Hur lika ska bio/bonus barn behandlas?
Klart dom ska behandlas lika. Varför skaffar man barn med någon om man tänker att bonusbarnen inte behöver vara med på alla semestrar eller kalas? Självklart ska dom väl vara precis lika välkommen som biologiska barnen. Jag har två barn sedan innan och två med min man. Min man behandlar dom likadant. Planerar vi semester planerar vi så dom äldsta också får vara med, de äldsta får kärlek från honom, han uppfostrar dom, ställer upp på dom, skjutsar och hämtar. Ja han är som en extra förälder ska vara. Var t.o.m en tid när barn nummer 3 var bebis och 2:an var liten då tog han mer hand om de stora barnen (som inte är hans) och jag var mer med bebisen.
Allt detta är för alla barns skull. Tror det skulle bli konstigt för både hans biobarn och bonusbarn om han skulle behandla dom lite olika. Den äldsta bor hos oss varannan vecka medans näst äldsta bara är hos pappa några timmar i veckan. Skillnaden blir så att de stora barnen får fler kalas och fler vuxna förebilder men de har nackdelen att ha två boenden och föräldrar som inte bor ihop. Medans de små har båda oss vid sin sida jämt. Så tror de kan leva med att få färre kalas, färre paket, färre resor.