• Tukt

Han vill inte penetrera - Så han slickar - Han vill ''spara'' sig

Alla är ju olika. Men det låter mer som det är något annat än att just spara sig.

• Tukt

Trådstarten var så sär intressant. Men reaktionerna intressantare. Att en man väljer bort penetrationssex verkar vara tämligen provokativt. 

• Tukt
    Anonym (nv) skrev 2024-09-01 22:46:47 följande:
    Eller så fattar de flesta av oss att en man som säger nej till sånt har nåt fel på sin kropp och gör det kloka valet att avsluta relationen?

Jag vill då inte vara ihop med någon som blivit så porrskadad att han inte ens kan få upp den eller en man med dåliga kostvanor som påverkar potensen, depression, asexuell eller konstiga religiösa idéer om sex som inte går ihop med mina egna. Det är inget konstigt alls med det.
    Jag har inte sagt att det är "konstigt", utan det handlar om de starka reaktioner det väcker.
  • Tukt
    Anonym (nv) skrev 2024-09-01 23:16:02 följande:
    Det är nog bara nåt som du felaktigt tolkar in. Det enda kvinnor säger är sanningen, att det förmodligen är nåt skumt med en sådan man eftersom de allra flesta män vill ha vanligt normalt sex med sin partner. 
    Ah, vi kör lite så här gaslightning på morgonkvisten.
    "Pratar skit, skev syn, klarar inte av att vara ärlig, skitsnack, smygbög, manliga hysterikor, inte dugligt förhållande material, porrskadad, konstiga religösa idéer".
    Listan kan göras lång. Sedan är det såklart olika hur man bedömer det. Men jag tycker det är tämligen hårda omdömen om TS partner. Och jag tror inte det på något sätt är till hjälp.
  • Tukt
    Anonym (nv) skrev 2024-09-02 13:57:44 följande:

Handlar inte om gasligthing dumskalle. Jag uppger bara tänkbara skäl till varför en kille inte vill ha sex på det normala, naturliga sättet, och inget av dessa skäl är godkända för att jag ska vilja fortsätta relationen med en sådan typ. 

Startar man trådar med frågor av den här typen så får man också vara beredd på ärliga svar.

Dumskalle?
    Men du tycker då alltså att benämningarna runt TS partner är relevanta?
    Själv kan jag tycka att man kan formulera sig både bättre och mer precist för att säga det en vill. Att man i stället väljer hårda omnämnande säger något om hur komplext penetrationssex är.
  • Tukt
    Anonym (nv) skrev 2024-09-02 14:21:14 följande:
    Bryr mig inte om vad du tycker om mitt språkbruk dumskalle. Jag säger vad jag tycker.

Ja, de som svarat på ta fråga har full rätt att spekulera kring frågan vilket är själva poängen med denna tråd och diskussionstrådar i allmänhet.

Penetration är det normala och något som vanliga människor ser som nåt ganska självklart i en relation. Så självklart kommer kvinnor också att bli undrande om en man plötsligt säger att han inte vill penetrera.

Det är såklart helt upp till honom att låta bli och även helt upp till kvinnan om hon vill fortsätta relationen. Jag hade inte gjort det om mannen inte haft ett godkänt skäl till att vägra penetration och jag kan i nuläget inte komma på nåt sånt skäl.
    Jo, men det blir heller sällan bra diskussioner när man ska förolämpa den man diskuterar med. 

Men vare sig det är "normalt" eller ej, så har det väckt en del (halv)starka känslor, och det är det jag tyckte var intressant.
  • Tukt
    Anonym (nv) skrev 2024-09-02 15:16:10 följande:
    Vill du inte bli kallad dumskalle så sluta tolka texter som en dumskalle. Punkt.

Det är något även du tolkar in. Vi säger bara vår åsikt och de flesta kvinnor vill ha en man med en normal syn på sex. Är inte mer märkvärdigt än så.
    Det finns uppenbarligen fog att förolämpa dig också. Men jag sänker mig inte till den nivån.
    Dock är din reaktion tämligen intressant i sammanhanget, och snarare styrker min teori än omkullkastar den.
  • Tukt
    Anonym (nv) skrev 2024-09-02 16:38:28 följande:
    Nej, det finns det inte då jag enbart påpekar verkligheten och uppger fullt legitima skäl till varför en man som inte vill penetrera är olämplig som partnermaterial.

Min reaktion är fullt normal och i linje med de flesta normala kvinnors.
    Det verkar vara viktigt med "normal".
Svar på tråden Han vill inte penetrera - Så han slickar - Han vill ''spara'' sig