• Spucks

Han vill göra vasektomi...

Om han inte vill ha fler barn finns väl ingenting du kan göra åt det. Du kan finna dig i att du "bara" kommer ha två barn, eller så skaffar du fler barn med någon annan.

• Spucks
    Anonym (Snowihite) skrev 2024-09-03 20:09:16 följande:
    Det fungerar nämligen så här; Relationer handlar om att kompromissa med egot. Klarar man inte detta utan ställer sig på var sin sida är det i princip kört.

Kompromissen här skulle vara att mannen, för sin hustrus skull låter bli att sterilisera sig. Eller att TS för sin mans skull bestämmer sig för att det inte blir flera barn.  Det är bara att välja, båda kan inte få sin önskan uppfylld.
    När en part vill ha (fler) barn och den andra inte finns ingen kompromiss. Man kan inte skaffa ett halvt barn.
    Antingen blir det fler barn eller det blir det inte. Det är i alla fall bara en som får sin vilja igenom. Förutom om man går isär.
  • Spucks
    Anonym (TS) skrev 2024-09-05 13:58:14 följande:
    Du tog bort de andra 3-4 citaten jag också hänvisade till ("älskaren kanske blir med barn, så då slipper du oroa dig för det" med flera), samt delvis av det citat du citerade. För det var galna, aggressiva citat istället för att diskutera frågan på en rimlig nivå om du läser igen riiiiktigt långsamt. Men du tolkar verkligen allt ur sitt sammanhang - vad i helvete när har jag ens sagt att varje människa inte bestämmer över sin egna kropp hahaha. Är du go eller

Om du läser mina inlägg så ser du att vi kommit fram till en lösning på ett bra sätt.
    Är du alltid sådär trevlig?
Svar på tråden Han vill göra vasektomi...