Hur lika ska bio/bonus barn behandlas?
Jag är inte riktigt med hur du menar med allt.
Självklart har större känslor för ditt eget barn, inga kräver att du ska älska dina bonusbarn men givetvis respektera dom och behandla dom väl och osv.
Bor barnen varannan vecka?
I så fall förstår jag inte vad du menar med att hans barn alltid måste följa med hem till din familj på middagar och högtider. Det är väl bara på hans veckor eller tid som barnen följer med och alla högtider är ju inte på hans tid.
När dom är hos mamman hämtar ni väl inte dom så att dom följer med eller hur?
Är det en högtid ni ska till din familj och det hans vecka finns det ju bara två val,
antingen följer hans barn med för han kan ju inte lämna dom själva och dom är 4 och 7 år eller så om du inte tycker att dom ska med så får du åka själv med ditt barn och han stanna hemma med sina barn, vilken annan lösning skulle det vara? lämna dom hos mamman fast det är hans tid eller lämna dom till barnvakt?
Det är jättesnällt av din familj att ge hans barn presenter men det är ju deras val, varför har du något emot att dom ger barnen presenter? nej det behöver dom inte göra men eftersom dom inte är så gamla utan bara 4 och 7 år så är det säkert uppskattat att dom får t ex en julklapp om ni firar jul med din familj, det räcker med något mindre och dom behöver inte få presenter av lika mycket värde som ditt barn, så små barn bryr sig inte om vad det kostar men en liten julklapp känns ju ganska naturligt att ge yngre barn även om det är något som inte kostar.
Det här med semestrar, om barnen bor varannan vecka har ni ju halva tiden att göra något bara med erat barn, gå på nöjesparker, djurparker, lekland museum, teater mm sånt som just erat barn gillar, finns ju en massa tid då varannan vecka för det. Även kortare semestrar på några dagar kan ni göra när barnen är hos sin mamma.
När det gäller längre semestrar antar jag att din man vill göra det tillsammans med alla sina barn nu medans dom är så små, alla tre barn är ju lika mycket hans barn, hur skulle du själv tänka om du hade fler yngre barn? skulle inte du vilja åka med alla dina barn?
Men det gäller ju nu, det kommer säkert tider när hans barn ibland reser med er och ibland reser bara du och mannen med erat barn. Speciellt när barnen blir äldre och dom har läger mm under t ex sommaren.
Du ser dig, din man och erat barn som din familj men för honom är ju hans familj han själv, du och alla tre barn och det är ingen skillnad för honom på barnen däremot gör ni givetvis saker bara ni tre när hans barn är hos mamman.
Tänkt också på att för ditt barn är familjen du, din man och syskonen, hans barn är ditt barns familj.
Så jag är inte riktigt med på vad du menar med att hans barn är med på allt, dom är väl halva tiden hos sin mamma eller bor barnen mest hos er?