Inlägg från: Anonym (Syskonlängtan) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Syskonlängtan)

BF maj 2025

Anonym (Ac) skrev 2024-10-01 09:50:25 följande:

Hej! 
    Jag är gravid med bf i maj men är väldigt orolig för missfall då jag tagit flera tester med veckoindikator som visat 2-3 när det borde stått 3+ veckor. Ingenting har dock hänt, ingen smärta ingen blödning. Brukar dessa tester stämma eller finns en chans att det kommer gå bra? Har slutat testa nu. Någon som har erfarenhet? 

Vet inte vilken vecka du är i nu men vid mitt senaste missfall misstänkte jag direkt vid första testet att något inte stämde. Testet visade ?Gravid 1-2 veckor? när jag borde fått åtminstone 2-3 veckor på indikatorn. Bara några dagar efter testet fick jag en blödning. Vid denna graviditet testade jag en dag efter BIM och fick ?Gravid 2-3 veckor). En vecka senare tog jag ett nytt test och då stod det ?Gravid +3 veckor?. Har hört att man kan vara ?låghormonare? och att resten därför kan visa fel. I vilken vecka beräknas du vara i nu? Hos MVC kan de ta blodprov och mäta hCG i blodet om du vill få mer säkert svar kanske? 

• Anonym (Syskonlängtan)
    Anonym (Ac) skrev 2024-10-01 16:39:47 följande:

Hej! Ja jag har läst att det finns en sån möjlighet, eller att befruktningen kan ha tagit längre tid än man tror? 
    Idag är jag (vad jag tror) 6+0 och testade senast när jag var i 5+6. Beslutade mig då för att inte ta fler tester då jag bara blir ruinerad och orolig. 

Ja det kanske kan vara så :) Hur som helst så har du fått ett positivt graviditetstest och ingen blödning så jag tycker du ska försöka njuta och inte oroa dig. Vet att det är lättare sagt än gjort. Försök lika på att kroppen vet vad den ska göra Hjärta

• Anonym (Syskonlängtan)
    Anonym (Ac) skrev 2024-10-02 11:20:14 följande:

Har nu varit på vul som visade hinnsäck som i vecka 5+1 så antingen är jag en vecka senare än jag trodde eller så har det avstannat för en vecka sedan sa hon. Fick ny tid om en vecka. 

Började dock blöda och fick ont i magen senare så det känns hopplöst nu. 

Åh nej? jag beklagar :( Styrkekramar till dig! 
  • Anonym (Syskonlängtan)
    Anonym (Ac) skrev 2024-10-02 11:20:14 följande:

Har nu varit på vul som visade hinnsäck som i vecka 5+1 så antingen är jag en vecka senare än jag trodde eller så har det avstannat för en vecka sedan sa hon. Fick ny tid om en vecka. 

Började dock blöda och fick ont i magen senare så det känns hopplöst nu. 

(Skulle inte vara ett frågetecken efter åh nej. FL lever sitt eget liv ibland) 
Svar på tråden BF maj 2025