13-åring med vuxna vänner
Är det normalt att en 13-åring hänger med vuxna vänner på fritiden? Vännerna är av samma kön och barnet har skaffat dessa vänner själv, inte vänner till familjen. Barnet har även jämnåriga vänner.
Är det normalt att en 13-åring hänger med vuxna vänner på fritiden? Vännerna är av samma kön och barnet har skaffat dessa vänner själv, inte vänner till familjen. Barnet har även jämnåriga vänner.
Som förälder kan jag säga att jag skulle vara extremt misstänksam om min 13-åring hade vuxna vänner. De skulle inte umgås utan mig i alla fall.
Intressant tråd ... ts, du kan väl uppdatera när du har träffat vännerna och lärt känna dem lite bättre? Vad är vännerna för kön, förresten?
Nej, nej och nej.
Jag skulle aldrig odla någon vänskap med en 13-åring och umgås på tu man hand.
Jag skulle inte tillåta mina barn på 13 år att umgås med vuxna.
När det finns så många faror med det, finns ingen anledning.
Och vadå samma kön? Ni har inte hört talas om homosexuella?
Finns ingen anledning att riskera att utsättas för sexuella övergrepp eller dras in i gängkriminalitet.
Vad innebar "vuxna"?
18 år eller 68 år?
Det är ju inte helt orimligt att en 13-åring idag online träffar 18-åringar om de delar ett intresse för exempelvis ett datorspel eller liknande och att de sedan ses IRL (som det kallas).
Samma gäller ju i princip för 68-åringar också men det verkar mer otroligt att det skulle inträffa.
Intressant tråd ... ts, du kan väl uppdatera när du har träffat vännerna och lärt känna dem lite bättre? Vad är vännerna för kön, förresten?
De umgås runt fritidsintresset men gör också en hel del hemmapyssel. Grejar i trädgården och bakar och sådant.
Nej, nej och nej.
Finns ingen anledning att riskera att utsättas för sexuella övergrepp eller dras in i gängkriminalitet.
Nej, nej och nej.