Han vill göra vasektomi...
Han har rätt att bestämma att han inte vill ha fler barn. Inga kvinnliga preventivmedel ger 100 procent skydd men en kvinnlig graviditet tar ifrån mannen all möjlighet att överhuvudtaget ha en åsikt om det ska födas eller inte. Jag tror inte heller att du vill ha barn med en kille som inte vill vara pappa. Barnet vill nog inte heller ha en pappa som är tvingad till att vara pappa. Jag har gjort vassektomi. Jag är gift sedan 20 år och vi har två barn ihop. Jag fick frågan av en sjuksköterska vad jag skulle göra om vårt förhållande mot all förmodan tar slut och jag träffar en ny kvinna som vill ha barn. Då svarade jag att "antingen får den nya acceptera att jag inte vill ha fler barn eller så får hon välja en annan kille". Detta gäller även min fru. Vill hon ha fler barn så blir det inte med mig. Mitt liv mitt beslut. Jag älskar dom barn jag har men jag saknar energi och gnistan till ett nytt, det måste en kvinna acceptera. Särkillt eftersom en kille blir helt maktlös när väl spermierna träffar ägget. Man kan inte tvinga en kille att bli pappa, det är både oetiskt och egoistiskt.