Inlägg från: Anonym (Realisten) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Realisten)

Bodypositivity sitt ursprung ur konkurrensen mellan kvinnor?

Anonym (Rob) skrev 2024-09-01 19:25:13 följande:

Fast man måste ju ändå fråga sig varför framförallt kvinnor uppmuntrar andra kvinnors övervikt?   Eller varför man vill att andra kvinnor ska gå upp i vikt?   
    Alla vet ju att övervikt inte är hälsosamt eller attraktivt hos den stora massan.

Ja, det måste man verkligen fråga sig, Rob

Ingenting någon skriver i tråden kan ju dribbla bort faktumet: 

Om andra kvinnor går upp i vikt så ökar mina chanser som kvinna att få en man eftersom konkurrensen blir lite mindre.

• Anonym (Realisten)
    Anonym (Du lär inte få några erkännanden här inte) skrev 2024-09-01 21:40:35 följande:

Det finns inte en kvinna som skulle erkänna detta. Även om det ligger en viss sanning i det. Det finns tom kvinnor som väljer större män för att dom relativt ser mindre ut då.

Precis som många kvinnor som klipper håret kort etc och får massa cred fastän 99% av alla tycker långt är snyggare.

Alla vet - men man pratar inte om detta öppet.

Ja, men varför är det så egentligen bland kvinnor?
    Att man inte pratar om det öppet.
  • Anonym (Realisten)
    Anonym (Ulla) skrev 2024-09-02 08:28:41 följande:

Absolut, det enda jag tänker på 24/7 är hur jag uppfattas av män, speciellt incels, och hur pass smal jag ser ut. Jag omger mig endast med smällfeta vänner så att jag själv ska se smalare ut och mina extra kilon ska märkas mindre.

För oss kvinnor går livet ut på en kamp om männens uppskattning, det är det enda som betyder något. Brukar alltid bjuda mina vänner på tårta medan jag själv gnager på en morot. Jag ser alla andra kvinnor som potentiella rivaler, aldrig som människor eller vänner och jag struntar i deras hälsa. Brukar även uppmuntra andra kvinnor att snagga sig, färga håret grönlila och välja fula kläder. Alla kvinnor tänker som jag. 

Här ser vi då förnekelse i form av sarkasm. Genom att använda sarkasm skall läsaren luras att det inte alls är så att kvinnor anpassar sig efter män och konkurrerar med andra kvinnor. 

Men som alla äldre än 12 år vet. Konkurrens mellan kvinnor existerar. Konkurrens mellan män existerar.

Svar på tråden Bodypositivity sitt ursprung ur konkurrensen mellan kvinnor?