Exet fick dyrare saker
Känner mig så ledsen och bedragen av min fästman. Detta är inget nytt problem, utan något jag burit på en längre tid. Det äter upp mig och stundtals känner jag mig löjlig, men det gör mig väldigt ledsen. Vet inte om jag ska ta upp det med honom.
Min sambo har ett ex med öppet Facebook och IG-konto. När vi började träffas så snokade jag väl lite och såg hur han skämt bort sitt ex (dåvarande fästmö) med dyra presenter, gåvor, upplevelser och resor. Har nu varit ett par i tre år och jag har aldrig varit i närheten av att få liknande saker från honom. Hans ekonomi har inte förändrats märkvärt, snarare blivit avsevärt bättre, så det är inte felet. Han tjänar bra och har det gott ställt ekonomiskt.
Jag ber aldrig om pengar eller saker från honom. Men han gör inget extra för mig. Vi har delat på kostnader för resor mm. Han bjuder oftast när vi äter ute.
Vi förlovade oss i somras och han friade med en väldigt enkel guldring. Hans ex fick en stoooor egendesignad diamantring. Han köpte designerväskor, resor mm till henne. Just ringen gör mig väldigt ledsen, varför förtjänade hon en stor fin ring men inte jag.
Vet att de gjorde slut pga hon var otrogen och han var singel ett tag efteråt. Han säger ofta hur skönt han tycker det är att han kan vara mig själv med mig, han tyckte inte om hur exet fick allting att handla om yta.
Hur tar jag upp detta med honom? Ska jag ens ta upp det med honom?