp strikta scheman med 2-3 timmars vakenfönster och 1 timmes långa naps. Sover alla andras bebisar så?!
Kan inte någon med flera barn berätta hur fan ni gjorde och hur man ska göra. Är det viktigt att ha ett schema? Hur fan får man till det? Vilken jävlA tid ska en 6-8 mån bebis gå och lägga sig för natten?! Ni med flera barn, har det varit samma med alla barn?
Kan tillägga att oavsett om hon går och lägger sig för natten klockan 20 eller 00 så vaknar hon för morgonen mellan 06 och 07. Alltid. Som en liten klocka. Det är det enda som är konstant med henne.
HJÄLP.
mvh desperat som försökt natta sin bebis för sin "sista lur för dagen" nu i 2 timmar