Inlägg från: Anonym (S) |Visa alla inlägg
  • Anonym (S)

Är det normalt att 13-årig dotter vill pussas med sin mamma?

Kan inte svara på vad som är normalt eller ej. Men jag pussar inte ens mina småbarn på munnen. Skulle tycka det känns skumt faktiskt. Jag pussar mina barn på pannan, kinden, stryker dom i håret och kramas med dom. 

• Anonym (S)

Jag vill bara förtydliga att ni båda ska inte gå över varandras gränser. Är man okej med att barnet pussas så är det inte fel men accepterar inte din dotter när du säger stopp. Behöver ni prata om stopp min kropp. Ni behöver kanske prata om det och att du vill hitta ett annat sätt att utrycka er kärlek på. 

Varför har hon ingen kontakt med pappan. Av hennes reaktion låter det som att hon går igenom någon slags kris. Behöver din dotter stöttning i form av samtal, behöver pappan stöttning för att vara närvarande eller något annat stöd? Kan det vara så att dottern vill ha mer tid med dig och ni kan ta bort lite av goset och ersätta med rolig och betydelsefull tid bara hon och du? Kan såklart finnas massa anledningar att pappa och dotter inte har kontakt men är det något som går att jobba på och du kan stötta?

Svar på tråden Är det normalt att 13-årig dotter vill pussas med sin mamma?