Inlägg från: Anonym (Elena) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Elena)

Exet fick dyrare saker

Förstår inte varför du inte bara frågar honom!?
    Vi kan bara spekulera för ingen annan än han kan veta varför han gör som han gör.

Det kan väl vara pga olika anledningar varför han gör så..
    .
    Det kan vara för att han inte vill göra samma misstag igen. Ge och ge och bli sviken!?

Det kan vara att han kan vara sig själv mer med dig och kan slappna av bättre än med exet där han kanske kände sig "tvungen" att blidka henne med dyra presenter av någon anledning!?

Men det kan ju också vara så enkelt att han gav henne det hon ville ha..Alltså att exet Talade om vad hon förväntade sig/ville ha av honom och/eller var tydlig med vad hon ville.
    Om du inte säger vad du vill till en man så kan han ju inte veta det, eller hur. Ingen kan läsa tankar,,.Speciellt inte män.

Jag tror att han tror att du inte är en sån kvinna som bryr dig så mycket om sånt där "ytligt" som hans ex antagligen gjorde pga att du inte sagt något om det.

Han kanske är van att hon talade om vad han skulle köpa för presenter och dylikt
    Han kanske inte ALLS överraskade henne självmant speciellt mycket, utan bara gjorde som hon hade sagt!?

• Anonym (Elena)
    Anonym (TS) skrev 2024-09-10 15:39:05 följande:

Uppdatering: Jag valde att inte ta upp det här med honom. Det valet blev väldigt självklart efter att hans mamma berättade för mig att han gång på gång berättar för henne om hur lycklig han är med mig. Hon berättade lite om hur ekonomiskt och känslomässigt utnyttjad han blivit i ett tidigare förhållande. Han har uttryckt en lättnad över att vara i en materiell villkorslös relation och trivs med hur jordnära jag är. 

Nu skäms jag över den avundsjukan jag känt över materiella ting. Så när jag i samband med vår årsdag blev överraskad med en friluftsdag längst en vandringsled blev jag väldigt glad för jag hade köpt en stekhäll åt honom som han blev väldigt lycklig över att få prova direkt. Vi hade en fantastisk dag och han hade bokat spapaket med övernattning till kvällen. Vi konstaterade båda två att det är tiden tillsammans och upplevelserna vi delar som betyder mest för oss båda. 

Hon kanske fick (tjatade till sig) finare saker ... men i slutändan var det jag som vann Hans hjärta!

Men vad roligt för dig eller er! 😊👍

Klokt val att inte dra upp det där med honom just nu..
    i början av en relation..så behöver man inte alltid dra upp "sånt där".
    Senare när ni känner varandra bättre så kan det däremot vara bra att dra upp allt möjligt...För att kunna gå vidare. Men så länge ni är nyförälskade så är det ingen större mening med att grotta i det..

Du behöver inte skämmas alls....det är naturligt att man jämför sig med andra eller att man jämför sig med sin mans föredettor. Så du är inte ensam om det.

Men dom är inte som du..Du är UNIK! Kom ihåg det! Och din kille/man verkar ju helt klart uppskatta din unikhet och hur du är framför exet..annars skulle han inte vara tillsammans med dig ens! Garanterat..
Svar på tråden Exet fick dyrare saker