• Anonym (Jag vill veta)

Han vill inte penetrera - Så han slickar - Han vill ''spara'' sig

Jag känner mig osäker. Jag har egentligen inget emot att han slickar, men det handlar mer om honom och hans val att följa en specifik väg ? att ''spara'' sig. Det känns bra att känna sig ''full''. Han säger att han får mer energi av det, och det är troligen den ökade energin som drivit honom till detta.

När vi har samlag, sker det genom oralsex. Han slickar mig, och vi använder leksaker.

Jag var osäker på var jag skulle placera denna fråga, men jag vill verkligen bara förstå honom bättre.

Så, det här med att ''spara'' sig gör att han känner sig ''full'' där nere och får mer energi?

Är det så det fungerar?

• Svar på tråden Han vill inte penetrera - Så han slickar - Han vill ''spara'' sig
  • Anonym (expat)
    Anonym (Summa Cum Loud) skrev 2024-09-01 20:43:22 följande:
    Jag tycker då att det beror lite på anledningen.

En tjej som har vestibulit eller svamp får ont av att bli penetrerad.
    En tjej som blivit våldtagen kanske inte är redo att ha sex utan mår psykiskt illa av penetration.

Här anges inget skäl förutom att mannen inte känner för det, typ.
    Javisst, ska mannen respektera det och inte tvinga sig pa kvinnan.  Men kvinnan bor val ocksa i sa fall soka medicinsk el psykologisk hjalp.

Andra orsaker kan vara:
    Kvinnan har aldrig gjort det forut och ar radd att det ska gora ont. Da borde det losa sig med tiden om mannen har talamod.

Kvinnan ar livradd for att bli med barn och ar ocksa livradd for p-piller. Ett besok hos en barnmorska el nagon annan som ar expert pa preventivmedel borde vara losningen.

Kvinnan vill inte ha sex fore aktenskapet av religiosa skal. Da far mannen avgora om han verkligen vill gifta sig med henne oht och sen vanta tills de ar gifta.

Men mannen har ju alltid ratt att saga att han inte vill vanta och gora slut.

Samma for kvinnan. Har verkar det vara nagon slags religion. Hon kan vanta el gora slut.
  • Anonym (Snål?)

Spara sig? Vad ska han ha satsen till?

• Anonym (korven)
    Anonym (Jag vill veta) skrev 2024-08-31 16:26:19 följande:
    Han vill inte penetrera - Så han slickar - Han vill ''spara'' sig

Jag känner mig osäker. Jag har egentligen inget emot att han slickar, men det handlar mer om honom och hans val att följa en specifik väg ? att ''spara'' sig. Det känns bra att känna sig ''full''. Han säger att han får mer energi av det, och det är troligen den ökade energin som drivit honom till detta.

När vi har samlag, sker det genom oralsex. Han slickar mig, och vi använder leksaker.

Jag var osäker på var jag skulle placera denna fråga, men jag vill verkligen bara förstå honom bättre.

Så, det här med att ''spara'' sig gör att han känner sig ''full'' där nere och får mer energi?

Är det så det fungerar?

Han kanske har blivit sexuellt utnyttjad och har svårt för penetrerande sex av det skälet.
  • Anonym (expat)
    Anonym (Snål?) skrev 2024-09-02 19:52:14 följande:

Spara sig? Vad ska han ha satsen till?

Han tror att han blir svagare av att forlora sin sad. Dar kommer den konstiga religionen in.
  • Anonym (Jag)
    Anonym (expat) skrev 2024-09-02 22:29:32 följande:
    Han tror att han blir svagare av att forlora sin sad. Dar kommer den konstiga religionen in.

Dejtade en kille för jättemånga (typ 12-13) år sen som tränade mycket och fick för sig ett tag att det inte var bra att komma ofta så han försökte att inte komma eller få ?torra? orgasmer eller vad det kallas när vi hade sex .. Men sen läste han nånstans att det kunde öka risken för cancer att ?hålla inne? satsen (ingen aning om ifall det stämmer , troligen inte?) så han slutade med det och efter det hade vi sex som vanligt vad jag minns.
    Kan det vara nån sån grej kanske? Eller nån nofap-grej kanske , har läst lite om sånt.

Min nuvarande partner sa faktiskt en gång också att han inte ville ha sex och komma precis innan träning. Jag gillar inte att bli slickad alls så för mig hade det inte funkat alls att ha det så som TS. Killen har ju rätt att säga nej men hon har ju också rätt att lämna om hon inte vill leva i en relation utan vanligt sex.

Är det tillfälligt så är det en sak, jag kommer till exempel inte kunna ha vanligt sex på några månader snart på grund av graviditetskomplikationer (försvagad livmoderhals och förebyggande cerklage som jag ska få snart). Sist försökte vi med avsugning och sånt men han tyckte bara det var frustrerande så jag tror vi skippar sex nu så får han sköta det själv. Skulle såklart inte uppskatta om min sambo lämnade på grund av det men hade jag sagt att vi aldrig mer kommer ha samlag för att jag inte vill och tänker bara suga av honom i fortsättningen skulle jag förstå om han gjorde det. Som sagt , man ska inte tvinga eller pressa nån till nått men man har alltid rätt att lämna nån om det inte funkar. 

• Anonym (Vänd)

Intressant hur stark penetrationsnormen är. En kille ska tycka om penetration allt annat som faller utanför är något sjukt. Jag tänker att det är en farlig väg att så hårt rama in människor då de som inte faller inom normen far illa.

• Anonym (K)
    Anonym (Vänd) skrev 2024-09-03 18:42:39 följande:

Intressant hur stark penetrationsnormen är. En kille ska tycka om penetration allt annat som faller utanför är något sjukt. Jag tänker att det är en farlig väg att så hårt rama in människor då de som inte faller inom normen far illa.

Men herregud. Att penetrera är en norm för att det är liksom så vi fortplantar oss?? Ingen som tvingar er att penetrera oss men va beredd på att ingen kanske vill dejta er då.
  • Anonym (nv)
    Anonym (K) skrev 2024-09-03 19:47:14 följande:
    Men herregud. Att penetrera är en norm för att det är liksom så vi fortplantar oss?? Ingen som tvingar er att penetrera oss men va beredd på att ingen kanske vill dejta er då.
    Precis. Vad tror herrarna i denna tråd  att penisen annars  finns till för, utöver att urinera? Dekoration eller?
  • Anonym (Inte)
    Anonym (nv) skrev 2024-09-03 21:03:23 följande:
    Precis. Vad tror herrarna i denna tråd  att penisen annars  finns till för, utöver att urinera? Dekoration eller?
    Penisen finns inte där för din egna lust i alla fall. 
  • Anonym (Inte)
    Anonym (nv) skrev 2024-09-03 21:03:23 följande:
    Vad finns din slida till för då? 
  • Anonym (nv)
    Anonym (Inte) skrev 2024-09-03 21:08:03 följande:
    Penisen finns inte där för din egna lust i alla fall. 
    I en relation med en man så är det ganska givet att man har sex så jo, det gör den visst. Med rätt man.
  • Anonym (nv)
    Anonym (nv) skrev 2024-09-03 21:17:23 följande:
    I en relation med en man så är det ganska givet att man har sex så jo, det gör den visst. Med rätt man.
    Lika korkad fråga som den om penisens funktion. Som något en 8-åring skulle undra över.
Svar på tråden Han vill inte penetrera - Så han slickar - Han vill ''spara'' sig