Min dotter vill inte vara hos sin pappa
Min dotter på 12 år vill inte längre vara hos sin pappa. När vi skilde oss för 8år sen bodde hon varannan vecka hos oss och det har fungerat bra. Vår dotter har alltid varit sin pappas allt. Han har gjort allt för henne. Ända fram till för ungefär ett år sen när hennes pappa träffade en tjej. I början verkade allt bra. Men sen började dottern vilja vara mer hos mig. Sen beslutade pappan och tjejen sig för att flytta ihop och därmed också flytta. Från att ha bott precis bredvid skolan fick hon nu åka två bussar för att ta sig till skolan. Efter några veckor ville hon bo hos mig på veckorna. Det funkade så i ungefär 4 månader. Sen bestämde pappan och tjejen sig för att gifta sig och hon ville först inte vara med på bröllopet. Men gick med på det efter en del övertalan från mig. Pappan berättade varken om flytten eller bröllopet för mig. Vår relation är minst sagt dålig.
Nu vill dottern inte ens vara hos sin pappa varannan vecka. Och jag vet inte hur jag ska göra. Skulle vilja få pappan att förstå att han riskerar att förlora sin dotter helt. Men misstänker att han varken är mottaglig och kommer tro att jag påverkar henne.
dottern vill inte berätta för pappan varför hon inte vill vara där.
Ska jag försöka berätta för honom varför hon inte vill vara hos honom?