Min dotter vill inte vara hos sin pappa
Jag skiljde mig från dotterns mamma och två år senare blev jag ihop med annan kvinna. Dotter var då i samma ålder som TS:s dotter och hon bestämde sig från början att ogilla henne trots att min nya partner är hur rar som helst och verkligen ville bli vän med dottern. Jag och hennes mamma som fortfarande var goda vänner försökte tala reson med dottern och försöka få henne att förstå förhållandet oss emellan skulle vara precis som förut och att min nya kvinna inte på något sätt skulle bli hennes nya mamma. Men hon vägrade att acceptera henne. Till slut sa jag ifrån att hon bestämmer inte om jag blir ihop med någon eller inte. Hon behövde inte gilla min nya partner, men hon skulle respektera henne. Punkt slut. Efter det vägrade hon att bo hos mig och jag lät henne vara. Jag hoppades att hon skulle ta reson så småningom. Särskilt då min partner och jag fick en son och dottern blev storasyster, men nej. Då vägrade hon att prata mig helt och hållet i fortsättningen. Inte ens då när hon tog studenten som 19-åring förra året vägrade hon att prata med mig. Hon ville inte ens ta emot min studentpresent till henne. Då gav jag upp. Hon var trots allt vuxen nu och jag hade min partner och vår 3-åriga son att tänka på. Tydligen var offerkoftan dottern tog på sig 6 år innan för bekväm att ta av sig. Men hon är fortfarande min dotter och jag har via mamman meddelat att hon närhelst vill återuppta kontakten med mig är jag redo.