Inlägg från: Anonym (Jens) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Jens)

Yngre tjej flirtar med mig

I åldersgruppen du tillhör är lätt att inbilla sej det ena och det andra.
    Du ser en flirt i en tjejs beteende när hon är normalt trevlig mot dej.
    Om hon mot alla odds lägger ut nån krok har det att göra med ekonomiska belöning. 
    Tjejen vill ha en löneökning. Du får ge bra vitsord till enhetschefen. Eller så tror hon att du som är gammal i gården har stabil ekonomi.
    Vill höja sin status som ny. Osäker tjej bara. 

• Anonym (Jens)

Om tjejen går så långt som att lägga upp sig på bordet för dej för att snabbare (tror hon ja) klättra i karriären är en ny femma. Äldre män går lätt på dealen. Jämnåriga killar som har mer att ta för sej av på marknaden är sällan så desperata att de lägger an på ny kontorsråtta. 

• Anonym (Jens)
    Anonym skrev 2024-09-03 14:49:58 följande:
    Inte när det är gnälldags men han har allt som oftast ändå råkat ut för försök till flörtar åt båda hållen just på jobbet, rent historiskt. Det verkar bero mycket på vad som krävs för att få till rätt stämning och miljö för den aktuella test-anekdoten.
    Hinns fika, mys och snacka med numera? Många kollegor distansarbetar oxå numera. Fattar därför inte test-anekdotet-scenariot till hundra. På vilka jobb får folk kåtslag eller springer runt och trånar hela tiden efter nåt? Om en ny tjej på jobbet klappar mej på rumpan skulle jag väl inte göra nån me-too av det. Bara bestämt lyfta bort handen. 
  • Anonym (Jens)
    Anonym (Smidaren) skrev 2024-09-03 17:43:08 följande:

Du skall absolut besvara hennes inviter!

Det finns många anledningar. Att det kommer att reta gallfeber på alla tanter över 30 år är ensamt skäl nog att gå vidare. Som bonus verkar det ju finnas avundsjuka yngre män i tråden också. Dubbla skäl att flörta alltså.

Avundsjuka = avund, missunnsamhet, svartsjuka. Gissar och lägger till svartsjuka när den sjukan för mej är som sjukan avund. Nej du, posten min kopplar du inte till avundsjuka. Realism i sånt här är vad som gäller. Jag? cendréfärgat hår som jag på jobbet har i tofs för att passera, gröna ögon och är positiv, tränar på gym utan biffig muskelknutte attityd. Behövs en metoo grej för killar? Går coola ned flirtläget med en ung liten tjej vi ser som gröngöling eller med lost fnittrande ung tjej? Yes. Vi grabbar har fysiska övertaget över dem. Småtjejer som stöter på mej är rätt ointressanta faktiskt, desperat?, Sköter hellre jakten själv på jämnåriga. Får småtjejerna på andra tankar genom snacka OS, all sport, eller väder och vind. Fattar väl hur de äldre killarna i tråden tänker. I banor om passa på eller sådär men tycker de ska tänka sej in i hur dom skulle gilla om deras Fia 19 år uppvaktas av Rolf 45 år old. Nice?
  • Anonym (Jens)
    Anonym (Harald) skrev 2024-09-03 20:09:54 följande:

En 57-åring kvinna lärde upp mig när jag var 22. Det var jag tacksam för! Hon var hemmafru och bodde i stor villa i Bromma. Jag var student med flexibelt schema. Nu är jag stadgad familjefar på 34.

Full accept oxå till att lära sig kärlekens språk med jämnåriga killar eller tjejer. Finns många i sin egen ålder som gjort tidig sexdebut eller skaffat sej bra med erfarenheter. En 3 år äldre tjej tog min mandom och var en hejare på oralt, ja hela paketet. Man behöver inte leta i sin morsas eller farsas åldersgrupp för det. 
  • Anonym (Jens)
    Anonym (Smidaren) skrev 2024-09-03 19:08:40 följande:

Jag summerar.

Äldre tanter tycker att det skall räknas som sexuella trakasserier när en 57 åring besvarar en flört från en 22-åring. Trots att 22-åringen själv vill ha sexuellt umgänge.Undantag: Om den 57-årige mannen är särskilt rik, attraktiv och känd så gäller inte regeln ovan.

Äldre kvinnor är inte allssssss avundsjuka, utan tänker BARA på den 57-årige mannen väl och ve.

Killar som Brad Pitt raggar yngre tjejer ja. Deras bonus då SAS? I Hollywood? Håller sej killarna som Pitt och mycket äldre snubbar än så för den delen sej rätt fräscha av orsak ? Typ samma stress som tjejerna har på sej. Flertalet tränar säkert med egen PT, har dietist, bästa frisör, designer, peeling av fejan, tandfasader, blekning av gaddarna, håller sin stjärnstatus som tjejer inom filmen alltid gjort, chans till ekonomisk status skjuter i taket med i nya rollbesättningar. Allt handlar inte om yttre fernissa för småbrudarnas skull i all konkurrens typ. Yngre tjejer dras väl sedan forntiden till skådisarnas och musikkillarnas kändisskap? stil? kontakter? ekonomiska plus fördel? Yttre säkra sätt att va? you name it. 
  • Anonym (Jens)
    Anonym (Man) skrev 2024-09-03 20:46:45 följande:
    Dom flesta gör detta med en jämnårig. Men det finns dom som inte gör det och är nöjda med det valet.
    Dom som gör sitt första ligg med en jämnårig kan va precis så nöjda som dom som hoppar i säng med en tjej eller kille i deras morsas eller farsas ålder. Erfarenheten i sängen ger då ingen baksmälla eller bismak efteråt om man är någorlunda jämspelta i sin ålder. Särskilt tjejer jag träffat har ogillat debuten om killen mycket äldre. Känt obehag på nåt sätt, jag har inte snackat med särskilt många men i alla fall 2 som sagt så till mej. Som sagt min första tjej var 3 år äldre än jag och var väldigt skicklig på allt jag ville veta. 
  • Anonym (Jens)
    Anonym (Harald) skrev 2024-09-03 23:08:21 följande:
    Jag har inte sagt nåt om att kvinnor är konsekventa
    Om du frågar mej anser jag personligen det inte går att generalisera så pass som du gör. Mina tjejer är konsekventa i stort. Ett par grabbar i mitt gäng är j-t inkonsekventa.
  • Anonym (Jens)
    Anonym (Ignorera) skrev 2024-09-04 02:34:44 följande:
     när jag var 22 var jag tillsammans med en kvinna på 43. Då hade vi dessutom redan vart ihop i 5 år. Jag var helt galet kär i den kvinnan. Hon var min första och nog största kärlek. Så det finns undantag. 
    Killar mer än tjejer ser sitt som nåt j-t bra. Man frågar sej hurså då? Killar hårda. Tjejer  softa? En tjej som haft en  äldre kille mena på olust smög sej på när han pockat på. Tjejen råka ut för äldre granne som tonårstjej.  Hon fick bestämma allt med mej. Mer jäkelskap för tjejer än killar. Och det i sej kan spela in. Ska nu jobba ett pass. Ha det! 
  • Anonym (Jens)
    Anonym (Harald) skrev 2024-09-04 05:38:16 följande:
    Hur kan du påstå att jag generaliserar när jag inte sagt nåt alls om detta? Jag har inte uttalat mig.

Postade fel det va till Smidaren och inte till dej Harald min kommentar var till. Gick fort där per automatik. Sorry my fault. 

Anonym (Smidaren) skrev 2024-09-03 21:18:18 följande:
    Grattis!

Men de flesta kvinnor ser inga som helst problem med kombon äldre kvinna och ung man. 
    Du gör det typiskt manliga misstaget att tro att kvinnor är konsekventa (bara för att män är konsekventa). 

Nej, Smidaren killar är väl inte mer konsekventa än vad tjejer är. Finns både och i bägge läger har ju inget med kön att göra. Vet killar som upprörs när äldre läckra pumor får ihop det med yngre fräscha killar. De tycker samtidigt det är grönt ljus sätta på grannens söta men 20 år yngre dotter. Dubbelmoral va, mer än logik, konsekvens eller inkonsekvens? 

Svar på tråden Yngre tjej flirtar med mig