Inlägg från: Anonym (Agnes) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Agnes)

Hur få bukt med jeans som luktar unket

Jag har haft badlakan som börjat att lukta surt.
    Jag tror att det är för att jag har tvättat dem i för låga grader x antal ggr för mycket och att proteinerna från hudavlagningar stannat kvar i textilen.
    Då har jag kört 90 grader x antal ggr och fått bort odören.
    Jag ser även till att inte hänga kläder för tätt intill varandra för att textilerna ska  torka snabbare.

Luktar plaggen surt när du tar på dig dem eller kommer odören efter användning?
    Märkte förr att vissa färger ( mest svarta) luktade konstigt ( surt) av kroppsvärmen.
    Försökte med att lägga dem i vinäger för att få bort lukten men det funkade inte. Fick kasta dem.

• Anonym (Agnes)
    Anonym (Agnes) skrev 2024-08-31 09:04:07 följande:

Jag har haft badlakan som börjat att lukta surt.
    Jag tror att det är för att jag har tvättat dem i för låga grader x antal ggr för mycket och att proteinerna från hudavlagningar stannat kvar i textilen.
    Då har jag kört 90 grader x antal ggr och fått bort odören.
    Jag ser även till att inte hänga kläder för tätt intill varandra för att textilerna ska  torka snabbare.

Luktar plaggen surt när du tar på dig dem eller kommer odören efter användning?
    Märkte förr att vissa färger ( mest svarta) luktade konstigt ( surt) av kroppsvärmen.
    Försökte med att lägga dem i vinäger för att få bort lukten men det funkade inte. Fick kasta dem.

Men förstås ÄTTIKA 🙈
Svar på tråden Hur få bukt med jeans som luktar unket